Alla inlägg den 17 mars 2011

Av SimmaCyklaSpring - 17 mars 2011 22:49

Årets filmtips kommer här


http://www.folketsbio.se/filmer/filmer/1013


tjingeling

simmacyklaspring

- och gå på bio ibland... 


Av SimmaCyklaSpring - 17 mars 2011 11:05

Nu på Fredag kör vi ett kortare Tabatapass; korta korta maxintervaller.

Vi samlas kl 17,00 vid nya ingången till Lugnets simhall i Falun

Värmer upp - kör intervallerna och joggar ner . Kommer att ta cirka 30 -40 minuter.

Den som vill kan sedan hänga på på lite bålstabilitetsövningar ute i cirka en kvart .

Alla är välkommna !


Tjingeling !


Av SimmaCyklaSpring - 17 mars 2011 06:15

 Sådär, då har man sovit ut efter gårdagens intervallpass. Det var, och är alltid lika roligt på onsdagspassen att under Marias ledning köra övningar av alla de olika slag. Ordentlig som hon är, och hon vet ju även värdet av ordentlig uppvärming (vilket jag också äntligen börjar förstå) så började vi även dagens pass med uppvärmning i ca 20 min. Efter det blev det dags för dagens intervaller, dessa bestod i att i skaplig fart springa en sträcka som tog ca sju min varefter vi vilade i två min. När det var gjort, gjorde vi det en gång till. Vi var inte färdiga då även om jag kände mig ganska färdig så var det bara att bita ihop o köra en vända till. Det blev alltså tre snabba sjuminuterspass. Mmm det kändes på vill jag lova. Under återhämtningen kom jag i samspråk med Ingemar och vi konstaterade tillsammans att den här typen av träning gör vi aldrig på egen hand, det är bra att Maria är med o jagar på oss lite. Nåväl, efter en stund för återhämtning blev det lite nya övningar av olika slag, allt från att stå på ett ben till att göra grodhopp o hopp av olika slag. Det är inte måttligt vad mycket övningar det finns.


   När vi sedan var klara hade det gått 1,5 timme o en koll på GPS:en visa att vi även ikväll hade förflyttat oss hela tio km. När vi sedan böt om kom Johan o jag i samspråk om hur glada vi är över att Maria ställer upp o hjälper oss. Trot eller ej, när vi sedan kom ut och gick mot våra bilar säger båda Lisorna, åhh vad Maria är bra, som kommer och tränar med oss. Så ett stort tack Maria för att du är med oss, du skall veta att vi uppskattar det så.


Tjingeling, tjingeling, SimmaCyklaSpring.

Kalle S.

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards