Alla inlägg under maj 2015

Av SimmaCyklaSpring - 31 maj 2015 20:59

Det kanske är dags att döpa om bloggen till Bagarbloggen, för nu varken simmar, cyklar eller springer jag. Men då är det ju tur att jag kan baka i alla fall. Men cyklingen skall jag väl komma igång med snart igen bara hälsan tillåter. Vad göra, jo igår satte jag igång en deg på sex kilo.


Idag har ugnen varit på i stort sett hela dagen. Efter några timmar hade jag lite matbröd.


Fint fint om jag får säga det själv. Gjorde föresten en deg till igår som har legat i kylen hela natten.


Efter fyra fyrslag med några timmars mellanrum och fyra timmar i frysen ser den ut så här.


Efter ytterligare ett par timmars vila och utkavling har jag här skurit upp de första godbitarna som snart skall in i ugnen.


Efter 40 minuter i ugn, mmmm, gissa om de är goda. Palmiers heter dessa läckerbitar.

Hej så länge!



Av SimmaCyklaSpring - 30 maj 2015 14:25

I vänstra spalten härintill kan man se rubrikerna på blogginlägg som är gjorda för ett, två eller tre år sedan. Just idag för ett år sedan ser jag att jag vakna kl sex och körde 99 km på MTB. Ja det var längesen och känns just nu långt borta. Men en sak som är sig lik är att jag vakna sex idag också. Innan jag gick ut och grävde och plantera om lite blommor, kan ni gissa vad jag gjorde då?


Jo det blev att jag baka lite kakor. Ingen större överraskning misstänker jag. Men nu regnar det och jag har grävt färdigt för idag. Så nu skall det bli att slå sig ner i fåtöljen och kolla näst sista etappen på "Girot"

Vi ses!

Av SimmaCyklaSpring - 27 maj 2015 20:12

Ja då var det dags igen. Ifall ni undrat över att det varit glest på bloggen så förstår ni nu. Det var dags för ett besök igen med nya provtagningar. Snart har de nog provat allt som går utan att hitta något. Ja hur det går med dagens prover återstår att se, men så länge får jag ta det lite lugnt. Sålde ju startplatsen till Vätternrundan, men behöll startplatsen till Halvvättern. Men nu är det bara att inse att även den får jag stå över i år.


Men jag kunde inte hålla mig helt så det blev en liten runda på fyra km med en kaffepaus efter 2,5 ungefär. Lägger in resultatet härunder med banprofil och allt så kan ni fundera på vad jag gjort. 

Vi hörs!

Av SimmaCyklaSpring - 24 maj 2015 21:46

Ingen cykling, men väl lite annat. Här ligger lite deg och jäser efter ett dygn i kylskåp.


Ser ut att bli bra så det är väl bara att köra på.


Helgens skörd av matbröd. Men visst hade jag hellre cyklat.

Hopas vi ses på cykeln snart!

Av SimmaCyklaSpring - 23 maj 2015 16:41

Nu har det gått en vecka igen där jag inte varit alltför pigg, just när jag trodde allt var på väg åt rätt håll. Då var det ju tur att Erik är hemma på besök och kunde rycka in och ta en tur med Lena på MTB. Här är de laddade inför turen.


Efter en runda till Gustafs är de hemma igen. Rejält trötta efter att ha kört fel så de hamnade i Sahara. 

Hoppas jag snart är på cykeln igen. Vi hörs!

Av SimmaCyklaSpring - 20 maj 2015 20:21

Körde hårt i söndags men det visade sig vara för tidigt. Det är bara att inse att man måste ta det lugnt ett tag till så idag fick de bli en fin solskenstur.


Här kommer Lena farande genom Solvarbo.


Kossorna undrar nog vad vi håller på med. 


Efter att ha rundat Gustafs så är vi på väg tillbaka mot Solvarbo och tar här en lite drickapaus i solskenet.


Efter att ha passerat Ljusterbro och Mårtensgård är det nu bara backen uppför Norddalen som skall klaras av. Lena var orolig men det gick hur bra som helst. Ja det blev verkligen en fin tur denna gång.

På återseende!

Av SimmaCyklaSpring - 18 maj 2015 18:00


Eftersom jag körde hårt igår så passa det bra att Emil Lindgren låg i postlådan när jag kom hem från jobbet. Ja han låg ju där i pappersupplaga förståss i tidningen Bicykling. En tidning jag gillar skarpt (gillar Emil skarpt också) att läsa.

Hoj så länge!

Av SimmaCyklaSpring - 17 maj 2015 19:57

Här står jag beredd på att testa min första hårdkörning på över fyra månader. Sa åt Lena igår när vi var i trädgården och jobbade att det känns som det hänt något i kroppen. Jag känner mig faktiskt piggare.


Laddade i morse med gröt för jag hade tänkt köra. Men vädret fick mig på andra tankar. Men när klockan var fem tänkte jag att nu tar jag en tur.


Jag har här precis svängt in vid Gruvsjön och tar sikte på Björnbo. Full gas mest hela tiden. Är väldigt svag i motluten men jag kämpar på så gått det går och försöker hålla pulsen uppe så mycket som möjligt.


Jodå nu är jag hemma igen, mer trött än på länge. Det känns nog att det äntligen är på väg åt rätt håll så idag kan jag väl få känna mig som Kenta sjöng en gång i tiden.

Bara det inte kommer surt efter, men den risken måste man ta ibland.

Vi hörs!

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards