Alla inlägg den 30 mars 2013

Av SimmaCyklaSpring - 30 mars 2013 13:15

Återigen blev det en riktigt fin tur. Härligt är att få vara en del i detta fina gäng. Vi samlades denna lite kyliga morgon som vanligt vid simhallen trots att det är påsk och den då är stängd. Vi var lite ivriga iväg så bara gruppbilden var avklarad bar det av.


På knä ser vi Lisa, Sandra, Sara och Jessica. Stående har vi Jenny P, Ann, Ingemar, Pär och Erik. Det var lite kyligt så nu bar det av.


Lite för bråttom hade vi iväg. För just när alla löpare hade stuckit kom Anna farande i bil. Jag trodde löparna såg Anna men det visade det sig att dom inte hade gjort. Jag stannade dock med bilen tills Anna hade parkerat, hon hoppade in i min bil och vi skulle åka ikapp. Men Anna skulle fixa lite med skorna så vi blev stående en stund. När vi väl for så såg vi inte vart dom andra tagit vägen. Konstig, jag tyckte jag informera så bra hur jag hade tänkt att turerna skulle gå. Jag skjutsade då Anna ner till viadukten vid Dalsbyn, den kan dom ju ändå inte missa.


Nejdå när dom kom dit anslöt Anna och alla fortsatte den härliga turen.


Här passeras Säters kyrka.


Nu är vi vid Dahlanders hörna och Erik tar här till höger och nöjer sig med fem km. Den som tycker att det låter långt när vi springer kan alltid vika av efter eget önskemål. Trevligt att ha sällskap en bit i alla fall.


Här är gänget som nöjde sig med elva km idag. Det är Pär som gör ett riktigt kaninskutt påsken till ära, samt Jenny P och Sara. Åsen har passerats och dom är nu på väg tillbaka till simhallen.


Nu lämnade jag detta gäng för att åka o kolla hur det går för dom som kör 19 km.


Hela sex löpare är här snart uppe på högsta punkten i Bispberg. Sandra, Jessica och Lisa ligger först. Sedan ser vi Anna och Ingemar med Ann ytterligare en bit bakom. En rejäl backe är det men snart är dom uppe.


Möte vid Sofia gruva. Det var inte bara löpare ute idag. Här kommer två Peter på sina cyklar på väg mot Stora Skedvi.


Nu har Dahlanders hörn passerats för sista gången idag och det är bara en km kvar till simhallen. För detta gäng blev det som sagt 19 km. Det får väl duga en påskaftonsförmiddag.


Det var allt för idag. Vi ses o hörs. Glad Påsk på er alla.


PS. Nästa pass blir redan på måndag. DS.



Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards