Alla inlägg under maj 2023

Av SimmaCyklaSpring - 14 maj 2023 13:00

I torsdags var det en riktigt fin kväll för en cykeltur runt Hedemora och Husby. Här ligger jag på rulle efter Erik.


Erik drar vilket han gör gärna och bra, själv ligger jag hellre lite bakom vilket blir lite lättare. 


Igår blev det en långrunda med Eriks sällskap. Nu har vi kommit till Gustafs där man hade gått man ur huse för det ryktades om att vi skulle komma cyklande förbi. Mannen som hade gått ur huset var Johan, han tog lite bilder när vi for förbi.


Nu har vi kommit till Siljans Café i Leksand och då satt det fint med en rejäl macka.


Sen var det bara att koppla på dragloket och fara hemöver igen.


Efter 157 km och 5,5 tim cykling var vi hemma igen. Det blev en halv Vätternrunda kan man säga. Hur jag skall orka dubbla sträckan om fem veckor har jag svårt att förstå. Men det brukar lösa sig till slut så det är bara att nöta på.

Värre är det med det politiska läget vi har. Hur länge skall denna lögnaktiga regering vi har sitta kvar. För mig är det en gåta att den ens blev vald. Föresten, är det någon som vet vart KD-ledaren tagit vägen. Hoppas dock att hon snart är tillbaka på sin post. Det är nog bästa garanten för att KD åker ur riksdagen vid nästa val.

Av SimmaCyklaSpring - 10 maj 2023 06:49

Det känns som det börjar bli sommar och det är mycket som skall göras trots att jag är pensionär. Bloggen har jag inte ägnat mig åt på ett tag. Men bakat det har jag gjort. Här en deg som skall räcka till en hel del.



Degen är delad och lagd i jäskorgar för kalljäsning över natten.


Det blev lite bröd denna gång också.


Har även varit tvungen att följa blå linjen till sjukgymnastiken. Har blivit så stel i nacken och det vill jag ju inte vara. Det är ju olämpligt både när jag kör bil och cyklar. Det är alltid en fördel att kunna kolla åt sidorna.


Några flätade frallor har det också blivit.


Har även varit i Flistad några dagar, här ser vi Thyra ute med några höns.


Hönorna åker rutscbana, nejdå, det har samlats lite vatten som de dricker.


Det blev även ett par fina cykelturer där nere i härliga miljöer.


Nu har även Erik tagit fram cykeln och här tar vi en fika i solen i Husby.


Det går inte fort med målningen. Nu är i alla fall efter en månad första väggen färdig för denna gång. Ett par vindskivebrädor bytta och hela väggen är nu målad. Får nog öka takten om inte allt skall vara ogjort till nästa år.


Har även fått till årets första långrunda. Efter 73 km är jag nu i Norberg.


Då satte jag i mig en ostfralla och en biskvi. Sedan orkade jag de återstående 77 km hem. Hela 15 mil blev det vilket känns i kroppen idag.  

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Ovido - Quiz & Flashcards