Alla inlägg under augusti 2017

Av SimmaCyklaSpring - 30 augusti 2017 20:17

Nästan 20 grader varmt efter jobbet i dag, då var det bara att ge sig iväg på en liten tur. Inte ens när jag står här vet jag vart jag skall åka. Det får bli som det blir.


Körde på de fina stigarna i dammsjöskogen, passerade både Mossbysjön och Sörbo innan jag här efter två mil är på väg ner mot Naglarby. For sedan genom Våbäck bort till Solvarbo. På grusvägen jäms med järnvägen fram till Uggelbo finns ett stravasegment så där blev det att jag gasade på lite. Annars var det mest en lugn och fin tur i det härliga vädret. En riktigt fin sensommarkväll.


Av SimmaCyklaSpring - 28 augusti 2017 19:23

Talade om för Erik att jag tänkte köra runt Ljustern i dag. Då tyckte han att jag skulle lägga på en rökare efter ån på vägen hem. Så får det bli tänkte jag. Här står jag då i färd med att dra iväg på en rekordjakt.


Nu har jag kört så hårt jag på något vis kan runt Ljustern. Start och mål vid kampingens kiosk. Enligt stravasegmentet körde jag på 26.44 vilket blev en rejäl putsning av mitt tidigare rekord på 27.31 Efter att jag rullat bort till sågen klämde jag till med ett nytt rekord efter ån också bort till Willys. 1.23 mot tidigare 1.32 Med det kan jag inte annat än känna mig nöjd. När jag skriver rekord är det så klart personbästa jag tänker på. Andra har så klart kört fortare, vissa till och med väldigt mycket fortare.


Av SimmaCyklaSpring - 26 augusti 2017 18:02

Här står vi Johan och jag strax före avfärd i Gustafs.


Efter en mil är vi vid gruvhålet i Silvberg och då är det skönt med en liten paus. Mycket uppför innan vi var där.


Men ännu mer uppför skulle det bli. Nu har vi passerat Slars bodar och är vad jag vet på 346 m över havet. Skall visst vara Säters högsta punkt om jag hört rätt.


Nu är vi på planmark igen i trakterna av Sörbo och här går det undan. Chansar att fota lite i farten.


Ajdå, tur att vi hann sakta in så man inte dykt på öronen med kameran i vattnet.


Efter lite mat i magen och med lilla Ally på magen var det skönt att ta igen sig en stund.


Av SimmaCyklaSpring - 23 augusti 2017 20:04

Här står jag beredd att ge mig i väg på en liten tur igen.


Efter att ha passerat Mossbysjön for jag till Gustafs och stannade till för att kolla in Ally en stund. Men hon sov, och fortsatte med det, ja inte brydde hon sig i att morfar kom förbi. Jag for vidare hemåt och klämde i lite extra på stigen från sågen till Willys efter ån i Säter och putsade min tid med några sekunder. Passerade till och med självaste Steven på Stravas resultatlista. Men när Steven ser det här far han nog dit och sätter mig på plats igen.

Av SimmaCyklaSpring - 20 augusti 2017 17:26

Har varken tränat eller ens tvättat cykeln efter Cykelvasan. När det då i dag var dags för ett lugnt pass tänkte jag lufta min stelbente "gamle svarten" som inte rört på sig på ett tag.


For iväg till Aspnäs och Björnbo och är nu vid Täktlandet. Men det här med att ta det lugnt, det sprack direkt.


Nu har jag kört 15 km och passerar Gruvsjön efter 40 minuter.


Det är fint vid Gruvsjön. Nu är det lättkört de sista 15 km så nu kommer snittfarten att öka.


Efter 1.12.30 var jag hemma och det är faktiskt det snabbaste jag åkt denna runda på. På pulsmätaren kom det upp att det nu är viloläge i 67 timmar. Det är väl bäst att följa det rådet så man inte blir övertränad. Får väl bli ett pass på onsdag då. Finns ju annat att göra nu när man är nybliven morfar. Skoj skoj. Nu hade jag dessutom två cyklar att tvätta och det stod inte på förrän det var gjort.


Av SimmaCyklaSpring - 16 augusti 2017 19:52

Ja nu har jag vilat sedan i lördags när jag körde Cykelvasan. Det har varit välbehövligt vill jag lova. Det känner på i kroppen, men det bryr sig inte gräset om. Gräset har växt så det var så högt så det knappt gick att klippa på vissa ställen, men nu är det gjort. Nu är det bara MTB:n som skall tvättas efter lördagens körning. Men det får bli i morgon och förhoppningsvis blir det en tur till helgen. MTB eller racer, vi får se.

Av SimmaCyklaSpring - 13 augusti 2017 11:57

Hittade denna fina bild på happyride.se. De satt och fotograferade ca fem km efter Mångsbodarna. Bara att in och söka ifall ni var med och vill ha tag på en bild. Känner mig i dag ganska mör i hela kroppen. Det är väl så man skall känna sig när man tagit i lite utöver det vanliga. Skoj var det och bra gick det så nu är jag ännu mer sugen att träna inför nästa år.

Av SimmaCyklaSpring - 12 augusti 2017 21:03

Här står jag färdig att ge mig iväg till starten.


Nu har jag åkt 50 km och har en km kvar till Evertsberg. Allt känns fortfarande riktigt bra.


Målrakan i Mora. Känns bra att vara där. Sista milen ligger jag på gränsen för kramp i benen.


I mål på tiden 3.33.48 vilket är "hela" 16 sekunder snabbare än jag tidigare åkt på.


En liten medalj fick jag för besväret. Lite mer styrka i benen till nästa år så vore det väl tusan om det inte skulle gå att klara 3.30 Bara att ladda om så får vi se.


Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards