Alla inlägg den 16 mars 2013

Av SimmaCyklaSpring - 16 mars 2013 12:45

Även om det var kallt i morse så kan man ju verkligen börja ana att det är något annat på gång. Vi startade i minus åtta grader men allteftersom kilometrarna försvann så blev det varmare. Det hann bli nollgradigt innan vi var hemma. Soligt var det hela tiden. En riktigt fin förmiddagstur med andra ord.


  På knä ser vi Anna, Sandra, Sara, Johan o jag. Bakom ser vi Johanna, Emil G, Ann, Ingemar, Bengt och Emil L. Att jag fick vara med på bild berodde på att Lisa börjat känna sig lite förkyld så hon avstod löpningen idag, hon är med på så mycket bilder annars så då passade jag på att få vara med på en bild.


Anna har vi inte sett på ett tag så det var skoj att du var tillbaka. Likaså var det med Emil G. Emil L som för det mesta syns på en MTB var med oss idag för första gången och tog en löptur. Hoppas vi får se dig fler gånger Emil. Vill ni följa Emil på hans cykeläventyr runt jordens alla hörn kan ni göra det på 

http://emillindgren.com/


Här passerar hela gänget järnvägsövergången i Dalsbyn.


Emil G har nyss passerat Norddalen och ser fortfarande pigg ut.




Johan och Emil L ligger här strax bakom Ann som får ta i för att hålla undan.



Tummen upp gör Ingemar.





Sandra o Johanna jagar på så det står härliga till.





Härligt ser även Anna, Bengt och Sara ut att ha. Undra på det i detta sällskap.






Hela gänget har sprungit fem km och är nu framme i Mårtensgård.



För de som tyckte att tio km fick räcka idag vände här och tog sikte på Norddalen för andra gången. Det var Anna, Sara, Bengt och Emil L.




Övriga fortsatte rakt fram och har här svängt höger mot S Kyrkbyn. Men var är Sara??? Jäklar, hon vände i Mårtensgård, jag har hennes bilnycklar och överdragsjacka i min bil. Bara att åka hemåt igen.


Jag hann till simhallen och lägga Saras jacka i hennes bil. När jag sedan åkte för att möta dom hade dom inte mer än några hundra meter kvar. Då blir Sara så glad så hon testar lite nya löpstilar.


Under tiden har det andra gänget hunnit runda både S kyrkbyn o Södersätra och är på väg mot Mårtensgård igen.



Vilken dag, blir knappast bättre. För min del skulle det vara att axeln blir lite bättre så jag kan sätta mig på cykeln igen då. Snart står det nog inte på får jag hoppas.



Lisa vaktar mjölkpallen i Mårtensgård.


Övriga passerar Mårtensgård efter 16 km och skall strax ner i Norddalen för andra gången.


Sandra, Johan o Emil G tar sats för att orka upp en sista gång. Hemska backe.


Ingemar har tagit av mössan och laddar för fullt jagad av Johanna.


Ann har koll på läget och nu är det bara tre km kvar, men först skall Norddalsbacken klaras av.  


Ja, mer än så var det inte för denna dag men det var mycket nog det för alla som var ute och sprang. Nu kan dom lägga sig på rygg i TV-soffan och invänta 5-milen på skidor. Undrar vad jag ska hitta på då, jag som inte ansträngt mig ett dugg. Innan det är kväll kanske det blir en tur på Trainern i källaren, vem vet?


Det vi vet är att det blir ett nytt pass på onsdag. Välkomna då!




 

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards