Alla inlägg under maj 2012

Av SimmaCyklaSpring - 31 maj 2012 06:00

Nu på lördag har vi, Kalle o Maria andra aktiviteter för oss. Det är dock ingen anledning stt låta bli att springa i glada vänners lag för den som har tid och lust. Så i vanlig ordning är det samling vid simhallen kl 08.50 för en gemensam löptur. Så kriv nu att ni kommer om ni har för avsikt att göra det så blir det riktigt bra trots att inte vi är med.


Kör lugnt, tjingeling!!

Av SimmaCyklaSpring - 30 maj 2012 22:03

Ja ikväll var det premiär för Dalacupen i Triathlon på Lugnet i Falun. Tanken var ju att jag skulle vara med och simma och cykla. Inte springa eftersom hälsenan spökar. Men men, det blir inte alltid som man tänkt sig. Halsont och lite snorig ville jag vara lite förståndig och avstå. Det är inte ofta jag är förståndig men idag tror jag att jag var det. Nåväl, jag for till Falun ändå för att se på. Här kommer några bilder från kvällens äventyr på två av våra kändisar.


  Ja det här var ju en häftig cykel så jag kunde inte låta bli att ta en bild. Som jag skrivit i tidigare inlägg så behövs inga värstingprylar, man tager vad man haver.


  Här ser vi en bild från tävlingsledningens information till deltagarna en stund före start. Som synes kör några med våtdräkt och en del kör utan.


  Sådär nu har starten gått. Simningen är 300 m och som synes genomförs den i Lugnets utomhusbassäng i 26-gradigt vatten. Det var den varmaste platsen denna kyliga kväll.    


  Johan som simmar utan våtdräkt laddar här för en vändning.


  Emelie som sprungit med oss några gånger är nu klar med simningen liksom Johan så dom får gå ut på cyklingens 11 km exakt samtidigt.


  Här varvar Johan, halva cykelturen är nu avklarad.


  Emelie har cyklat färdigt och ger sig nu ut på tre km löpning.


Sådär, det var lite om kvällens Triathlon. Nu dröjer det några veckor till Dalacupen fortsätter. Det bli i Kvarnsvedens regi, troligen den 20 juni. Återkommer när jag vet mer exakt om detta. Är ni det minsta sugna att vara med, var med isåfall, det är riktigt skoj.


Vi höres och synes, Tjingeling!    

Av SimmaCyklaSpring - 29 maj 2012 20:00

Vi brukar ju köra intervaller på onsdagar men eftersom Dalacupen i Triathlon börjar imorgon i Falun så valde vi att denna vecka köra intervaller på en tisdag. Tänka sig, det gick precis lika bra, det var väl bra. Förra veckan körde vi långa intervaller i backarna på Åsen så idag passade det bra med lite kortare intervaller på stigarna ovanför sjukhusets fotbollsplan. Sommaren tvekar så idag fick vi träna i lite kyligare väder igen. Ja kallt var det ju inte men nog längtar vi väl alla efter lite mer värme.


  Johan ser vi här omgiven av sex tjejer, på bänken har han Frida och Jessica. Bakom ser vi Johanna, Anna Maria, Marie och Malin. Men här kan vi inte sitta, nej nu lär vi iväg om det skall bli något.


  Vi värmde upp i vanlig ordning med lugn löpning samt några riktiga pulshöjare innan allvaret satte igång.


  90 sekunders intervaller körde vi med 30 sekunders vila. Men här vilar vi inte utan Marie kommer i full fart.


  Här kommer Anna Maria jagad av ett helt koppel med ivriga löpare.


  Full fart för Johan.


  Anna Maria, Johanna och Marie ger järnet.


  Sådär, nu är intervallerna avklarade och vi varvar ner med Ljustern i bakgrunden.


  Som sista punkt på dagordningen blev det lite styrkeövningar under Fridas ledning, benen fick ju sitt i skogen och nu får sig även magen en omgång.


Återigen en fin kväll i goda vänners lag. Nästa pass blir på lördag, om detta kommer det ett inlägg så småningom.


Tjingeling så länge! 

          

Av SimmaCyklaSpring - 27 maj 2012 13:54

Vi blev inte mindre än sex cyklister som i sommarvärmen tog en kanonfin tur. Fem var vi som for från Säter kl 09.00 och vi styrde kosan mot Torsång. Där mötte vi Johan som farit från Falun och så blev vi sex som fortsatte förbi Ornäs och Aspeboda. När vi passerat Falun och rundat Runn så var vi vid Torsång igen och då passade vi på att ta en fika. Efter den härliga fikapausen bar det av hemåt Säter igen. Vi hade 96 km på våra mätare men jag är väl lite fjollig så jag fick med mig Johan uppför Bergbacken o vända så det blev 100 km när vi var hemma.


  Två fina led låg vi på ganska ofta. Det går lätt när man ligger på rulle.


  När kameran kom fram blev det tre led. Alla vill vara med på bild.


  Efter 75 km var vi vid Torsång och då satt det fint med en fika. Här ser vi Patrik, Johan, Bo och Peter.


  Förutom Patrik, Johan och Bo så är även jag och en annan Peter med på denna bild.


  Sådär, nu är Johan och jag hemma igen nöjda och belåtna med dagens tur.


Ni som vill springa intervaller, glöm inte att det är tisdag som gäller denna vecka.


Tjingeling!!!    

Av SimmaCyklaSpring - 27 maj 2012 06:00

Ja så får det bli då det inte finns någon annan dag denna vecka som funkar. Så på tisdag kl 17.50 samlas vi vid simhallen för att köra ett intervallpass så det står härliga till, precis som vi brukar. Så välkomna alla som vill köra intervaller i glada vänners lag.


Som vanligt skriver vi en kommentar att vi kommer, om vi kommer.


Tjingeling!

Av SimmaCyklaSpring - 26 maj 2012 12:15

Ja vad annat kan man säga. Var kan man en lördagmorgon få tag på nio löpsugna som vill ut på en 18 km-runda? jo i lilla Säter. Det är fantastiskt att få träffa detta härliga gäng varje lördag för en långtur. 

Som vanligt fanns det ju fler alternativ, ingen skall bli avskräckt när ni ser att vi springer 18 km. Vi har alltid varianter i "bakfickan" på allt från fem till tjugo km. Så alla som är det minsta sugna på löparsällskap är välkomna. Farten är ca sex minuter per km.


  Gänget som samlades idag var, på knä, Sandra, Johanna, Anna och Malin. Stående ser vi Anna Maria, Frida, Märit, Jessica och Jon.


  Vi drog till skogs direkt, här ligger Sandra i täten på stigarna ovanför sjukhusets fotbollsplan.


  Vi tog ingen golfrunda idag, däremot rundade vi golfbanan. Stort och vackert område och trots att det var tidigt på morgonen var det en hel del golfspelare i farten.


  Tjusigt tjusigt med Ljustern framför oss.


Sedan bar det av uppför backen till Lodstöparbo varefter vi körde grusvägen fram till stigen som går ner till Dalkarsnäs. Där tog jag en liten filmsnutt som kommer här.



När vi sedan var tillbaka till simhallen hade det gått nästan två timmar och 18 km var avklarade, kuperat var det också, hela 260 höjdmeter klarade vi av, inte illa i sommarvärmen. Eller vi och vi. Själv cyklar jag ju så för mig går det ju bra. 

Ses vi inte förr så kanske det blir på tisdag då det är dags för lite intervaller. Men om detta återkommer jag.

Tjingeling så länge.


  

Av SimmaCyklaSpring - 26 maj 2012 11:49

Jag har tyvärr min Stockhom maraton biljett till salu för 600kr, är det någon som är intresserad?

Terese 
070-374 66 60

Av SimmaCyklaSpring - 25 maj 2012 14:15

Patrik har via en kommentar bjudit in till en 10-milatur på söndag. Nu gör jag ett blogginlägg av din inbjudan Patrik. Så den som vill göra Patrik och mig (Kalle) sällskap kommer till FD Statoil i Säter för avfärd kl 09.00 på söndag. Någon gång under turen på något lämpligt ställe stannar vi och fikar så ta med en slant.


 Patrik i samspråk med Lisa efter målgång på Vätternrundan 2011.


Vill du med så skriv en kommentar att du kommer!!

Välkomna till en tur i sommarvärmen. Tjingeling!

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards