Direktlänk till inlägg 13 maj 2015

Teknikrunda blev det idag

Av SimmaCyklaSpring - 13 maj 2015 17:25

Kom hem från jobbet och kände inte mycket för att cykla. Men det gick snabbt över. Böt om och drog iväg. Hade inga planer precis men det snurra lite i skallen om att jag skulle köra mot Nisshyttan och Björnbo. Men så blev det ju inte. Jag drog raka vägen upp i skogen på riktigt besvärliga stigar. Sedan drog jag upp till Lodstöparbo innan jag här har stannat på stigen som går ner till Dalkarlsnäs. Den är stenig och besvärlig så det är bra träning för mig.


For sedan via Gessån och Lerviken runt Säfstjärn och sedan rakt över vägen vid Kullsvedens airport. Då kom jag in på Åsens sju-km-slinga. Där var det riktigt besvärligt att cykla. Blött och lerigt och brant, men det gick det med. Men nu är cykeln ren och fin igen, och jag med. Vad det gäller ren så såg jag en älg borta i Lerviken. Team Säters Cykel och Motor kör jag för som ni ser. Men för tillfället är det mer cykel än motor. Men jag jobbar på det.

Halloj, vi hörs!

 
 
Ingen bild

Steven

13 maj 2015 23:06

Det ser ut som du håller på att bli bra. Snart får du hänga med oss i gubbgänget igen.

 
Ingen bild

Eril

13 maj 2015 23:28

Fin tur och fina bilder. 😀

 
Ingen bild

Kalle S.

14 maj 2015 07:57

Steven, ja nog går det åt rätt håll. Men det är mest träning för balansen och rumpan. Speciellt hårt går det inte.

 
Ingen bild

Kalle S.

14 maj 2015 07:59

Erik, ja det blev riktigt bra. Jag bara åkte, ibland svängde jag höger och ibland vänster. Man behöver inte alltid åka efter en planerad tur. Det är bara att svänga hemåt när man börjar bli trött, men då var det ju dumt att ta svängen över Åsen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SimmaCyklaSpring - Söndag 17 mars 13:40

Nu har jag kört veckans sista träningspass i källaren och kan konstatera att jag fick ihop drygt 30 mil under veckan. Det är kanon med tanke på att jag varit förkyld lite till och från i fyra veckor, men nu verkar det gå bra igen.   Såhär s...

Av SimmaCyklaSpring - Lördag 16 mars 13:08

Efter att ha kunnat träna i 18 veckor åkte jag på en förkylning som spökade i flera veckor. Nu har jag i alla fall cyklat på bra nere i källaren denna vecka vilket känns bra. När det är sådant väder som det är idag är jag riktigt glad att kunna cy...

Av SimmaCyklaSpring - Lördag 9 mars 09:08

Ja nu är vi i Stockholm ett par dagar. Vi började vår vistelse med att träffa en kär gammal bekant till mig som jag lärt känna genom mitt arbete. Det är Birgitta här till höger i bild som bor i Stockholm. Första gången vi träffades är faktiskt bra...

Av SimmaCyklaSpring - Fredag 1 mars 09:39

Ja det var länge sedan jag skrev på bloggen. Senaste inlägget var den 16 septemer ifjol. Då hade vi precis kommit hem från en vända i norr med husvagnen. Jag var rejält förkyld då och det blev lite stiltje på det mesta. Orken tröt helt enkelt. Har ...

Av SimmaCyklaSpring - 16 september 2023 10:36

Ja nu har vi varit ute på en riktig långrunda. Vi for i lördagsmorse och efter 53 mil var vi vid Nordmalings Camping. Där övernattade vi innan vi for vidare.   Vi stannade till i Umeå och besökte platsen där K4 låg när jag var i det militär...

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards