Alla inlägg under februari 2017

Av SimmaCyklaSpring - 26 februari 2017 19:35

Efter att ha haft en kalashelg i Stockholm var det på sin plats att ta en runda när jag kom hem.


Det blev mörkt precis när jag skulle till att fara men vad gör det när man har bra lyse.


Hemma igen efter att kört Smedjebacksvägen och in förbi Dammsjön till Solvarbo och hem. 20 km blev det. Alltid något på kvällskvisten.

Av SimmaCyklaSpring - 25 februari 2017 20:22

Då var det äntligen dags för kurs.


Lammkorvstillverkning föll på min lott.


I med smeten i baljan.


På med tarmen och full gas.


Nio påsar med korv som jag tillverkat. Själv fick jag med mig en av dessa. Jag fick även med mig åtta andra påsar med åtta olika sorter som de andra deltagarna gjort på kursen. Samt en tionde sort som kursledaren gjorde. Så nu blir det korv hela veckan.

Av SimmaCyklaSpring - 25 februari 2017 13:52

På besök i Stockholm undre värld.


Mot "södern"


Gamla stan.


Besök i "godisbutiken"


En fika på Bageri Petrus. Kan rekomenderas.

Av SimmaCyklaSpring - 19 februari 2017 12:24

Det kändes riktigt bra efter gårdagens runda så det fick bli en runda idag också.


Nu har jag kört nio km och är som synes i Magnilbo. Riktigt trött är jag för det lutar emot ganska mycket på vägen hit. Men snart blir det mer lättåkt.


Härligt härligt, vilket fint väder. Bara jag nu får vara frisk så skall väl det här kunna bli bra framåt sommaren. Första riktiga målet är Vätternrundan som nu blir min tionde om allt nu går vägen. Men det får vi väl hoppas.

Av SimmaCyklaSpring - 18 februari 2017 14:17

Efter att ha känt mig småkrasslig sen början på januari bestämde jag mig för att äntligen ta en lugn kort tur idag. Men det "sket" sig direkt. Ja det blev ju Dammsjörundan som jag tänkte men att ta det lugnt, det gick det väl si och så med. Skönt var det iallafall att sitta på cykeln igen så nu hoppas jag att jag kan hålla i ett tag igen. 

Av SimmaCyklaSpring - 12 februari 2017 15:47

Lite piggare men inte så det räcker för att träna. Men några limpor går det alltid att få till. Jag skall vara bra sjuk om jag inte skall orka baka.


Fin höjd blev det på dem idag. Det tar sig. Bra att fylla på förrådet till den dag jag börjar cykla igen. Då blir det dåligt med tid till bak. Då är det en annan bak som skall tränas.


Några Bagels fick det också bli. Många år sedan jag bakade sådana sist. Det som är lite annorlunda med dessa är att innan de gräddas skall de kokas i några minuter i en kastrull med vatten. Inte så tokiga de heller. Halloj så länge.



Av SimmaCyklaSpring - 11 februari 2017 09:42

Någon träning i sikte är det inte tal om. Är bara förkyld så till och med cykeln som jag satte upp på trainern i källaren för ett tag sedan står fortfarande oanvänd. Har även varit hemma från jobbet torsdag och fredag. 


Får nöja mig med att se till att det finns mat åt de små djuren utanför fönstret. Nu är till och med ekorren där och snor åt sig några frön. Det verkar dock inte talgoxen bry sig om. Hej så länge.

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards