Alla inlägg den 8 mars 2011

Av SimmaCyklaSpring - 8 mars 2011 17:51

    
 
I lördags var det dags för vårens första gemensamma löptur avdelning längre, i härligt väder, minus två o solsken, kan det bli bättre. Vi som sprang var Eva, Malin, Jenny, Johan, Maria o så jag då. Sex blev vi, det var väl bra. Vi sprang tillsammans förbi sågen o ut till badet, upp över åsen o ner på andra sidan. Där blev det uppställning för fotografen innan vi skildes åt.
 

       

 
Jag o Eva sprang in mot stan, vi hann inte långt förrän vi såg brandbilar, det var ett äldre obebott hus som det brann för fullt i o brandmannen Stefan Wengelin stod o sprutade vatten. Vi fortsatte sedan tillbaks till simhallen. Vi hade då sprungit 8 km med en snittfart på 6,11/km. Härligt härligt. Övriga sprang runt Lerviken o Dalkarsnäs, där tog Malin o Jenny till höger o förbi badet ut till sporthallen vilket bör ha blivit ca 13 km. Johan o Maria höll vänster i Dalkarsnäs o rundade Ljustern o fick nämare 18 km med en snittfart på näranog exakt 6 min/km.
 

             

 
Väl tillbaks så sprang jag med våtväst i bassängen i 30 min, efter det samm jag drygt 1000 m. På slutet av simningen fick jag sällskap av Maria o Johan som också avverkade ett antal längder i bassängen. Var trots allt detta hemma så man kunde kolla på tjejernas 3-mil. Inte dåligt vad man kan hinna på en lördagförmiddag.
 
Hoppas vi ses på onsdag. Samling i vanlig ordning kl 17,50 vid simhallen. Då har Maria lite övningar på gång.
 
Tjingeling tjingeling, SimmaCyklaSpring.
Kalle S.

Av SimmaCyklaSpring - 8 mars 2011 14:54

Jag har rekat banan inför morgondagens övningar ;

DUBBADE SKOR AVRÅDES STARKT

vi kommer att springa på asfalt i morgon !

- så ni kan springa extra fort

(och ladda med en semla i kväll)


Välkomna !

MG



Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Ovido - Quiz & Flashcards