Alla inlägg under maj 2020

Av SimmaCyklaSpring - 29 maj 2020 17:36

Började dagen med ett besök på vårdcentralen. Har blivit kallad till Falu Lasarett för arbets-EKG nästa torsdag, inför det besöket var jag nu på lite provtagning.


Sedan flyttade jag lite färg från burken till husväggen. Det går bra med lite Jerry Williams i öronpropparna.


Gräset klippte jag i söndags men nu var det redan dags igen.


Alla tiders väder att jobba i. Bara att jobba på.


Hade en surgrund på gång som bubblade så fint. Hann med att sätta igång en deg innan Lisa kom hem till oss.


Lisa hade sin racer med så vi tog en tur tillsammans. Nu är vi på väg upp igenom Bispberg. Ja det är inte lite vad man hinner med på en dag som pensionär. Ibland önskar jag att dygnet bestod av 30 timmar.  

Av SimmaCyklaSpring - 27 maj 2020 20:06

Började dagen med att få hem ett lass jord att jämna till ojämnheterna efter höstens nedtagning av träd. Bra att ha lite att göra ifall målningen skulle bli för slitsam.


Sedan kom Ally och hälsade på och hade med sig godsaker från Gustafs konditori. Fint fint.


När sedan Erik var färdig med jobbet för dagen tog vi åter sällskap på en cykelrunda i det fina vädret. Nu är vi i krokarna av Övernora.


Nu står det inte på innan vi är vid långa backen i Ivarshyttan, bara att bita i.


Av SimmaCyklaSpring - 27 maj 2020 15:05

Igår blev det en runda på kvällskvisten. Här passerar vi Dalälven i Gustafs. I vanlig ordning är det Erik som håller tempo och jag ligger snällt bakom.


Nu närmar vi oss Stora Skedvi och tulpanerna står i full blom.


Nu lämnar vi Husby bakom oss och passerar Dalälven för andra gången på dagens runda. Varmt och skönt var det så det börjar kännas att sommaren är riktigt nära.

Av SimmaCyklaSpring - 25 maj 2020 20:30

Idag bar det av på en egen tur då jag ville ut lite tidigare än Erik hade slutat arbeta. Fint väder och jag var fast besluten på att det skulle bli en lugn tur.


Började med att fara till Vikmanshyttan efter att först ha passerat Gessån. Riktigt härligt vill jag lova.


Pershyttan välkomnar och det är bara att gasa på.


Fint i Pershyttan.


På väg över åkrarna i Klacken.


Full fart. Här går det lätt.


Rundade även Bispberg innan jag var hemma med 40 nya km i bagaget. Snittpulsen blev 118. Strålande bra.

Av SimmaCyklaSpring - 24 maj 2020 19:29

Började veckan med en cykeltur runt Husby med Erik. Vid Koberga behövde vi göra ett kort stopp. Varför passar sig inte att visa på bild. Blev en bild på min cykel istället.


Hade ju i helgen satt igång lite deg som det var dags att ta hand om. Det blev 45 småbröd.


Det blev även fyra storbröd.


Ner till Hedemora bar det av en dag. På hemvägen ville banarne ha ett stopp, så fick det bli. Jag är bara glad över att få vila lite.


Förmiddagarna har jag mest ägnat åt målning så denna gavel blir nog klar vilken vecka som helst. Finns ju ingen anledning att jäkta när man har all tid i världen.


På torsdag fick vi med Lena på en tur. Det bar av ner till Hedemora igen och en kaffe i solskenet vid macken.


Fredag och veckans långtur för min del. Hela 69 km blev det innan vi var hemma igen. Här far vi på lite grus mot Dammsjön. Innan vi var hemma hade vi även hunnit med en fika på fiket i Gustafs.


Idag blev det åter en tur neråt Hedemora i lite regn emellanåt. Men efter en kaffepaus vid macken tog vi oss hem i lite bättre väder. Ja det blev en bra cykelvecka för min del. Hela 225 km gnetade jag ihop i sakta mak.

Av SimmaCyklaSpring - 17 maj 2020 18:13

Började veckan med att göra lite tunnbröd. De är så goda så det står inte på förrän jag får göra en laddning till.


Gaveln på lillstugan har tagit stryk av solen så nu var det dags att göra något så den blir fin igen. Efter konstens alla regler har jag byggt en ställning som jag tror klarar en jordbävning, men någon sådan skall det väl ändå inte behöva bli.


Efter att ha kört några pass på trainern i källaren gav vi oss ut, Erik och jag på lite raceråkning under lördagen. Hela 75 km blev det. Erik drar och jag ligger snällt på rulle.


Tre timmar var vi ute i kylan men det var ändå skönt att ta en runda på racern, årets första.


Idag var det bara att ta tag i färgskrapning om det skall bli klart någon gång.


Blötlagda russin och två skålar med uppfriskad surdeg skall strax bli två degar. Gräddning framåt tisdag om allt går efter planerna. Kan ju inte bara cykla och måla. Måste ju ha något att äta också. En bra vecka blev det.

Av SimmaCyklaSpring - 10 maj 2020 21:34

Inte har det blivit mycket till träning den här veckan heller. Ett utepass som blev alldeles för hårt averkade jag i alla fall, vilket inte är något att skryta med. Bara dumt.


Årets första gräskliparrunda är också avklarad.


Liksom inoljningen av altangolvet. Bäst att hålla mig till sådana sysslor ett tag.


En dag var vi ner i Säterdalen och här är Ally och Lisa i full färd med att ta sig fram mellan olika hinder.


Avslutade veckan med att köra ett pass i källaren. Erik höll ett vakande öga på mig så det blev nog årets lugnaste pass för min del. Precis som det skall vara ett tag framöver, tills jag varit på återbesök på lasarettet och förhoppningsvis får grönt ljus för att börja träna igen.

Av SimmaCyklaSpring - 3 maj 2020 17:46

Nej inte blir det mycket till träning. Det har gått en vecka igen men lite bakning har det blivit. Småbröd har vi här.


Lite större bröd har vi här.


Har även blivit färdig med plattläggningen vid husvagnsuppställningen. Nu är den hämtad från vinterförvaringen och det blev riktigt bra om jag får säga det själv.


Lite rensning i blomrabatter har det ockå blivit, med betoning på lite för min del. På den fronten är det Lena som sköter den största biten.


Har kört ett par pass på trainern. men jag har så svårt att ta det så lugnt som jag borde så det är faktiskt lättare att låta bli helt.


En fika i Gustafs hos Ally har vi hunnit med också.


Så fint som de har det sitter man gärna och tar en fika i solskenet.


Nu har jag gett mig på komposten som har legat i många år. Behöver ju lite jord för att jämna till lite ojämnheter i gräsmattan.


Då är det välbehövligt med en kaffe mot vedbodsväggen. Lena servar med det.


Som avslutning på veckan kom Ally och hälsade på. Hon hade cykeln med så då tyckte jag att det var lämpligt att göra henne sällskap på MTB-banan här bortanför. Nu bär det av.

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards