Alla inlägg under augusti 2018

Av SimmaCyklaSpring - 30 augusti 2018 09:40

Vaknade tidigt som vanligt så när Lena for till jobbet gjorde jag mig klar för ett intervallpass igen. Djupdalarna nästa.


Nu har jag avverkat fyra varv på 3,6 km. Klarade samtliga varv under tolv minuter vilket jag är väldigt nöjd med. Nu får det bli en vilodag i morgon så jag inte går sta och blir övertränad. Tanken är förresten att jag skall vara med i Skedvi på söndag på ett lopp som är 42 km. Det skall bli skoj. Skepp o hoj.

Av SimmaCyklaSpring - 29 augusti 2018 15:34

Nu är jag laddad för att dra iväg till Uggelbo och bränna av fem intervaller om vardera åtta minuter där minuterna fyra och åtta i varje intervall ej går riktigt på fullgas, ändock ta i bra. Övriga minuter är det full gas. Mellan intervallerna fem minuters "rullvila" Under ett sådant pass glömmer man bort kameran vilket gör att i dag blev det inte mer än såhär. Men drygt var det och det var väl liksom meningen med det hela. Nu ägnar jag resten åt eftermiddagen att kolla på Vuelta Espania. En kopp kaffe tack!

Av SimmaCyklaSpring - 28 augusti 2018 11:44

I dag ville Lisa göra mig sällskap på en liten vända vilket jag är glad för. Nu är vi redo för ett pass.


Nu har vi kört upp till Lodstöparbo och här ser vi Lisa på stigen som leder ner till Dalkarlsnäs. Det är lite trixigt på sina ställen så det gäller att ha tungan rätt i mun.


Det hade ju Lisa så det gick bra hela vägen. Efter detta for vi runt Sävstjärn och vi hann även ner i Djupdalen en vända innan vi for hemåt igen. Ett lagomt pass blev det. Tjo.

Av SimmaCyklaSpring - 27 augusti 2018 15:52

Vilodag från träning i dag och då passade jag på att uppfylla dagens plikt. För mig bestod det i att gå och utnyttja min rättighet att delta i demokratiska val. Det finns ju de som med demokratiska medel vill avskaffa demokratin. Nu gäller det att vi som vill något annat går och rö(S)tar. Nu när Socialdemokraterna under fyra år i regeringsställning lyckats vrida en hel del saker åt rätt håll  efter att ha tagit över efter en borgerlig regering som bara vill sänka skatterna och avrusta vårt offentliga välfärdssystem. Ja då är det allas vår skyldighet att visa vad vi vill ha för samhälle. 

Av SimmaCyklaSpring - 26 augusti 2018 16:59

Nu är det dags för en lugn runda på två och en halv timme är tanken. Har väl lite tankar att dra mot Nisshyttan och Kybacken.


Nu står det inte på förrän jag är i Nisshyttan och finare än så här blir det inte.


När jag passerat Nisshyttan och lite senare Gruvsjön så flög det i mig när jag kom till ett vägskäl. Jag tar höger här, det har jag aldrig gjort förut. Jag borde inte ha gjordt det nu heller för rätt som det var tog vägen slut. Jag for tillbaka en liten bit och såg en stig. Den tar jag tänkte jag, kommer säkert fram på en väg så småningom. Hm, det gjorde den inte. Rätt som det var såg det ut på detta vis, men vända, nej det är svårt. När jag släpat cykeln ett par hundra meter kom jag i alla fall upp på en grusväg som så småningom gjorde att jag kände igen mig igen. Spelar ju ingen roll, jag var ute mina timmar och det blev ju ett bra pass trots allt.

Av SimmaCyklaSpring - 25 augusti 2018 11:25

Dags för ett distanspass som jag tänkte förgylla med fyra fartökningar om vardera femton minuter.


En timme senare och en femtonminutersintervall avklarad var jag framme vid Norn där det fick bli en "kortpaus"


Efter ytterligare en timme och tre intervaller till har jag passerat både Gruvsjön, Björnbo och Dammsjön. Nu genar jag genom skogen ner mot Solvarbo. Nu när det börjar gå mot höst och luften är lite svalare är det för härligt att vara ute på långturer. Ja, så värst långt blev det väl inte men härligt var det i alla fall.

Av SimmaCyklaSpring - 24 augusti 2018 12:27

Ja då har jag anmält mig till ett lagomt långt lopp till nästa helg. Hoppas fler gör detsamma. 42 km i Skedviskogarna, det låter väl skoj. Skepp o hoj.

Av SimmaCyklaSpring - 23 augusti 2018 10:04

Här står jag startklar för ett pass igen. Tänker dra en runda mot Vikmanshyttehållet så får vi se om jag hittar hem igen.


Jag körde som sagt mot Vikmanshyttan och det blev tre intervaller om vardera 15 minuter. Rundade Acktjärn och är nu framme vid Gessan. Klockan är inte nio än och det är lugnt och fint. Härligt att vara ute och gasa på morgonkvisten.


Befinner mig nu på Kråktjärnsvägen och skall strax dra igång tredje och sista intervallen. Blev ett riktigt jobbigt pass det här. Sitter väl kvar i kroppen efter gårdagens hårda pass också. I morgon får det bli vilodag vad det gäller cykling. Hittar säkert på något annat skoj att göra, har ju lite snickring och målning som skall göras också. Hej så länge.

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards