Alla inlägg under december 2016

Av SimmaCyklaSpring - 30 december 2016 14:46

För att minimera risken att dra på mig någon förkylning har jag inte tänkt träna oftare än varannan dag, men i detta väder var det inte lätt att låta bli så här står jag beredd att dra ut på det som får bli årets sista tur.


For upp till Nisshyttan och sedan in och förbi Kybacken. För det mesta var det såhär fint underlag.


Men bitvis var det riktigt isigt så det gällde att ta det försiktigt.


Efter bra precis två timmar var jag vid Harhyttan, då var det läge att ta en liten paus för nu var jag riktigt trött. Efter det blev det raka vägen hem efter Smedjebacksvägen, det var skönt att det fick gå lite lätt sista biten.


Nu är cykeln ren igen men den behöver nog lämnas in för lite översyn inför det nya året. Gott Nytt År på er alla. Vi hörs o syns nästa år.

Av SimmaCyklaSpring - 29 december 2016 13:54

Då är jag redo för en tur igen, idag tänkte jag ta det lite lugnt men samtidigt lite längre än vad jag gjort på slutet. Perfekt väder så det är väl bara att ge sig iväg.


Här har jag precis kämpat mig över Holmboberget och är snart i Vikmanshyttan. Solen har lika kämpigt som jag ser det ut med att ta sig upp. Den kom dock upp till slut så bitvis sken den även på mig. Hamnade så småningom både i Hedemora och Husby innan jag var hemma igen. Gick skapligt bra fram till Husby men därifrån var det riktigt blåsigt.

Av SimmaCyklaSpring - 27 december 2016 13:49

Här står jag redo för en tur igen.


Äntligen ville solen visa sig. Men det var tungtrampat i motvind och snö. Här passerar jag Övre Risshyttesjön.


Strax är jag i Grängshammar, men först skall Dalkarlsbo passeras. Inte har jag någon draghjälp av han framför mig heller. Men när jag äntligen kom till Hovgården gick det lite lättare sista biten. Skönt var det att vara ute på en solskensrunda i alla fall.

Av SimmaCyklaSpring - 25 december 2016 14:22

Tog lite extra sovmorgon efter julfirandet. Men nu är klockan elva och jag står i startgroparna för en liten tur igen.


Efter två mil tar jag en paus vid Norn. Behöver lite godis och dricka för att orka hem igen via Nyhyttan och Vikmanshyttan. Det gick tungt idag men fortsätter detta väder skall det väl inte stå på förrän man är i form igen.

Av SimmaCyklaSpring - 23 december 2016 16:25

Nu är det mesta av julstöket klart. Det är bara skinkan som skall in i ugnen men före dess hinner jag ta en runda såhär dagen före.


Har precis passerat Tomtebo med listan inför morgondagen. Det var lite isigt på sina ställen, det var ganska besvärligt innan jag var framme vid Gruvsjön men jag klarade mig helskinnad denna gång.

God Jul på er alla!

Av SimmaCyklaSpring - 18 december 2016 15:49

Två grader kallt och hårdpackad snö, kan det bli bättre än så för en liten tur. Nej knappast. Bara att ge sig iväg på en liten tur.


Efter prick tio km är jag vid Silvbergs gruvhål, då var det skönt med en liten vätskepaus. Det är allt bra drygt innan man är där. Vägen hem över Gustafs och Solvarbo går desto lättare. Hoppas det hinner bli många fina turer till under vintern, för det är allt bra härligt att vara ute och cykla när det är som idag.

Av SimmaCyklaSpring - 13 december 2016 19:21

Härligt väder. Kring nollgradigt och ingen snöstorm. Bara att ge sig iväg på en liten tur.


For upp på smedjebacksvägen och in mot Dammsjön. Månen var framme så det hade gått ganska bra att köra utan lyse idag. Men man vill ju synas så det är klart att jag körde med lyse. Fint var det så jag var ju tvungen att försöka få till en fin bild också. Lyckades väl sådär med det. Blev bara två mil men alltid lite tillskott på träningskontot. Hej hoj.

Av SimmaCyklaSpring - 11 december 2016 14:25

Igår blev det av någon konstig anledning ingen cykling. Satte i fredags igång en knäckebrödsdeg som jag gräddade igår. Så här blev det.


Igår satte jag igång en sirapsdeg som jag gräddade i morse eftersom jag vaknade så tidigt. När det var gjort kollade jag med Lisa om hon var cykelcugen i det härliga vädret. Det var hon.


Jag tog cykeln i bilen och for till Gustafs och här står vi i startgroparna för en liten runda.


Efter att ha passerat Solvarbo har vi nu även passerat Dammsjön.


Magnilbo passerat och nu har vi precis kommit uppför den hemska backen vid Mossbysjön. I samma veva slog även min mätare om till 400 mil på cykel i år. Det är ju inte så värst mycket men det är ändå en bra grund att ha med sig när det nya året snart börjar. Tänk vad härligt det är att vara ute bara man har rätt utrustning, och det har vi. Hej så länge. 

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards