Alla inlägg under februari 2018

Av SimmaCyklaSpring - 25 februari 2018 15:32

Med teknikens hjälp blev det i dag en sexmilarunda på trainern med Erik.


Drygt två timmar tog det och drygt var det. Men visst är det ett bra alternativ till att vara ute och cykla i kylan.

Av SimmaCyklaSpring - 24 februari 2018 17:22

Trots att Ally bara är drygt sex månader är det hennes andra Tjejvasa. Förra året när Lisa åkte låg ju faktiskt Ally i mamma Lisas mage. Då var Ally medåkare kan vi väl säga. Nu ett halvår senare (sen hon föddes alltså) är hon med och supportar. Här ser vi Ally och Lisa strax före start då Ally ger de sista råden. Jag tyckte jag hörde något om att Lisa skulle åka fort ifall jag (läses Ally) skulle bli hungrig.

Några sekunder till start och nu är alla förberedelser gjorda. Lisa åkte på 2.13 förra året och hade en förhoppning om något liknande nu. Men det snöar och är lite tungåkt så det blir nog jobbigt.

Nu är Lisa i mål med tio sekunders skillnad från förra året. Då räckte det till en plats på 700 någonting, i dag gick det betydligt tyngre. Men inte för Lisa då samma tid i dag räckte till en plats på något över 300. Toppen toppen.

Pigg och glad och Lisa funderar redan på kommande äventyr.

Av SimmaCyklaSpring - 23 februari 2018 19:08

Är i Fryksås och brist på snö ör det inte som synes. Skottar så vi ska få in bilen på gården. Jobbigt jobbigt men jag får sätta det på träningskontot, avdelning styrketräning. Eller kanske snarare avdelning förstörda ryggar.

Av SimmaCyklaSpring - 21 februari 2018 20:16

Nu börjar jag verkligen längta till en utomhustur på nya "Scotten" som står i källaren och väntar på att bli körd.


Men jag är ändå glad att jag kan gå ner i källaren och ta en tur på racern. Sen jag skaffade nya trainern går det ju faktiskt riktigt bra. Jag som jämnt har tyckt att inomhusträning är bläää. Men med en bild och lite siffror framför snoken så går det riktigt bra. 32 km blev det på timmen jag cyklade. Det kändes bra.

Av SimmaCyklaSpring - 19 februari 2018 20:08

Ja vad snabbt man glömmer. På pricken för ett år sedan såg det ut så här när jag tog en tur på min MTB. Gräsmattorna är framme.


När jag kom hem i dag tog jag denna bild på samma ställe, viss skillnad. Sen gick jag ner i min källare och förflyttade mig med teknikens hjälp till London.


Där cyklade jag tillsammans med Erik som satt i sin lägenhet i Stockholm, det är honom jag ligger på rulle på här. Det är fantastiskt, trots att det är i den virtuella världen så är det precis som att cykla ute. Även här när jag ligger på rulle så går det lättare för mig än vad det går för han som ligger först. Eftersom han är starkare så passade det bra för mig att ligga lite bakom. 


Lite fakta efter turen får man också. 41 km ser vi att det blev. 1.17 tog det. 562 watt orkade jag få till för ett kort ögonblick. Sen finns det en jäkla massa mer siffror men de struntar vi i för denna gång.

Av SimmaCyklaSpring - 18 februari 2018 12:44

Skulle köra ett pass på Zwift men det fungera ej på morgonkvisten. Kopplade upp mig på Youtube istället och körde ilag med en kille uppför Sa Calobra på Mallorca istället. När det var gjort åkte jag ner igen och då kom en kompis som var på väg upp.

Det var självaste Fredrik Jansson som ordnar resorna till Mallorca som jag brukar vara med på. När vi var där i oktober körde han med en elracer uppför backen som är drygt nio km lång. Här följer jag Fredrik Janssons körning på elcykel uppför Sa Calobra. När vi var där i oktober körde han om mig med en jäkla fart.

Så här ser det ut när jag sitter i källaren och trampar. När jag kört en timme fick jag ett SMS från Erik att Zwift fungera igen men jag fortsatte en timme till på det spåret jag börjat. Det blev två timmar och uppskattningsvis 55 km. Den här gången påverkade inte backarna min körning.

Av SimmaCyklaSpring - 17 februari 2018 11:36

Det går eller snarare rullar så sakteliga åt rätt håll. Tänkte ta en lugn tremilsrunda men jag kan då inte förstå att det skall vara så svårt att ta det lugnt. Det blev att jag gasa på lite men det gick ju bra. Får väl fortsätta att cykla i källaren ett tag och hoppas att jag kan piggna till ordentligt. Men visst längtar jag ut och få testa min nya MTB.

Av SimmaCyklaSpring - 13 februari 2018 19:38

Har börjat fundera på att skaffa mig ett par slipade sportglasögon efter att ha kört med linser några år. Eftersom det inte går att vara i skogen och köra än fick det bli en liten testrunda på trainern i källaren. Har glasögon med progressivt slipade glas vilket kanske inte är det bästa när man cyklar. Men jag vill ju kunna läsa av cykeldatorn likaväl som att se bra långt framför cykeln. Nu blev det väl inte den bästa test att sitta still på en trainer så jag får nog avvakta och göra en testrunda utomhus när det blir väder för det.

Tänkte köra 20 km med en kadens på 80 och en puls som ej var över 140. För en gångs skull gick det riktigt bra. Var över 140 vid ett tillfälle men snittpulsen blev 132 och kadensen 81. Med det är jag riktigt nöjd. Det är svårt att ta det lugnt men i dag lyckades jag med det.

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards