Alla inlägg under mars 2011

Av SimmaCyklaSpring - 31 mars 2011 19:32

Javisst skall ni springa på lördag. Nu är det bara så att varken jag eller Maria kan vara med på lördag då vi båda är upptagna med lite annat. Det är ju dock inget skäl till att alla löpsugna lördagslöpare skall låta bli att springa. Så alla ni som springer får jag önska en riktigt fin tur.

Kalle Tjingeling, SimmaCYKLASpring

Av SimmaCyklaSpring - 30 mars 2011 20:43

Ja, då har vi åter klarat av ett intervallpass under Marias ledning. Återigen var vi sex som slöt upp, förutom jag o Maria så var det Ingemar o Ann samt två Lisor som farit ända från Falun för att få trötta ut sig tillsammans med oss. Efter sedvanlig uppvärmning körde vi så kallade "Olga-intervaller" som vi kört en gång tidigare och finns väl beskrivna på ett annat inlägg för ett par veckor sedan. Dom är riktigt jobbiga, det gäller att hålla rätt fart för att vår stentuffe tränare skall vara nöjd. Ibland tyckte hon att vi sprang för fort och ibland tyckte hon att det gick för sakta. Men det är väl så att dom flesta av oss mest springer i "lufstempo" och därför har svårt att veta vad man kan hålla för fart under många intervaller.   Sant är i alla fall att alla kämpade med gott humör hela passet igenom.

Efter det hårda passet blev det lite hopp o skuttövningar av olika slag. Det är då man verkligen märker hur svag man är i hela kroppen. Det är en sak att springa rakt fram  en timme eller två, men att hoppa tio gånger på ett visst sätt, jäklar vad drygt det kan vara. Det var allt för idag.


Tjingeling tjingeling, SimmaCyklaSpring.

Av SimmaCyklaSpring - 28 mars 2011 16:26

God Måndag !

Hoppas ni hunnit vila ut er ordentligt i helgen !

Nu på Onsdag kör vi ett pass MED START KL 18.10 ;

Vanlig uppvärmning för att sedan springa en enda lång intervall ....

cirka 20 minuter lång på tävlingsfart ( vad ni nu avser tävla i för fart...)

efter det som grädde på moset kör vi några Holmfridare .

vad det är får den som kommer se .

 

Vi är klara kring 19.20

( om ni sköter er   )

 

TJINGELING !

Av SimmaCyklaSpring - 26 mars 2011 18:15

Fick ett litet SMS nyss, det var någon som skrev att jag skulle kolla min mailkorg. Kan ni gissa vem det var ifrån, kan ni gissa vad det stod. Mmmm, det stog att jag var anmäld till Utmaningen på Säter Triathlon, japp, det var från Maria.

Ja det var ju bra. Nu slipper jag gå o fundera på det något mer. Nu är det ju bara att börja

  Simma

  Cykla

  Spring

Vad mer kan jag säga, nej jag har nog inte tid att sitta o blogga, nu är det träning som gäller, så,

Tjingeling tjingeling, SimmaCyklaSpring.

Av SimmaCyklaSpring - 26 mars 2011 17:10

Vi ska ordna en CUP här .

Det går till så här ;

Fyra löptävlingar där vi kör lite olika typer av aktiviteter och där det går ut på att

GISSA SIN TID ELLER STRÄCKA ( alltså inte den som springer längst eller snabbast )

datum för dessa tävlingar blir : 30/3 ,18 /5  1/6 samt 16/7

(återkommer om vad de innehåller ...)

+

Fyra tävlingar här på bloggen där det gäller att gissa olika saker - lite frågesport alltså .


Detta ger åtta deltävlingar - Varje deltävlinge ger 4 p till den som kommer först 3 till den som kommer tvåa osv.

Högst poäng när alla deltävlingar är klara vinner !

Och det blir fina priser kan jag lova !!!!


Så kom igen nu!!!


Första deltävlingen kommer här :

GISSA PLATSEN

Var är bilden tagen ????

skicka ditt svar till mgtriathlet@gmail.com SENAST DEN 29 / 3


tjingeling !

Av SimmaCyklaSpring - 26 mars 2011 17:04

kolla in på

http://www.svensktriathlon.org/


Hoppas vi ses på någon av dem !

tjingeling

Av SimmaCyklaSpring - 26 mars 2011 16:57

Kom på att jag kanske ska lägga in lite fler tips på tävlingar här i kring ...

Ett tips som verkligen ligger nära är ju Säter triathlon som går av stapeln den 16 / 7

Kasta ett öga på www.sater.triathlon.com


Här nedan ser ni anmälningslistan   ( så att ni kan kontrollera om ni är anmälda menar jag .... ..)

Efternamn FörnamnKlubb
Olympisk distans Damer/Herrar Motion Damer/Flickor
Lindelöw BerntsoningridTS järnet 
OlofssonAnn-Mari  
Olympisk distans Damer/Herrar Motion Herrar/Pojkar
berntsonerikSkanska if 
hedandersVansbro kamratföreningen 
JohanssonPerSimklubben ENA 
JungnerMånsStockholm 
KåviusNiklasStockholm Multisport klubb 
Olympisk distans Senior Herrar/Pojkar
ButlerAlexanderStockholm City Triathlon 
FribergPer-ÅkeVäsby SS Triathlon 
FältJesperHeleneholms IF Tri Team 
HellströmJohanI 2 IF Karlstad 
LejonhammarJimmyVäsby SS Triathlon 
Pojk/Flick 14-15 Damer/Flickor
VesaRebeccaSäters IF Triathlon 
Utmaningen individuell Damer/Flickor
BomanHelena  
Söderberg KovacsEwa Mimmi  
Utmaningen individuell Herrar/Pojkar
BrodieMark  
KovacsNiclas  
Sätterström -tjingelingKalleSäter
Av SimmaCyklaSpring - 26 mars 2011 14:19

När vi idag samlades för vår traditionsenliga lördagstur var vi fyra, Maria, Lisa , Sandra o jag. Men innan vi stack kom en mamma Annika med dotter Petra, va skoj tänkte jag att dom blir med. Men så var inte deras tanke, de bara råka ha vägarna förbi. Men det blev så att vi lyckades lura med oss Petra på vår tur så vi blev fem som bar av i ett strålande fint väder. Det blev en vända på nio km och med det var jag o Petra nöjda. Maria, Lisa o Sandra tog ett varv till. När jag sedan var på väg mot simhallen mötte jag Frida, hon hade visst försovit sig, men Frida! sova över när vi skall ut o springa. Men efter en snabb förklaring för Frida vart de andra var på väg så satte hon efter. Jag fick senare höra av Maria att Frida kom ikapp strax före badplatsen.

Själv gick jag in o körde en halvtimme jogg med våtväst varefter jag samm 1000m. Precis när jag var klar kom Maria in och körde ett pass i bassängen även hon. Med det var jag nöjd för dagen.

Faktum är att jag blir mer o mer sugen att vara med på kortaste distansen på Säter Triathlon i sommar. Hoppas det är fler som vill vara med.

Tjingeling tjingeling, SimmaCyklaSpring.

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards