Alla inlägg under mars 2014

Av SimmaCyklaSpring - 30 mars 2014 12:15

Ja idag var det hårdkörning uppe på berget. Ja inte för mig då, jag var trött bara av att cykla dit, ca 500 m. Men Emil Lindgren och Jenny Rissved hade bjudit in till körning och det var väl ca ett 15-tal som slöt upp.


Här kommer Emil och Sune på fyrhjulingen med cyklisterna tätt efter. Det är visning av banan så det inte skall råda några oklarheter om vart man skall cykla.


Än så länge går det skapligt lugnt under visningen av bansträckningen. Som nr tre ser vi Steven. Vilka tjejerna är vet jag ej.


Här kommer en ung cyklist. På dessa tillställningar kan alla vara med oavsett ålder eller kapacitet. Hade det varit så att jag varit fri från min förkylning hade även jag ställt upp.


Emil precis i färd med att släppa iväg startfältet. Nu är det en timmes körning som gäller. Nio varv är det beräknat att snabbaste cyklist hinner.


Här sitter Sune och har koll på läget.


Det blev många haverier, både punkor, kedjebrott och som här har hela växelanordningen gått sönder. 


Här kommer Jenny Rissved i mästartröjan, då går det undan minsann.


Det var verkligen skoj att se alla dessa duktiga cyklister. Helt makalöst så fort de kör i skogen.


Det var allt för idag från jeppen på berget!

Av SimmaCyklaSpring - 27 mars 2014 21:19

Ja när man inte är pigg så man kan cykla själv kan man ju alltid kolla hur andra gör.


Håll i hatten.


http://www.youtube.com/watch?v=xUKUPPoMpqk


Vi hörs!

Av SimmaCyklaSpring - 21 mars 2014 19:42

Ja inte för min del som fortfarande är förkyld. Passar istället på att kolla på Emil Lingren som även denna helg skall tävla i soliga Californien. Vi håller tummarna att det skall gå bra denna helg. Förra helgen var ju Emil inte pigg, han hade ju legat i feber och bröt efter ett varv vilket var klokt gjort. Klicka på länken så börjar nedräkningen till sändningen startar.


http://www.youtube.com/watch?v=t0DP4EHdYmM


Kör hårt Emil, vi håller tummarna.

Av SimmaCyklaSpring - 15 mars 2014 09:03

Jajamen, i kväll tävlar Emil Lindgren på MTB i Los Angeles. Om allt funkar skall det gå att se tävlingen på länken härunder. Om ni klickar på den skall det före tävlingen komma upp en klocka som räknar ner tiden till tävlingen.

Vi testar, och håller tummarna för Emil som under veckan legat i feber.


http://www.youtube.com/watch?v=niYlI0tDFf4&app=desktop


Kör hårt Emil!

Av SimmaCyklaSpring - 14 mars 2014 07:00

 


Ja, men inte av det slag man vill. Har nu varit förkyld i fem veckor, det har jag då aldrig råkat ut för förut vad jag kan minnas. Var ju ut i helgen och tog en liten kaffetur med Erik som jag skrev senast. Tänkte efter fyra veckors förkylning, då jag kände mig bättre, att nu kanske det går över. Men det blev som sagt precis tvärt om. Har legat helt nockad i veckan, ja det är nog en sådan där "grabbförkylning" jag råkat ut för. Men det som känns bra är att i natt har jag i alla fall kunnat sova hela natten, så när det nu väl släpper skall jag väl inte behöva bli förkyld igen på flera år får man hoppas. Nu är ju en förkylning inget att oja sig över, vilket jag nu ändå gör, men helst vill man ju sitta på cykeln den här årsstiden. Så visst är det små problem man har.


Ha det bra, det har trots en förkylning, jag. Vi hörs!

Av SimmaCyklaSpring - 8 mars 2014 13:02

I strålande sol och ganska mycket blåst är ändå cykelsäsongen inledd. Riktigt tidigt för en gångs skull. Senast jag cyklade ute var den 6 januari. Det blev alltså ett uppehåll på bara två månader, inte illa. Har varit förkyld i fyra veckor så det passade bra att ta en lugn fikatur idag.


Här står vi Erik o jag före avfärd i det fina vädret.


Vi drog iväg närmaste vägen upp till Magnilbo.


Siktet är nu inställt på Gustafs Cafe.


Klart det skall vara en fika på årets första tur.


Efter en kopp kaffe fortsatte vi hemöver via Solvarbo. 30 km blev det och det var alldeles lagomt idag. Bara inte förkylningen tar om så står det inte på förrän det blir en tur igen.


Vi hörs!

Av SimmaCyklaSpring - 6 mars 2014 18:51

Emil Lindgren var på Cypern förra veckan och tävlade. Det blev även en film inspelad med lite cykelkonster. Riktigt häftigt. Kolla länken. 


http://www.youtube.com/watch?v=cAFFdl6SKF4&app=desktop


Inte illa va? Vi hörs!


Av SimmaCyklaSpring - 5 mars 2014 18:43

Nu gäller det bara att jag blir redo också. Tog nyss av dubbdäcken som jag inte kört en enda vända på i vinter. Men det är ju bra att jag får träna på att byta däck ändå. Någon annan träning ser det inte ut att bli. Men efter drygt tre veckors förkylning känns det ändå som det håller på att ge med sig lite grann.

Har jag tur så kanske det kan bli en liten lugn tur till helgen. Vi får se. Nu är som sagt cykeln redo i alla fall.


Vi hörs!

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards