Alla inlägg under januari 2015

Av SimmaCyklaSpring - 31 januari 2015 12:50

Nygjorda spår i Grönklitt och det är dags för lite skidskola under Johans ledning. Att johan skulle lyckas göra skidåkare av detta gäng visa sig snart vara en övermäktig uppgift. Men alla sög i sig av Johans instruktioner så vi höjde oss ett snäpp allihop.


Göran tar täten ut på en av övningarna, riktigt bra ser det ut att gå i den branta utförsbacken.


Lena och Tommy pressar sida vid sida.


Här kommer en Tommy till jagad av Lisa.


Mycket snö och fina spår, härligt härligt.


Hela gänget stakar på.


Lena först i spåret med "plogen" strax efter.


Lisa och Eva glider fint i spåret.


Nu ger vi oss för idag och nu är det mat i stugan som gäller och vila inför morgondagen.
Vi höres, tack för idag!


Av SimmaCyklaSpring - 30 januari 2015 17:49

Nu är vi i Fryksås och tanken var att vi skulle på träningsläger. Men det blir mer läger än träning eftersom jag inte är hundra pigg än. Men fint är det och mycket snö som Lena sopar undan en del av här.


Johan vid vallaboden med nypreparerade skidor.


Lena, Lisa, jag och Johan strax före avfärd.


Lena, Johan och Lisa med Orsasjön i bakgrunden. Visst är det tjusigt i Fryksås.


Lisa i full fart.


Lisa fäller sig på mållinjen vilket hon inte hade behövt, jag och Lena är redan slagna.


Makalöst mycket snö är det här. Nu är det bara att vila och hoppas att ljumskarna inte protesterar alltför mycket i morgon.
Vi hörs!

Av SimmaCyklaSpring - 25 januari 2015 12:01

Det går så sakta åt rätt håll, med betoning på sakta. Idag har jag i alla fall fyllt på med lite käk åt småfåglarna, fyra rätter har de små pippisarna att välja på. Det är nog det mest ansträngande jag gjort sen den 6:e januari då jag och Steven körde sex mil på MTB. Har dock varit feberfri hela veckan vilket känns bra. Har fortfarande hosta och är allmänt lite smårasslig så någon träning är inte aktuell just nu. Men men, snart ska det inte stå på hoppas jag. Om inte annat skall jag väl våga mig ut på en promenad eller så, jag har inte ens kommit mig för att göra det.

Hej så länge!

Av SimmaCyklaSpring - 20 januari 2015 17:00

Ja minsann, nu är det verkligen segt. Tror jag varit småkrasslig till och från en hel månad nu och inte känns det som jag är pigg än på ett tag. Visserligen är det inte värre än att jag börjat arbeta igen, men därifrån till att träna känns det som det är en bra bit kvar. 


Men appropå uppförsbacke, är det något jag är dålig på när jag cyklar så är det att ta mig uppför, just det, uppförsbackar. Jag kan hänga med många i flera mil, men när det blir en uppförsbacke så är jag avhängd direkt. Men nu skall det bli annat av. Jag har nämligen varit till en som håller på med idrottsskador och ger massage.


Jag landa ju på vänster axel för två år sedan och det var ju inte alls bra. Det har väl så sakteliga blivit bättre tills jag en dag i höstas råka komma för nära ett stort träd som stod lite felplacerat i skogen. Fick alltså en smäll till på min vänstra axel och det hjälpte ju inte min rehabilitering på traven, nej snarare tvärt om. Nu har jag alltså varit och fått lite hjälp med det bekymret och i samma veva kollade han upp hur det stod till med övriga delar med maskineriet. Det var väl inte tip top för att uttrycka mig mildt. Det visade sig att jag hade några muskler i benen som, hör och häpna, var inaktiverade. Det lät ju märkligt i mina öron men det verka vara en förklaring till varför jag är så klen i uppförsbackar. Jag hoppas det i alla fall. För nu lyckades han få fart på dem så han lovade att jag skulle märka skillnad. Nu har jag ju varit krasslig så jag har inte hunnit testa än men man får ju hoppas och tro att det ligger något i det han sa. Så nu jäklar skall jag inte bli frånåkt i uppförsbackarna i sommar. "Fan trot"

Hej så länge, vi hörs!

Av SimmaCyklaSpring - 17 januari 2015 17:19

Ja jag är ju inte så pigg än så jag kan träna, men att göra ingenting klarar jag heller inte av. Då är det ju bra att man kan fylla på bakförådet istället. Det blev några små matbröd med sesamfrön på, och början till några semlor. I plasten ser ni min egentillverkade mandelmassa, det är inte svårt att göra egen mandelmassa. God blir den och så vet man ju vad det är i den.

Det var väl lika bra att göra ordning några så man fick smaka på en gång. Kan lova att det smaka mer.
Det var allt från bagarboden för idag. Vi hörs!

Av SimmaCyklaSpring - 16 januari 2015 13:58

Nu är det så att ett par nära bekanta har gått sta och fått för sig att de ska gifta sig, det är väl inget att säga om det. Men att de skulle välja att göra det just lördagen den 15 augusti, ja det är väl inte mycket att säga om det heller. Men det finns ju så många andra dagar som skulle passa lika bra kan man tycka. Men men, det har fått till följd att jag nu sålt min startplats till cykelvasan och istället köpt en startplats till Cykelvasans Öppet spår som går dagen före. Lika bra går väl det, och har man inte större bekymmer än såhär så är man ju lyckligt lottad, och det vet jag ju att jag är.
Känner mig en smula bättre idag, men det är segt. Vi hörs.

Av SimmaCyklaSpring - 15 januari 2015 10:25

Nej, det blir inte alltid som man tänkt. Just nu känns det här långt borta, att sitta i gräset och pusta ut efter ett träningspass. Har åkt på en förkylning igen. Det är väl "belöningen" för att jag var så korkad och började träna för hårt efter senaste förkylningen, och för tidigt. Kände efter halva tisdagen att nu orkar jag inte mer, och för att inte smitta ner mina jobbarkompisar var jag klok nog och for hem från jobbet. Nu är man ju lyckligt lottad som inte har större bekymmer än så, så varför klaga. Nej det är bara att ladda batterierna och blicka framåt. Vi går ju mot ljusare tider redan och det känns ju bra. Hinner förhoppningsvis åka lite skidor också innan det är dags att på allvar börja cykla igen.
Vi hörs, hej så länge!

Av SimmaCyklaSpring - 11 januari 2015 16:28

Som ni vet satte jag igång en deg i går. När jag tittade till den för att säga gonatt hade den växt så den skulle nog inte rymmas i den låda jag lagt den i.

Det fanns inget annat att göra än att flytta över degen till en större platslåda. Nu är det morgon och degen ser riktigt bra ut.

Efter att ha varit ute och skottat undan snön var det bara att ta sig an bakningen. Det fick bli småbröd för hela slanten.

Eftersom degen var på fem kilo blev det en hel del med bröd. Närmare 80 stycken. Inte illa, under tiden hann jag även med att ha koll på Tour De Ski. Vilka prestationer de gör på skidorna. Nu hoppas jag att jag piggnar till igen så att jag kan börja prestera på min MTB snart. Men för säkerhets skull hoppar jag nog över träningen under veckan. Hoppas vara pigg till nästa helg.
Vi hörs!

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards