Alla inlägg under april 2019

Av SimmaCyklaSpring - 30 april 2019 20:43

Kände mig lite konstig, vet inte om jag håller på att bli förkyld eller om det är pollen jag är känslig för. Eller också är det bara nerverna som spökar i vanlig ordning. Brukar vara så inför lopp.

Drog iväg ut till Djupdalen och tog ett varv på 3,6km-banan. Det var drygt och inte gick det fort heller.

Sedan for jag upp på Ovangårdsberget där det var tävling i lördags. Körde de första fyra backarna. Det var drygt. Sedan hittar jag ju inte resten av banan. Det är hur många stigar kors och tvärs så man vet inte hur banan går. Lika bra det för den är för svåråkt för mig. Vi får se hur det känns i morrn. Hoppas jag kan ta en liten tur på torsdag och att jag kan ta mig runt på Lidingöloppet på lördag. 3,5 timmar lär jag nog hålla på men tiden är inte det viktigaste.

Av SimmaCyklaSpring - 28 april 2019 12:29

Har tänkt få till tre pass före lördagens race på Lidingö. Bäst att jag ger mig iväg då.

Har nu tagit det lugnt i 15 minuter och är efter vägen mot Björnbo. Skall precis börja en pulshöjare på 15 minuter.

När det var gjort tog jag det lite lugnare i tio minuter innan jag ökade lite igen i 20 minuter. Duger ju inte att bara glida omkring under bekvämlighetsflagg.

Av SimmaCyklaSpring - 27 april 2019 12:21

Full fart på Ovangårdsberget i dag när Klippingracet går av stapeln. Här är det ungdomar som står i startfållan och är ivriga på att få starta.

Nu är åtta klasser avklarade och jag som målfunktionär hinner ta en kopp kaffe innan det är dags för start i elitklasserna.


Nu har elitklasserna startat och här kommer säterkillen Matthias Wengelin in för varvning. Numera tävlande för Länna Sport Cykelklubb.


Emil Hedlund tävlande för OK Hammaren i Sandviken passar på att fylla på med lite energi vid en av varvningarna. Hela sju varv på en 5-kilometersbana skall köras.


Nu kommer de tuffaste av de tuffa. De åker i klassen Nybörjare 6-7 år. 900 m är sträckan som de åker.


Av SimmaCyklaSpring - 26 april 2019 13:36

Ja då var det dags för årets första pass på min Scott som stått i vintervila.

Efter en timme och två mil avklarade var jag hemma igen.

Ja, cykeln var också med hem. Den gick ju riktigt bra fast inte så fort som jag hade hoppats men det är något jag får jobba på.

Av SimmaCyklaSpring - 25 april 2019 16:41

I dag för två år sedan såg det ut så här. Brrr.

I dag ser det ut så här. Mycket trevligare.

Av SimmaCyklaSpring - 24 april 2019 20:43

Eftersom jag är i Stockholm ett par dagar och Erik jobbar passa jag på att låna hans MTB för en runda. Nu är jag på bron ut till Lidingö. Skall ju om allt går vägen vara med på Lidingöloppet MTB den fjärde maj. Kan vara skoj att kolla in terrängen.

Efter 15 km tar jag ett stopp vid Rönneberga.

Nästa stopp blir vid bryggan i Sticklinge. Stoppa i mig lite energi för nu är det inte så långt kvar till Abborrbacken.

Nu blir det uppför ett tag, hej o hå.

När jag lämnat Lidingö fick det bli ett varv på en annan ö. Nämligen Djurgården.

En härlig dag att glida runt på.

Efter fem mil satt det fint med en laxpaj i solskenet. Kändes som man vore på Mallis.

Av SimmaCyklaSpring - 22 april 2019 20:46

   

Här står vi igen. Jag, Lena som gör årspremiär i dag, samt Erik.

Nu är vi vid kanotstadion i Torsång och det rullar på bra.

När vi passerat Ornäs mötte vi Lisa som var på väg hem från Falun. Då tyckte vi det passade bra att hon fick dra lite.

När vi kom till Gustafs tackade Erik och jag för sällskapet och tog vänster mot Stora Skedvi.

Vi passerade sedan Husby och är nu i Ivarshyttan. Vi han även med ett besök i Hedemora innan vi var hemma igen. Ja det blev tre fina långturer över påskhelgen så nu börjar formkurvan peka så smått uppåt igen.

Så här ser kurvan ut de senaste tolv månaderna så nu hoppas jag det får peka uppåt ett tag. 


Av SimmaCyklaSpring - 20 april 2019 16:05

Jag och Erik i startgroparna för att fara till Norberg och fika.

Erik funderar vilken av alla bakelser han skall testa i dag.

En blåbärsbakelse fick det bli.

För min del fick det bli en nyhet. Alexandrabakelse tror jag den hette, vad jag däremot är helt säker på är att den var väldigt god. 

Sen var det bara att fara hem igen i det fina vädret.

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards