Alla inlägg under januari 2017

Av SimmaCyklaSpring - 30 januari 2017 21:32

Sex kilo deg som jag gjorde i lördags, innan jag delade den på sex och la in den i kylen för jäsning.


Efter en vända i ugnen kan den se ut på detta vis.


När gräddningen var klar for vi ut till gymmet och körde ett pass. De håller ju öppet till klockan tio så tidsbrist är ingen bra ursäkt. Nu blir det en macka och en kopp Te. Sen får det bli gonatt.

Av SimmaCyklaSpring - 28 januari 2017 16:42

I morse var vi redan i niosnåret ute på gymmet och körde lite styrka. Borde väl pallra mig upp på cykeln snart men det känns fortfarande inte hundra så det är väl ingen brådska. Har pysslat med lite annat istället.

Äntligen slipper det stå gitarrer lite här och där. Har skaffat några hållare och skruvat upp på väggen. Blev riktigt bra tycker jag.


Kunde inte hålla mig, friska upp surdegen igårkväll.


Så nu har jag satt igång en deg igen. Bäst att passa på när det inte är cykling.


Lite surdeg skall alltid sparas för kommande bakningar. Det är nog ca fyra år jag har haft liv i den lilla rackaren. Den stora i baljan kommer om ett par dagar att vara sex limpor om allt går vägen, och det brukar det ju göra. Halloj så länge.

Av SimmaCyklaSpring - 23 januari 2017 19:46

Helt i riktning med det amerikanska presidentvalet körde vi idag alternativ träning. Som uppvärmning fick det dagen till ära bli två timmar på Trump-cyklar. Vi hann närmare tio mil. Ja det är faktiskt det snabbaste någon har cyklat på dessa Trump-cyklar.


Efter det körde vi mer styrkeövningar än någon någonsin gjort i denna hall tidigare. Här är jag inne på mitt tionde set av 100 repititioner med dessa 40kg-hantlar. Ja, de ser inte så stora ut men det är de nya de har köpt in som är gjorda av något nytt material nyss hemkommet från USA, tror jag det var. Ja det blev en liten redovisning av kvällens pass med "alternativa fakta" vilket måste bli årets nya ord, trots att året nyss har börjat. Men visst håller ni väl med. Alternativa fakta. Nej, nu skall jag ta en kopp kaffe, det är iallafall äkta fakta. Ha det bra, så hörs vi.

Av SimmaCyklaSpring - 22 januari 2017 11:24

Innan jag skaffade en MTB körde jag bara racer, då började jag ju inte cykelsäsongen förrän det var bart ute. I regel i april. Trots det körde jag många gånger Vätternrundan som går redan i mitten av juni. Det gick ju bra. Nu sedan jag skaffat MTB har jag kört nästan året om förutom januari och februari då jag mest varit förkyld. Liksom nu. Kan det ha att göra med att jag inte klarar långa pass på cykel i kylan, ja så kan det vara. Därför var jag ner i källaren och monterade på min gamle silverpil på Trainern för att när förkylningen ger sig kunna börja lite försiktigt där. Det låter väl klokt. Nu skall jag kolla skidstafetterna från Världscupen i Ulricehamn. Hej så länge.

Av SimmaCyklaSpring - 19 januari 2017 20:16

Efter att ha tillbringat hela arbetsdagen i Gävle (mycket trevlig sådan) samt bilresa fram och åter vilket blir 25 mil kände jag mig lite mör när jag kom hem. I stället för att lägga mig och slöa (vilket jag har svårt för) fick jag med mig Lena ut till gymmet. Här ser vi Lena värma upp på löpbandet.


Benen får sig en duvning, nu har vi inte varit här på en månad vilket känns. Det lilla jag hann träna på mig i höstas verkar ha försvunnit helt. Men nu skall det bli nya tag så man har lite styrka i benen till cykelsäsongen börjar på allvar.


Lena tar i så det står härliga till. Hemska övningar men säkert väldigt bra. Själv hoppas jag mig våga upp på cykeln snart igen. Förkylningen går då så sakteliga åt rätt håll. Nu får det bli en kopp kaffe och lite koll på nyheterna. Hej så länge.

Av SimmaCyklaSpring - 16 januari 2017 18:12

Fortfarande lugnt på träningsfronten. Känns dock tack o lov att det går åt rätt håll så snart skall det väl kunna bli någon form av träning hoppas jag. Lite cykelvård fick det bli istället. Har haft en pump på min MTB som jag inte gillar, pumpen alltså. När nu Tomten var så snäll och gav mig en minipump som man inte ens behöver pumpa. Bara sätta denna lilla apparat mot slangens ventil och vips så är det klart. Bra bra.


Jag har alltså tagit bort pumpen från flaskhållaren vilket får till följd att flaskstället kommer närmare ramen vilket är bra för det är väldigt trångt på min modell vad det gäller att få i en flaska större än 50 cl. Nu lade jag några brickor under stället vid den nedre skruven vilket gör att jag får i en större flaska utan att den tar i stötdämparen. Det blev kanon tycker jag.

Av SimmaCyklaSpring - 12 januari 2017 19:49

Att jag aldrig lär mig att ta det lugnt i kylan. Blev lite rasslig efter förra onsdagens sjumilarunda i åtta minusgrader. Då jag inte är riktigt pigg än nöjde jag mig med en långpromenad ikväll runt stan. Alltid något. Här är jag vid Dalanders hörna.

Av SimmaCyklaSpring - 9 januari 2017 19:18

Drog på mig en förkylning efter onsdagens långpass. Men det finns ingen anledning att jäkta igång med träningen för tidigt. Tog en promenad istället. Kan man som tuffingen i inlägget nedanför hålla på till 105 så har jag ju gott om tid på mig.

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards