Alla inlägg under juni 2018

Av SimmaCyklaSpring - 30 juni 2018 18:27

Jag och Lisa och Erik i startgroparna inför en fikarunda till Norberg.


När vi kom till Norberg hade Ally åkt bil dit med pappa Johan och mormor Lena. Här är Ally och Lisa utanför Elsa Anderssons konditori.


Nu är vi hemma igen och här kommer jag och Lisa. Erik spurtade ifrån oss uppför sista backen så han blev inte med på bild. Men han blev med hem i alla fall och det var ju huvudsaken.

Av SimmaCyklaSpring - 25 juni 2018 19:16

I dag är första dagen på min sista semestervecka någonsin. Vad passar väl då bättre än att grädda lite surdegsbröd och sen ta en cykeltur med Lisa.


Nu är jag redo att dra till Gustafs och hämta upp Lisa.


Så här fint var det på åkrarna mellan Solvarbo och Gustafs.


När jag kom dit var Lisa färdig att fara. Jag gjorde ett kort stopp för att ta en bild bara. Sen bar det av.


Det är fint att köra lite MTB på dessa stigar och småvägar. Liknar cykelvasaterrängen.


Här går det undan vill jag lova.


En fin tur blev det och det blev en fin start på min första semesterdag på min sista semestervecka. Nu skall det bli åka av vill jag lova.

Av SimmaCyklaSpring - 24 juni 2018 13:03

Erik ville ta en fika i Norberg i dag och så fick det bli. Snart bär det av.


Nu styr vi kosan mot Prästhyttan för att sedan ta vägen över Hedemora till Norberg. Ingen idé att komma dit för tidigt för fiket öppnar inte förrän klockan tio.


När vi rullar in i Norberg hör jag någon som hojtar till. Nämen, vilka ser vi då. Jo ett helt gäng storfräsare på MTB, bland annat Karin Hedlund och Joakim Plyhm. De skulle ut och provköra banan som Engelbrektsturen går på om fyra veckor.


Ett rejält gäng var samlat. Erik och jag hade dock fel cyklar för att kunna hänga på i skogen.


Vi rullade bort till "Elsa" istället.


En fika satt fint efter drygt fem mil.


Det var snart gjort så då var det bara att fara hem igen.

Av SimmaCyklaSpring - 23 juni 2018 14:27

Ja nu var jag på MTB:n igen. Dels har jag inte tränat alls på en vecka och det var ännu längre sedan jag körde MTB. Men nu var det dags igen. Skall det bli någon Cykelvasa i år är det bara att sätta igång.


Grejer har jag så det är då inget att klaga över. Nu är det bara kondis och framför allt styrka som behöver förbättras.


Efter en liten kort vända på Ovangårdsberget for jag sedan upp till Lodstöparbo. Nu är jag på väg mot stigen som går ner till Dalkarlsnäs.


Sedan blev det runt Sävstjärn och vidare ner i Djupdalen. Hann med att sätta två personliga rekord också. Finns några segment här och där som är skoj att gasa lite på. Det ena heter "Snabben reverse" och tog 45 sek vilket är tre sekunder snabbare än tidigare. Det andra heter "Pungspåret" och tog i dag 26 sek vilket var en förbättring på hela tre sekunder där också. På detta segment ligger jag nu på plats 20 av 133, alltid något, som gubben sa när skithuset brann. Tjo.

Av SimmaCyklaSpring - 23 juni 2018 07:26

Nu är Vätternrundan avklarad för detta år och jag har tagit en vecka på mig för att återhämta mig. Nu är det hög tid att börja ta tag i MTB-träningen igen, jag har nämligen anmält mig till Engelbrektsturen som i år går av stapeln söndagen den 22 juli. Här står jag i startfållan inför starten förra året. 

Av SimmaCyklaSpring - 19 juni 2018 18:52

Hittade en bild på happyride.se från lördagens Vätternrunda. Erik och jag i full fart. Ett av de korta ögonblick som jag inte låg på rulle.

Av SimmaCyklaSpring - 18 juni 2018 06:28

Dags att fylla i lite uppgifter på baksidan av nummerlappen ifall det händer något oväntat under loppet.


Då är klockan 03.30 och det är dags att rulla ner till starten som går 04.02 Alla förberedelser är gjorda och det känns riktigt bra trots att jag vet att det väntar 30 mil på cykeln.

Nu är vi på torget i Motala och nu är det bara minuter innan vi får gå in i startfållan. Jag minns hur det kändes när jag stod här för min första Vätternrunda. Så känner nog Erik nu som gör sin första.

Ja då rullar vi iväg och nu är det bara att trampa i tio timmar ungefär. Härligt härligt. Det är ju det här man längtar efter ett helt år.

Då är vi i mål igen. Denna gång efter 10.09 med enda missödet en punktering för Erik ca två mil kvar att köra. Men vad gör väl en punka en gång som denna. Jag är supernöjd att nu få åka med Erik när han kör sin första runda. Har jag tur kanske det blir fler gånger.

Här är tiderna vid de olika kontrollerna runt Vättern. Hade jag inte fått ligga på rulle på Erik hade jag inte klarat denna tid. Han var hur stark som helst. Men hade inte jag varit med hade han fått problem med punkan. Jag lär träna styrka så jag orkar upp för backarna bättre och Erik får träna på att fixa punka. 

Av SimmaCyklaSpring - 13 juni 2018 15:09

Här står våra cyklar som är förberedda för Vätternrundan. I år skall jag åka tillsammans med Erik som gör sin första runda och är av förståeliga skäl lite nervös. Själv åker jag min elfte runda och är trots det av oförståeliga skäl ändå nervös. Trots att jag blev förkyld redan förra tisdagen och inte blivit kvitt det riktigt än tog jag ledigt i går eftermiddag och resten av veckan för att vila mig i form. Det kommer nog trots allt att gå bra, det brukar det ju göra.

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards