Alla inlägg under november 2015

Av SimmaCyklaSpring - 29 november 2015 14:23

Ja då bar det av på en runda igen. Här tar jag igen mig en stund vid Silvbergs gruvhål.


Det är så fint så jag tar en paus även vid Slars fäbod.


Höjdpunkten på dagens runda. Nu bär det utför igen.


Lite av skogen fick jag med mig hem också.

Härlig runda och skönt att vara igång igen. Vi hörs!

Av SimmaCyklaSpring - 28 november 2015 15:58

Nej någon hjulstämning har det inte blivit på ett tag men nu är i alla fall grejerna inköpta så det skall kunna bli lite julstämning åtminstone. Russin, mandlar o nötter av olika slag samt smör och mjöl. Några syltade körsbär som pricken över i är inte heller fel. Ja detta är grunden för ett lyckat julbak. Bara att sätta igång då.

Men imorgon förmiddag hoppas jag ändå på en liten skogstur. För nu är det som sagt en och en halv vecka sen senast igen. Vi hörs!

Av SimmaCyklaSpring - 23 november 2015 20:29

Idag kom jag mig för att skifta till dubbdäck på min MTB. Det är enkelt, det tråkiga är att bromsarna måste justeras varje gång jag tagit av ett hjul. 


Efter att ha skiftat på bakhjulet och justerat bakbromsen så var det klart. Trodde jag ja. Som vanligt hade jag lyckat sätta på bakdäcket åt fel håll, bara att ta av det igen och skifta, med en justering av bakbromsen igen. Nåja, det är inte hela världen. Finns de som har det värre än så. Nu är cykeln redo för vinterhalkan, snart är även jag redo. Då skall det bli åka av i vintermörkret. Hej, vi hörs!

Av SimmaCyklaSpring - 22 november 2015 20:15

Efter onsdagens kvällspass åkte jag på lite halsont så nu tar jag det lite lugnt några dagar igen. I helgen fick det räcka med ett par promenader då Maria var hemma på besök. Nu när minusgraderna har kommit är det bara att hoppas att det kommer lite snö också. Hoppas jag är på cykeln igen om ett par dagar. Hoj så länge!

Av SimmaCyklaSpring - 18 november 2015 20:13

Här sitter jag strax före avärd på kvällens tur i mörkret. Drog iväg upp till Aspnäs. For sedan till Björnbo, hela tiden hade jag kört på halvlyse men efter Björnbo slog jag på hellyse och körde på det förbi Nisshyttan och hela vägen hem. Har ju kört ett par pass nu utan att ladda lampan så medan jag tvätta cykeln och mig själv så lät jag lampan lysa. Vill att den skall vara tom när jag laddar den. Har fått för mig att det är så man skall göra. Nåväl, när jag hade duschat av mig hade lampan slocknat. Då hade det väl gått max en halvtimme sedan jag kom hem. Tänk om den hade slocknat uppe i Björnbo, huamej, det hade inte varit skoj. Hej så länge!

Av SimmaCyklaSpring - 15 november 2015 14:03

Idag var det dags för gräddning av degen jag gjorde i fredags. Då vaknar jag med tuppen och det var ju bra för Lisa frågade igår om jag ville ta en MTB-tur idag. Det hade jag ju inte tänkt eftersom jag körde långt igår men jag kunde inte säga nej. Men först lite gräddning.


Passa på att kärna lite smör under tiden brödet gräddas. Det är hur enkelt som helst och hur gott och nyttigt som helst. Här är grädden färdigvispat och kärnmjölken har jag hällt åt sidan. Nu skall smöret tvättas i kallt vatten och sedan smaksättas med lite olivolja och havssalt. Enkelt eller hur.


Två är gräddade och två väntar på att bli. Hinner med dessa också för Lisa och Johan är inte lika morgonpigga som jag.


Sådär, kunde inte låta bli att provsmaka. Finns inget bättre än nygräddat surdegsbröd gräddat på stenhäll och lite nykärnat smör på det. Mmmmm.


Sedan hängde jag cykeln på bilen och for till Våbäck. Lisa hade beställt en tur på två timmar så det var väl lika bra att dra. Jag hade gjort i ordning en tur på 35 km och med 18 i snitt skulle vi klara två timmar. Men då kan vi inte stå kvar här. Full gas.


Nu har vi kommit till Slars fäbod efter ca 15 km, då passa det bra med ett litet stopp.


Nu har vi passerat Rönningen som ligger alldeles bredvid och nu är det action. 


Vilket kalasväder att vara ute i. Kring noll och uppehåll. Kanon. När vi sedan gled in i Våbäck vid deras hus så hade vi kört våra 35 km på 2.00.10 Mer precis än så kan det väl knappast bli. Vi hörs!

Av SimmaCyklaSpring - 14 november 2015 13:16

Ställde ut fyra lådor deg på trappen igårkväll och de stog då kvar i morse. Där får de stå ett tag till för jag var lite sugen på en cykelrunda.


Strax för nio är jag redo att ta en tur. Hade väl lite funderingar på åt vilket håll jag skulle.


Jag for via Djupdalen och Königshyttan förbi Bodarne och här tror jag att jag inte har så långt kvar till Koberga.


När jag kom till Husby höll jag vänster efter Dalälven och kom sedan fram i Fäggeby. Då ville jag inte köra asfalt till Bispbergshyttan så jag svängde av på en grusväg som bar uppåt. Sedan blev det smalare och det var väl lite bökigt men det gick ändå bra så här långt.


Efter lite utför bar det uppåt igen och jag hade ingen koll på var jag var.


Efter en hel del blöthål så var jag framme vid en sjö och trodde att jag var vid Dammsjön som Steven och jag var vid för ett tag sedan. Men när jag kom hem såg jag på kartan att det här var en annan, lite mindre sjö. En liten skylt upplyste om att det var "överfart på egen risk" Jag ville inte riskera något så jag följde en annan skoterled ett tag och kom så småningom fram nere vid dammen i Bispbergshyttan. Då drog jag mot Stora Skedvi och Mårtensgård och med det var jag riktigt nöjd med dagens tur. 

Halloj så länge!

Av SimmaCyklaSpring - 11 november 2015 19:55

Äntligen var det dags att ta en tur i mörkret, den första denna säsong. Men det är ju bätre sent än aldrig.


Det blev en fin runda i mörkret förbi Mossbysjön via Solvarbo. Riktigt riktigt skoj att gasa lite bland tallarna.

Hallojsan!

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards