Alla inlägg under januari 2020

Av SimmaCyklaSpring - 31 januari 2020 12:24

Testade ett intervallpass i dag men det var för drygt för mig. Hänge med i halva passet innan jag gav upp.

Jag fortsatte dock på ett eget pass. Lite lugnare tempo i en timme.

Trots allt känns det som att det äntligen går åt rätt håll. Får väl fortsätta nöta på så kanske det ändå kan bli några medaljer till sommaren.

Av SimmaCyklaSpring - 27 januari 2020 19:19

Hade tänkt ta vilodag i dag, det blev ju mycket cykling förra veckan. Men efter att ha talat med Erik bestämde vi att ta en lugn runda tillsammans. Här är jag redo och väntar på att Erik skall bli redo. Under tiden värmer jag till lite fin dansmusik.

Just precis. Unde tiden kollar jag på Helen och gänget (kolla gärna länken till musiken) med ingen mindre än Fredrik Jansson som var med i ett dansband innan han började med cykelresor. "Cykeljansson" som ordnat många av resorna till mallis som vi varit med på. Hela 10 resor i Fredriks regi. Trip on sport heter företaget Fredrik driver. HÄR är länken till hans hemsida. Kolla vad som erbjuds och häng på. Toppenresor vill jag lova. 

Här är Erik och jag efter tre mil. Fint med en tur tillsammans fast Erik är i Stockholm och jag hemma i Säter. Efter fyra mil gav jag mig. Det blev precis så lugnt som jag hade hoppats vilket gör att jag kanske tar en tur i morgon också, eller också inte. Det visar sig. Hoj så länge.

Av SimmaCyklaSpring - 26 januari 2020 13:37

Nu är jag redo för veckans sista pass. I dag får det bli en runda på MTB.


Nu närmar jag mig Bengtsbo på väg mot Husby. Solen orkar inte fram riktigt i dag. Men jag orkar mig framåt även om det går tungt. Snart två mil avklarade.


Nu kör jag med vindskydd även på hjälmen. Hoppas det bidrar till att hålla mig frisk i fortsättningen så jag vågar ta fler uterundor. Efter Husby blev det Stora Skedvi och Gustafs innan jag var hemma igen. Hela sex mil på tre timmar blev det. Under veckan fick jag ihop hela 32 mil fördelat på 105 km MTB och 215 km trainer i källaren.

Av SimmaCyklaSpring - 24 januari 2020 14:46

I detta härliga väder vågar även jag mig ut på en lugn runda.

Började med att runda Ljustern och är nu i Dalkarlsnäs på väg mot Lerviken.

Bara att njuta i solskenet.

Nu har jag åkt Turistvägen och är på väg in i centralorten Vikmanshyttan.

Nu har jag siktet inställt på Västerby. Bara att hänga på.

Det är sådana här dagar man uppskattar att man har gått i pension. Ut och cykla om vädret är fint.

Precis när jag kom till Västerby kom Leif Myhr ikapp mig. Ja det var inte svårt så lugnt som jag tagit det.

Nu har vi kommit till Königshyttan och pulsen har stigit rejält.

Vi matar på.

Nu står det inte på förrän vi är hemma igen.

För mig blev det 45 km på två och en halv timme. Med det är jag riktigt nöjd.

Av SimmaCyklaSpring - 23 januari 2020 14:16

Började dagen med degen som legat på jäsning två dygn i kylskåpet. Äntligen känns det som jag är nöjd med ett recept som jag filat på i flera år.

Nu får jag träna lite på att snitta bröden så de blir riktigt fina.

Istället för att göra stora bröd av alla sju gjorde jag småbröd av tre. 42 st blev det som penslades med ägg och sesamfrön.

När bakningen var klar gick jag ner i källaren för att ge baken en omgång.

Tänker köra två timmar i lugnt tempo. Dels för att se så det inte blir något bakslag på förkylningen. Det är även bra att träna rumpskinnet så jag kan träna på riktigt när jag håller mig frisk.


52 km kom jag på två timmar och med det känner jag mig riktigt nöjd.



Nu är det snart dags att ta hand om våffelsmeten. Ally kommer hit på eftermiddagen och då blir det Belgiska Våfflor, det gillar Ally, och jag med. Med blåbär och vispgrädde. Det är smaskens det.

Av SimmaCyklaSpring - 22 januari 2020 16:11

Jajamen, i dag lade jag på en halvtimme jämfört med i går. Jag höjde pulsen ett par knäpp också så får vi se hur det går.

Fyra mil klarade jag av på en och en halv timme. Alltid något.

Av SimmaCyklaSpring - 22 januari 2020 06:44

Ja inte blir det mycket cykling trots att det är väder så även jag skulle kunna cykla ute. Jag är mest förkyld. Nu har jag av den anledningen hållit upp i tolv dagar innan jag vågat mig på ett försök igen. Tog en timme i källaren på trainern i väldigt lugn takt i går. Får bara hoppas att jag kan smyga igång lite lätt igen nu. Får väl dega på så länge.

Får väl öppna bageri istället för att träna.

Av SimmaCyklaSpring - 20 januari 2020 12:41

Då det inte blir någon cykling på grund av förkylning får det bli en liten promenad nu när det känns som förkylningen äntligen är på väg att ge med sig. Nu är vi vid fäbodvallen nere i dalen ock skall påbörja klättringen upp.

Brant som tusan är det så här gäller det att vara försiktig. Lena kämpar på.

Puh, nu är vi i alla fall snart uppe. Gick ju bra det där.

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards