Alla inlägg under mars 2017

Av SimmaCyklaSpring - 30 mars 2017 18:51

Har haft dubbdäck på "Scotten" i vinter och tänkte att nu är det hög tid att sätta på sommardäck.


Samtidigt som jag gör det snöar det för fullt. Men det skall väl inte bli så mycket hoppas jag. 


Bara att jobba på så skall det rulla lite lättare igen. Nu är det dags för hockey. I kväll kan det avgöras. Får väl trösta mig med att hur det än går så blir det ju ett dalalag i högsta serien nästa säsong.

Av SimmaCyklaSpring - 28 mars 2017 20:09

Här står jag laddad för lite hårdare tag. Har ju tagit det väldigt lugnt under mars, mest legat under 140 i puls. Nu tycker jag det är dags att testa på att gasa lite så vi får se hur den gamla pumpen reagerar på det.


For till Gustafs och är nu på väg över älven med nosen mot Stora Skedvi. Har mest legat med en puls kring 150 och det känns riktigt bra. Bara att fortsätta i samma stil.


Efter 26 km passerar jag Stora Skedvi och svänger mot Säter på pricken en timme. Känns riktigt bra det här. Tog sedan en sväng runt Siggebo för att få 40 jämna km. Klockan stannade på 1,36 med en snittpuls på 153. Det tillsamans med att snittfarten blev 25 km i timmen samt att jag vid fem tillfällen lyckades få upp pulsen till 160, ja med det kan jag inte vara annat än supernöjd. Ja större krav än så har inte jag.


Av SimmaCyklaSpring - 26 mars 2017 16:13

Efter fredagens långkörare var jag som ett vrak igår. I morse när Lena for till jobbet sa hon " Nu tar du det lugnt idag" mmm, sa jag halvt medvetslös. När jag piggna till tänkte jag att hon menade nog att jag skulle ta det lugnt när jag sticker ut och cyklar. Nåväl, nu är jag i alla fall beredd för att ta en liten tur.


Men titta här då, är det inte Patrik som dyker upp igen. Han skulle bara ut och premiärlufta racern lite så jag fick sällskap ett par km.


Nu har jag svängt av Smedjebacksvägen och är på väg mot Norbo.


Snart framme i Skenshyttenäs.


Här är det fint.


Bara att tvätta cykeln när jag kom hem. Lortigt värre efter grusvägarna.


Av SimmaCyklaSpring - 24 mars 2017 19:04

Nu är jag laddad med två bananer, två ramväskor med godis och syrgas samt två flaskor saft. Nu behöver jag inte vara orolig att jag skall bli utan energi på dagens runda.


For till Torsång och tog sikte på Vika.


Härlig eftermiddag att vara ute på cykeln.


Nu är siktet inställt på Arkhyttan och riktigt fina vägar är det.


Bitvis var det riktigt isigt men tack o lov gick det bra trots att jag nu åker på sommardäck. Sen börja jag bli trött så kameran fick ligga i säkert förvar resten av turen. Men jag passera både Husby och Hedemora innan jag kom hem så det blev en alla tiders runda idag. Imorrn vilodag.

Av SimmaCyklaSpring - 22 mars 2017 18:28

Då var det dags för en tur igen då. Jag tänkte åka med Lena en sväng och sedan skarva på med en liten extra sväng. Det blir väl bra i solskenet.


Trots att vi drog iväg med en hiskelig fart bortåt Uggelbo stod det inte på förrän en cyklist kom ikapp oss. Det var ingen mindre än Patrik Hjalmarsson som var ute på en runda. När vi kom till Gustafs skildes våra vägar.


Här har vi kommit till Stora Tuna kyrka och tar nu vägen mot Torsång.


Fint i solskenet utmed Dalälven.


Nu är vi i Gustafs igen och tar vägen över Våbäck. När vi sedan var hemma hade vi prick 50 km på våra mätare och med det var Lena nöjd. Jag var också nöjd men tog en liten vända till.


Nu har jag Vikmanshyttan bakom mig och är på väg över åkrarna mot Västerby. Sen blev det via Punmakarbo hem. Ja det det en alla tiders eftermiddag på cykeln. Hej så länge.

Av SimmaCyklaSpring - 19 mars 2017 13:25

När jag vakna var det riktigt kallt, ja man har ju blivit bortskämd nu när det är plusgrader varje dag. Tänkte ta en tur framåt förmiddagen när solen kommit fram.


Klockan är halv elva och temperaturen är på rätt sida nollstrecket och här står jag. Lena tar vilodag idag efter två tuffa dagar på cykeln.


Nu har jag passerat Vikmanshyttan och är på väg mot Turbo.


Har även passerat Prästhyttan och är nu via Brunnsjöberget på väg in mot Hedemora.


Nu är jag i Karlsbo men jag är inte hemma än.


Men efter att ha passerat Königshyttan är det inte så långt kvar. Ja det blev ju inte så långt idag heller men trots det så blev det en vecka med 20 mil igen och det tycker jag är en riktigt bra start på cykelsäsongen när man inte är längre kommen än i mitten på mars.

Av SimmaCyklaSpring - 18 mars 2017 16:07

Lena gjorde ju årspremiär igår men ville ominst ut på en tur idag också så det var bara att hänga på. Idag passa jag på att lufta "Gamle Svarten!


Nu har vi inte långt kvar till Vikmanshyttan.


Över åkrarna på väg mot Västerby.


Klacken i sikte och sedan är det inte långt kvar förrän vi är hemma igen. Det gick ju bra det här.


Av SimmaCyklaSpring - 17 mars 2017 18:42

Så där, nu står vi beredda på turen som blir Lenas premiärtur för i år. Det gäller att komma igång inför sommarens strapatser.


Vi drog iväg mot Uggelbo och är nu ända borta i de centrala delarna av Solvarbo innan det är dags att inleda vår färd hemåt igen. Ja det var ingen dum start på helgen att få ta en liten tur med Lena. Hoppas det blir fler, och det skall det väl bli. 

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards