Alla inlägg under mars 2018

Av SimmaCyklaSpring - 30 mars 2018 20:03

Nu är det upplagt en ny bana på Zwift, Alpe d´Huez, en riktig backe i de Franska alperna som brukar användas på Tour de France. Nu har jag klarat 14 av de 22 serpentinerna. Jobbigt jobbigt.



Eurosport var där och filmade och här kommer ett litet filmklipp ifall ni missade direktsändningen. Blev ingen medalj i dag för mig, hade göra 1,14,48 på de 12 km med 9% snittlutning. Det gav mig en 6332 plats av de 8948 som till dags dato kört upp där. Bara att fortsätta träna.

Av SimmaCyklaSpring - 29 mars 2018 18:45

I dag var det dags för ett test. Det gäller att ha full gas i 20 minuter. 


Finns ett särskilt testprogram man kan köra om man har lust och det hade jag. Hela testet tar 45 minuter.


Efter 20 minuter i lite olika ansträngningsnivå var det dags för 20 min "all in" Inte skoj. Fy vad drygt.


Här är facit på testet. 204 watt på 20 min vilket gav 194 i det så kallade FTP-testet. Erik coachade och fotade.

Av SimmaCyklaSpring - 27 mars 2018 20:21

Det var bara att gå ner i källaren igen efter att i alla fall tagit en tur utomhus i söndags. I dag var det London som stod på programmet. Inget vidare väder där så det var ju skönt att jag satt i källaren.


Facit på passet, nästan 37 km på en timme. Snittwatt på 175 vilket var nytt rekord. Hade väl inga större planer på att köra så hårt men det gick bra och då var det väl bara att ta i lite. I morrn vilodag från cykling. Skall väl orka cykla lite i påsk också har jag tänkt.

Av SimmaCyklaSpring - 25 mars 2018 18:59

Här står jag och skall göra vårens första tur utomhus. Men som ni ser fattas det något. När jag åkt 500 meter märkte jag att jag inte hade någon hjälm. Bara att vända om igen och sätta på hjälmen. Dessutom har jag mina vanliga glasögon. Funderar nämligen på att köpa ett par cykelglasögon med progressiva glas. Ville testa hur det känns att åka med sådana glas innan jag beställer ett par cykelglasögon. 


Innan jag kom till Solvarbo var det riktigt isigt så här var det bara att ta det lugnt. Mycket snö är det kvar också.


Mellan Gustafs och Stora Skedvi var det desto finare.


Nu passerar jag älven för andra gången och då är det bara drygt en mil hem. Skönt att vara ute och cykla igen. Vad det gäller glasögonen så var det inga problem. Vill minnas att jag testat en gång för flera år sedan men och då tyckte jag det var obehagligt. Men då kanske de var så nya så jag inte hade vant mig med sådana glas.

Av SimmaCyklaSpring - 21 mars 2018 18:40

Äntligen kan man börja känna att vi går åt rätt håll. Men trots det så gick jag ner i min källare för ytterligare ett pass. 


Tog det lugnt i tio minuter för att sedan försöka ligga på 200 watt i femton minuter, gick väl sådär. Tog det sedan lugnt i tio igen för att åter försöka ligga på 200 watt i femton. Det fladdra väl både över och under, mest under tror jag. Men trött blev jag så lite nytta lär det väl ha gjort. Kom ju ändå 35 km på en timme vilket jag kan göra om jag ligger och möljar i samma fart hela tiden. Med tanke på det måste ju ett sådant här pass vara mycket bättre. Det var då drygare.

Av SimmaCyklaSpring - 20 mars 2018 08:35

Morgonpigg som jag är passade det bra att gå ner ikällaren för att i Londons soluppgång ta och bränna av ett intervallpass.


3 st set om 12x30 sekunder rev jag av. Allt som allt tog drygt en timme. Här är resultatet på det. Går inte att fuska när allt man gör registreras på detta vis. Tappade räkningen på mittenpasset så det råkade bli hela 14 rökare. Passerade ett segment på sluttampen och kunde inte hålla mig så där klämde jag i med hela 441 watt.


Gjorde en rejäl deg i söndags som stått i kylen i två dygn så nu blir jag sysselsatt med att grädda bröd resten av dagen. I alla fall i några timmar. Kommer nog en bild på några fina matbröd så småningom får jag hoppas. Vi hörs.


Då var två gräddade. Nu blir det lite "brödporr" för den som tål. Beroende hur man lägger snitten formar man bröden under gräddningen. Men man kan aldrig vara riktigt säker hur de kommer att se ut när de är färdiggräddade.


Men kolla här då. Har jag inte fått finbesök av Ally när det var dags för fikapaus i bageriet.


Nu har jag ett bröd modell större i ugnen vilket passar bra för då hinner vi ta en promenad. Gott om snö är det inte ont om som synes.


Fyra bröd i varierande modell färdiga. Två kvar innnan jag kan stänga för i dag.


I väntan på brödgräddningen skall bli klar spelar jag och Ally lite gitarr.


Så där, nu klappar jag igen bagarboa för i dag.


En nygräddad macka och ett glas mjölk sitter fint efter dagens slit.


Parkerad i finfåtöljen skall jag nu följa andra etappen på Katalonien runt.

Av SimmaCyklaSpring - 18 mars 2018 10:28

  

Även om jag visste att det skulle bli fint väder mitt på dagen så var det 14 minusgrader när jag vaknade. Med tanke på att det är väldigt isigt ute så föredrog jag att ta en långrunda i källaren. Tog det skapligt lugnt men höll ändå drygt 30 i snitt på 65 km och med det känns det som jag äntligen fick till en bra träningsvecka. I morgon vilodag.


Efter lite käk i magen tog jag mig an snön på garagetaket. Ligger nog några ton där. 


Vilopaus i solen uppe på taket. 


Av SimmaCyklaSpring - 17 mars 2018 15:06

En timme i källarvärmen fick räcka i dag. Det blev 35 km och det var väl inte så illa.


Nu ägnar jag resten av eftermiddagen framför TV:n uppe. Kollar på Milano - Sanremo. Skönt att slippa vara ute i det härliga vårvintervädret.

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards