Alla inlägg under augusti 2016

Av SimmaCyklaSpring - 30 augusti 2016 20:20

Slog en signal till Johan efter jobbet och undra om han ville med på en tvåtimmars MTB-tur. Det ville han så jag slunga på cykeln på taket och for till Gustafs. Strax bär det av.


Efter att kört ömsom skogsstig ömsom asfalt och grus är vi nu vid Silvbergs gruvhål. Där behövde jag en vilopaus för det är en hel del uppför dit.


Men inte fick jag vila länge där inte, Johan var pigg så det var bara att haka på.


Efter en och femtio var vi i Gustafs igen så det var bara att ta sig an cyklarna. Både de och vi blev lite lortiga på dagens tur. Men vad gör väl det, inte ett dugg. Bara att ladda för nästa tur. Hej så länge!

Av SimmaCyklaSpring - 28 augusti 2016 19:30

Det blev sen eftermiddag innan vi gav oss ut idag. Men bättre sent än aldrig tyckte vi, jag, Johan och Lisa och gav oss iväg i ruskväddret.


Det blev två mil på fina stigar och grusvägar med en hel del härliga fartökningar så pulsen fick sig en sjuts emellanåt. Jobbigt men välbehövligt. Sådana här pass är skoj men de blir alltför sällan av. Men nu skall det matas på med några under hösten. Hej så länge!

Av SimmaCyklaSpring - 26 augusti 2016 16:53

Här står jag igen, laddad till tusen. Tänkte jag skulle ta "Björnborundan" på 1.10


Körde hårt och passerade Björnbo på ca 27 min. Passera till och med Tägtlandet på trettio prick.


Nu är jag vid Gruvsjön, härligt väder. Ca 18 grader varmt och lite fuktigt i luften. Bara att gasa.


Det kändes kanon hela tiden och jag körde det jag kunde men när jag var hemma hade det gått 1.11.30 Missade målsättning med en och en halv minut, vad gör det. Huvudsaken att det kändes bra, och det gjorde det. Får väl träna lite hårdare så skall väl det ordna sig, om inte förr så senare. Vi hörs, halloj!

Av SimmaCyklaSpring - 24 augusti 2016 20:32

Nu är det äntligen dags att ta rundan jag hade tänkt ta igår.


Efter drygt en mil passeras Gruvsjön.


Härligt härligt i kvällssolen.


Rönningen passerad och nu lutar det med ett tag igen. Härliga områden alldeles inpå knutarna. 

Nu annat att göra. Vi höres!

Av SimmaCyklaSpring - 23 augusti 2016 20:24

När jag for hem från jobbet idag var det väder som gjort för en skogstur på MTB. Så får det bli tänkte jag. Men men, Lena tyckte att cykeln kunde vara hemma och vi istället skulle ta en tur i lingonskogen till fots.


Så fick det bli. Efter en timme och ett par kaffekoppar senare uppe på Ovangårdsberget var en tiolitershink fylld med rött, ja lite blått också.


Sådär, med en specialtratt och en dammsugare stod det inte på förrän de var rensade. Nu är det bara att se fram emot lite nygjord lingonsylt. Det kan det vara värt att stå över ett träningspass. Vi hörs!



Av SimmaCyklaSpring - 21 augusti 2016 18:23

Efter racerturen igår satte jag igång en deg. På morgonen idag var det riktig fart på den.


Efter att dela jag delat den i 80-gramsbitar blev det några timmar till på plåtjäsning. Gräddningen har börjat.


En titt in i värmen, ser riktigt bra ut.


Sex timmar och nittio bröd senare är det klart. Bara att börja käka då. Halloj så länge!

Av SimmaCyklaSpring - 20 augusti 2016 14:30

Igår sammanfattade jag säsongen 2016. Hann inte mer än göra det så ringde Lisa och frågade om jag ville med ut på racern idag. Det har inte blivit många sådana rundor i år så jag tackade ja. Här står vi nu inför det jag kan kalla upptakten till säsongen 2017. Jag, Lisa, Johan och Rickard.


Vi drog iväg mot Smedjebacken för att sedan ta mot Säter dit vi nu är på väg. Efter det blev det Gustafs igen där vi började. I grova drag nio mil på tre timmar. Ingen dålig start på nästa säsong. Nu gäller det att hålla i också.

Hej så länge!

Av SimmaCyklaSpring - 19 augusti 2016 13:14

Ja nu när Cykelvasan är avklarad får jag anse att denna säsong är avslutad. Den har faktiskt blivit bättre än vad jag hade vågat hoppats på. Efter förra säsongen när jag inte deltog på ett enda lopp på grund av sjukdom är jag nu mer än nöjd med årets. Att köra Cykelvasan på 3,39,43 är jag faktiskt supernöjd med. Har kunnat träna mycket vilket gjort att trädgården blivit eftersatt, inte bara den. Denna vecka har jag mest ägnat åt trädgården, cyklarna har fått vara ifred. Började ju i våras med Billingeracet som var en riktigt tuff tävling i Skövde. Där gällde det bara att ta sig i mål vilket jag gjorde. Mitt i sommaren var jag sedan med på Engelbrektsloppet i Norberg där jag gasade lite mer. Sedan blev det nu Cykelvasan där det var i stort sett full gas hela tiden. Med dessa lopp är jag som sagt riktigt nöjd. Det som kommer härefter under hösten får jag se som grunden till nästa års bravader. Förutom de lopp jag körde i år som jag gärna vill köra även nästa år så hoppas jag även kunna köra Vätternrundan som isåfall blir min tionde. Vad det gäller tidsmässiga målsättningar så skulle jag bra gärna vilja under 3,30 på Cykelvasan och 9,30 på Vätternrundan. Hur det kommer att gå vet jag ju bara om jag försöker. Det skall jag göra. Hej så länge!

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards