Alla inlägg under maj 2017

Av SimmaCyklaSpring - 28 maj 2017 12:46

Åter dags för en tur med mina hjälpryttare. Johan och Rikard iklädda teamkläderna och jag för dagen i "kaptenströjan". Deras uppgift är att se till att jag får en så behaglig resa som möjligt. Vi startar i dag hos Lisa och Johan i Gustafs med Dalälven i bakgrunden. 


Bäst att ta en bild medan jag är pigg. Kanotstadion passeras på vår väg mot Torsång.


Nu har vi rundat Dalsjö Golf och är åter nere vid Torsång och tar nu vägen mot Milsbo.


Stora Skedvi närmar vi oss nu och jag ligger som sig bör på rulle.


Så där, Stora Skedvi kyrka får bli turens sista bild för nu räcker nog inte funktionen för skakningsoskärpa till längre. Nu gäller det att bita i om jag skall hänga med över Säter och tillbaka till Gustafs.


Lagomt när vi pustat ut en stund kom Evelina och Lisa tillbaka efter att ha tagit en tur på Dalälven. Bort till kanotstadion och vänt hade de farit. Ja det var en riktigt härlig dag, som gjord för att cykla eller paddla.

Av SimmaCyklaSpring - 27 maj 2017 12:40

I dag skulle jag göra ett försök att ta en tur med Rikard och Johan. De har cyklat från Gustafs och jag ansluter nere vid Ovangårdarnas universitet som skymtar i bakgrunden.


Vi närmar oss Vikmanshyttan och allt känns bra denna ljuvliga dag.


Vi har nu lämnat Hedemora bakom oss och är nu på väg mot Husby. Potatisen är satt i fina rader. Själv ligger jag fortfarande på rulle och har det bra.


Nu är vi i Husby och efter det skruvades farten upp lite så då blev det inga fler bilder tagna. När vi kom till Gustfas efter att först ha varit till Arkhyttan blev det en fikapaus. Johan och Rikard fortsatte efter det till Falun. Själv tackade jag för mig och for hem till Säter. Är dock väldigt glad att jag orkade åtta mil i sådan fart som det blev i dag. Visserligen låg jag på rulle hela tiden men det var ändå precis så bra som jag kunde hoppas. Klart är också att mina två hjälpmotorer går riktigt bra.

Av SimmaCyklaSpring - 24 maj 2017 15:28

Finväder riktigt och dags för årets första runda i kortärmat. Tanken var att jag skulle ta det riktigt lugnt. Det fanns någon som inte riktigt trodde på det. Konstigt.


Passerar Dalälven i Gustafs och siktet är nu inställt på Stora Skedvi. Lugnt har det gått hittills och det visade sig att jag lyckades ta det lika lugnt ända hem. Det kändes bra.

Av SimmaCyklaSpring - 23 maj 2017 19:10

Härligt väder och dags för en tur.


For till Torsång och Domnarvet. Sedan blev det Ornäs och här är jag på väg mot Torsång igen. Då kommer Lisa ikapp mig när hon är på väg hem från jobbet. Utan att jag vet om det blir jag fotograferad. Det var ju bra för i dag kom jag mig inte för att ta någon bild under turen. När jag var hemma igen hade jag kör 60 km vilket var precis vad som behövdes för att komma upp i 60 mil på min smalhjuling i år. Inte mycket, bara två Vätternrundor, hälften av det skall jag alltså köra på en enda dag så snart som om fem veckor. Men det skall väl gå det också.

Av SimmaCyklaSpring - 21 maj 2017 17:00

Visste inte hur det skulle bli med träning i dag men nu står vi här Erik och jag och snart blir det en liten tur.


Nu passerar vi Dalälven i Torsång och tar sedan mot Domnarvet.


Nu har vi rundat Ornäs och är på väg mot Torsång igen. Sedan blev det Milsbo och Stora Skedvi innan vi på 70 km gled in i Ovangårdarna igen. Gick ju bra det där. Bara det inte blir något bakslag nu.

Av SimmaCyklaSpring - 20 maj 2017 18:42

Cyklade i tisdags, och sedan blev det som vanligt igen. Har varit förkyld sedan dess. Känns väl lite bättre i dag, i alla fall så pass bra att jag gräddade lite matbröd. Får se om det kan bli en liten fintur i morgon, vem vet. Vätternrundan känns längre och längre bort ju närmare den kommer. Inte skoj alls. Får väl bli en tolvtimmarsrunda, om det blir någon alls vill säga. Men än har jag inte tänkt kasta yxan i sjön. Nej helst vill jag cykla runt den. Inte yxan, utan sjön alltså.

Av SimmaCyklaSpring - 16 maj 2017 20:36

Efter att i två dagar varit stillasittande på konferens på Arlanda bestämde jag mig för att ta en tur när jag kom hem. Tänkte försöka hålla en snittpuls på 150 på rundan Gustafs - Stora Skedvi.


Den målsättningen sprack ju direkt. Nu svänger jag efter 26 km av i Stora Skedvi med en puls på 158 och däromkring har den legat mest hela tiden.


Men det känns ju bra så det är väl bara att gasa på.


Nu är jag hemma igen efter en riktigt hård runda. Gick ju riktigt bra det här, snittpulsen blev 159. Konstigt hur det kan vara. Men det är väl bara att vara nöjd så länge det varar.

Av SimmaCyklaSpring - 14 maj 2017 13:44

Som vanligt har jag varit krasslig i halsen. Sedan tisdagens tur har jag vilat men i dag skulle vi ta en liten tur tillsammans Erik och jag.


Nu är vi i Naglarby och så mycket längre än så for vi inte i dag. När vi kom till Hovgården vände vi hemåt.

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards