Direktlänk till inlägg 13 maj 2016

Nu är det "nervösnära"

Av SimmaCyklaSpring - 13 maj 2016 11:01

Att det skall vara lika jämt. Nervositeten har smugit sig på igen. Tog ledigt hela dagen idag för att kunna plocka ihop allt jag behöver imorgon. Vädret ser ju ut att bli allt annat än bra så det är bäst att ta med en hel del och inte förrän strax före start får jag se vad jag åker i. Sex grader varmt och regn på en tur på fem timmar, inte jättelätt att klä sig för det nu när det var 20-graders turer på slutet. Skor och skoskydd, ja då kan jag lika gärna åka med vinterskorna, tar med båda. Byxor och benvärmare, man vet aldrig. Tidigt på säsongen, bäst att rumpsalvan åker med. Undertröja och yttertröja. Armvärmare och varm jacka före start. Vätskesäcken är med. Handskar av olika slag. Hjälm och varma skor före start. PM:et skall jag läsa. Vad jag vet nu går starten klockan elva. Ramväska tycker många är fult, bryr jag mig inte i, praktisk att förvara färdgodis i. Glasögon och energi. Pulsband, klocka och linser. Tror det mesta av vikt är med.


Bilen tvättad, tackräck och två cykelställ påsatta. Johan skall med, därav två ställ. Nycklarna ligger redan i bilen för att inte bli glömda hemma. Ojdå, i samma veva som jag skriver det kommer jag på hur korkat det är. Måste bero på nervositet. Jag får ju inte på, jojustja, min cykel får jag på utan nyckel eftersom det är genomgående bult på min framgaffel. Men till Johans behövs nyckel då hans framgaffel har en annan konstruktion. Ja ni ser hur jag är. Men det är ändå en härlig känsla såhär när det börjar dra ihop sig.


Cykeln tvättad och kedjan smord. Sadelväska, reservslang, pumpen till framgaffel, känns överflödigt men den får åka med. Lite trasor och olja, både för vått och torrt väder. Men det blir nog den för våtväder jag får använda imorgon. Sist storpumpen till däcken. Ja nu tror jag att det viktigaste är med. 

Träffade föresten Henrik Öijer och Manne igår i Borlänge av en slump och fick lite råd inför morgondagen. Båda har åkt Billingeracet förut. Henrik skall göra det även imorgon. Jag fick då klart för mig att det är en bana som det gäller att ta det lugnt på för att orka hela vägen. Det skall jag göra, känner mig riktigt taggad. Har väntat ett helt år på att åter få stå på startlinjen. Nu kör vi , full gas. Vi hörs!

 
 
Ingen bild

Mikael

14 maj 2016 08:19

Kör så det ryker! Som vädret ser ut o Säter just nu skulle man nästan behövt dubbdäck...

 
Ingen bild

Kalle

14 maj 2016 17:47

Ja men här är det inge snö. Men det regna en del. Men nu är jag i mål och har käkat. Servicepersonalen(Lena) fixar kaffe nu åt två spaka MTB-åkare.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SimmaCyklaSpring - Söndag 17 mars 13:40

Nu har jag kört veckans sista träningspass i källaren och kan konstatera att jag fick ihop drygt 30 mil under veckan. Det är kanon med tanke på att jag varit förkyld lite till och från i fyra veckor, men nu verkar det gå bra igen.   Såhär s...

Av SimmaCyklaSpring - Lördag 16 mars 13:08

Efter att ha kunnat träna i 18 veckor åkte jag på en förkylning som spökade i flera veckor. Nu har jag i alla fall cyklat på bra nere i källaren denna vecka vilket känns bra. När det är sådant väder som det är idag är jag riktigt glad att kunna cy...

Av SimmaCyklaSpring - Lördag 9 mars 09:08

Ja nu är vi i Stockholm ett par dagar. Vi började vår vistelse med att träffa en kär gammal bekant till mig som jag lärt känna genom mitt arbete. Det är Birgitta här till höger i bild som bor i Stockholm. Första gången vi träffades är faktiskt bra...

Av SimmaCyklaSpring - Fredag 1 mars 09:39

Ja det var länge sedan jag skrev på bloggen. Senaste inlägget var den 16 septemer ifjol. Då hade vi precis kommit hem från en vända i norr med husvagnen. Jag var rejält förkyld då och det blev lite stiltje på det mesta. Orken tröt helt enkelt. Har ...

Av SimmaCyklaSpring - 16 september 2023 10:36

Ja nu har vi varit ute på en riktig långrunda. Vi for i lördagsmorse och efter 53 mil var vi vid Nordmalings Camping. Där övernattade vi innan vi for vidare.   Vi stannade till i Umeå och besökte platsen där K4 låg när jag var i det militär...

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards