Alla inlägg under december 2012

Av SimmaCyklaSpring - 31 december 2012 06:00

Vi kör en onsdagsträning igen.

De som kan o vill samlas alltså på onsdag vid Säters simhall kl 17.50 så att vi efter lite information är redo att börja senast kl 18.00 Det blir intervaller av något slag. Den som kommer får se.


Lägg en kommentar om du kommer eller om du har någon fundering.

Välkomna. Tjingeling!

Av SimmaCyklaSpring - 27 december 2012 19:32

När julen är avklarad och nyårshelgen snart är här passade vi på att köra årets sista gemensamma intervallpass. Minus sex grader och fullmåne, det var så vackert så man fick lust att dra runt Ljustern. Nu gjorde vi inte det utan vi nöjde oss med att köra fyra gånger 1.500 meter. Det var ett alldeles lagomt pass för att bränna bort allt vi har stoppat i oss under julhelgen. Vi som slöt upp i kväll var,


Sandra, Peter, Ingemar, Ann och Pär.  


Om allt går som planerat så blir det ett pass igen onsdag den 2 januari. Men om det återkommer jag.


Gott Nytt år så länge. Tjingeling!!

Av SimmaCyklaSpring - 25 december 2012 07:30

Vi kör en torsdagsträning som omväxling. Det är hög tid att sätta sprätt på allt julgodis efter några dagars vila.

De som kan o vill samlas alltså på torsdag vid Säters simhall kl 17.50 så att vi efter lite information är redo att börja senast kl 18.00 Det blir intervaller av något slag. Den som kommer får se.


Lägg en kommentar om du kommer eller om du har någon fundering.

Välkomna. Tjingeling!

Av SimmaCyklaSpring - 19 december 2012 20:15

Ja det är otroligt vad fort tiden går, året är snart slut och vi har åter klarat av ett intervallpass i vintermörkret.


Första bilden brukar ju alltid vara en bild på de som är med och springer, men i kväll får det bli en bild på mig själv. Innan vi begav oss ut på kvällens pass överlämnade Maria H på uppdrag av övriga löpare, både de som var här i kväll och flera andra som brukar vara med på våra pass ett presentkort till mig som ett bevis på uppskattning för mitt engagemang i dessa träningar. Som ni ser så var det ett presentkort för "dig som älskar sport" och det var ju från de som också älskar sport. Vad kan jag annat säga än tusen och åter tusen tack, det räcker inte ens med det för det var ett presentkort på hela 2.400 kronor. Helt fantastiskt, tack allihop.


Sådär, nu kan övriga få vara med på bild. De som ville plågas i kväll var Sandra, Ann, Jessica, Mattias, Maria H och Ingemar.


Vi började som vanligt med lite lugn löpning, bort och runt åttahundringen med ett par fartökningar. Sedan när alla var lite lagomt varma i kläderna började kvällens hårdkörning. Det bestod av 8 * 800 m med start på var femte minut. Det innebär ca en minuts vila mellan passen. Ja de som var snabbast hinner ju faktiskt vila lite mer än en minut. Alldeles lagomt en kväll som denna. Jag kan lova att det märks att vi tränat tillsammans med både långpass och intervallpass. För om jag minns rätt så har aldrig så många som i kväll hunnit runt detta varv på fyra minuter som dom gjorde i kväll. 


Innan vi skiljdes så var vi överens om att om vädret blir bra så ses vi nästa torsdag för ett intervallpass igen. Men gör som vanligt. Ha koll på bloggen, man vet aldrig vad som dyker upp.


Jag får önska er alla en riktigt God Jul så länge så ses vi när vi syns.

Tjingeling!

Av SimmaCyklaSpring - 16 december 2012 17:42

Vi kör en onsdagsträning igen.

De som kan o vill samlas alltså på onsdag vid Säters simhall kl 17.50 så att vi efter lite information är redo att börja senast kl 18.00 Det blir intervaller av något slag. Den som kommer får se.


Lägg en kommentar om du kommer eller om du har någon fundering.

Välkomna. Tjingeling!

Av SimmaCyklaSpring - 12 december 2012 19:45



Såhär tjusig var jag när jag gav mig av hemifrån på cykeln. Rejält med kläder en kväll som denna.



De som slöt upp denna kväll var Peter med sina nya skor med dobbar så han slipper halka i backarna. Ann, Mattias, Märit och Jessica. Återigen blev det en bild där alla såg så glada ut. Det var nog åt mig dom hade roligt. Jessica ville ta en bild. 




Ja såhär såg jag ut. Gäller som sagt att vara välklädd från topp till tå en kväll som denna. När jag hade informerat om vad jag hade för planer för kvällen bar det av. Det blev till Åsen-backen och köra intervaller. Jag stämde av med jämna mellanrum för jag var orolig att dom skulle frysa. Ingen frös. Inte jag heller trots att jag cykla.


Nej, med rätt kläder och bra kompisar klarar man sig bra, även en kylig kväll som denna.


När vi var tillbaks var vi överens om att inte köra varje lördag framöver nu när det är så fint skidväder. Men en kväll med intervaller ville alla ha så håll koll på bloggen, man vet aldrig vad jag hittar på.


Vi synes o höres. Tjingeling så länge!! 

Av SimmaCyklaSpring - 10 december 2012 12:00

Vi kör en onsdagsträning igen.

De som kan o vill samlas alltså på onsdag 12 dec vid Säters simhall kl 17.50 så att vi efter lite information är redo att börja senast kl 18.00 Det blir intervaller av något slag. Den som kommer får se.


Lägg en kommentar om du kommer eller om du har någon fundering.

Välkomna. Tjingeling!

Av SimmaCyklaSpring - 6 december 2012 06:00

Nu på lördag samlas vi i vanlig ordning vid Säters Simhall kl 08.50 så att vi är färdiga att ge oss av kl 09.00  Farten vi håller är ca sex minuter per km, alltså en mil per timme, tycker du det är ok så kom. Det blir nog ett förslag på i krokarna kring 15 km. Kanske rent av lite längre också, vem vet kanske rent av lite kortare också. Vi är flexibla så tveka inte, haka på och håll liv i kondisen.


Hoppas vi blir ett rejält gäng. Blir du med så skriv en kommentar. Blir du inte med får du gärna skriva en kommentar i alla fall.

Vi ses. Tjingeling!

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards