Alla inlägg under maj 2015

Av SimmaCyklaSpring - 9 maj 2015 16:23

Här står vi, Lena och jag. Nu är vi laddade till tusen. Idag skall det bli en långtur i trevligt sällskap, men vi startar själva.

Halv elva hade vi bestämt träff med Göran och Peter i Västerby, de hade kört från Uppbo där Göran bor.

Då är vi fyra och Lena tar täten direkt.

Härligt i solskenet, blir en riktigt fin dag. Nu har vi passerat Hedemora och siktet är inställt på en fika.

När vi har en halvmil kvar kommer Johan och Rickard, som tagit en liten omväg ikapp och gör oss sällskap in till Norberg.

Lena, Johan, Göran samt Kristin som tillsammans med Linda åkt bil till Norberg för att göra oss sällskap vid fikabordet. Trevligt trevligt.

Linda, Peter och Rickard ser vi här. När vi efter en halvtimme hade ätit upp allt vi beställt så fanns det ju ingen anledning att sitta kvar. Då var det på med grejerna och iväg igen. Johan och Rickar försvann som en avlöning men vi andra tog sällskap och hade en riktigt fin tur.

Tack allihop för en trevlig tur och fikastund.

Av SimmaCyklaSpring - 6 maj 2015 19:46

Här står vi laddade inför en långtur som visade sig skulle bli en blåsig sådan.

Det stod inte på förrän vi passerade Dalälven i Dalahusby. Dit hade det gått riktigt fort, att vi hade rejäl medvind låtsas vi inte om. Det är ju skoj att få känna sig stark för en stund.

Men innan vi var i Stora Skedvi som vi är nu, ja då insåg vi att vi inte var så starka. Men vi blir väl om vi fortsätter träna i blåsväder.

Nu har vi passerat Milsbo och har gjort ett kort stopp i Torsång och fått i oss en riktigt god kaffeslurk. Den satt fint. Nu skall bara Lena göra sig fin så kan vi åka igen.

Sådär, två mil kvar och vi känner oss riktigt pigga igen. Vi lämnar Torsång och har för en kort stund lite medvind.

Naglarby passeras och det börjar bli riktigt fint i träden. Härligt när det grönskar.

Lena ser oförskämt pigg ut tycker jag. Det visade sig att hon legat och sparat sig för sista biten var hon uppe och drog stup i ett. Skoj när vi kan ta sådana här turer tillsammans.

Nu får det räcka för idag. Nu har vi käkat och nu får det bli hockey resten av kvällen.

Tack o hej så länge!

Av SimmaCyklaSpring - 4 maj 2015 20:09

Eftersom Lena jobbar ikväll och ville göra annat imorgon så skulle jag få vänta till onsdag om jag skulle få sällskap av henne på en tur. Då bestämde jag mig för att ta en egen liten tur. Tänkte köra lite hårdare på stig nu när jag kör heldämpat. Är ju sugen på att kolla hur det känns.

Nejdå, jag har inte tänkt kasta cykeln i soptunnan. Så dåligt gick det inte. Jag körde en hel del stig innan jag körde upp till Lodstöparbo för att sedan ta stigen ner till Dalkarsnäs. Den stigen är ju riktigt besvärlig med en massa sten. Nu var det regnigt och blött så det gällde att passa sig. Nog märktes det att cykeln går bra men motorn är för tillfället inte på topp.

Riktigt lortig blev cykeln men nu är den ren och fin igen och väntar på nästa tur. Nu har jag cyklat två dagar i rad så då passar det bra med en vilodag imorgon. Sen får vi se om det inte kan bli en tur på racern på onsdag, verkar ju som det kan bli fint väder då.

Det var allt från Ovangårdarna idag. Hej så länge!

Av SimmaCyklaSpring - 3 maj 2015 13:20

Idag hoppar vi över den traditionsenliga startbilden och lägger en bild på min cykel istället.

Det blev en dryg första mil. Här är vi på väg upp mot Silvbergs gruvhål.

Efter en mil är det perfekt med en liten vilopaus.

Efter en halvmil till är vi nere i Grängshammar.

Där passerar vi Silvbergs Kyrka och drar in på "vildsvinsvägen"

Vi klarade oss dock utan att stöta ihop med några vildsvin idag, och det var ju skönt.

Ett träd hade rasat över vägen så vi fick passera i diket, ett lerigt sådant.

Efter två mil är vi framme vid dammen så då var det läge för en andra paus.

Nu har vi passerat Sörbo och är på väg mot Mossbysjön. Här lutar det åt fel håll tycker Lena men hon kämpar på.

Efter tre mil har vi även passerat Dammsjön och är nästan framme vid Solvarbo. Då tar vi en paus i solskenet för att orka vår sista bit hem. Ja det var en riktigt fin runda i solen. Den längsta som Lena kört på MTB, hela 36 km blev det. Hon är stark vill jag lova. Frågan är om inte jag börjar piggna till också. Det är så jag börjar bli sugen på lite hårdare körning. Vi får se hur kroppen reagerar på dagens tur, för nu vill jag börja gasa lite mer.

Vi hörs, hej så länge!

Av SimmaCyklaSpring - 1 maj 2015 17:32

När vi i morse kom till Lisas och Johans hus  var det ett par svanar i sjön som gränsar till deras gård.

Vi var ett rejält gäng som hjälpte till med flytten så det stod inte på förrän allt var hämtat i Falun och transporterat till Gustafs. På lastbilen ser vi här Johans syster Linda som för tillfället får agera lastchef, Johan och Lisa bär av allt de orkar.

Själv smet jag undan en stund för det måste ju fotas också. Fin utsikt har de från övervåningen.

När allt var inburet var det dags att fukta strupen. Skål allihop och lycka till Lisa och Johan i nya huset. Här ser vi alla som var med och hjälpte till, inte undra på att det gick fort.

När vi väl var hemma igen ville jag ta en cykeltur. Lena var trött och ville helst slippa. Visst hade hon sluppit men när jag sa att jag tar en tur själv så var hon inte sämre än att hon följde med. Hon vågade inte släppa iväg mig själv, hon säger att jag skulle ha kört alldeles för hårt då. Hon påstår att hon känner mig efter alla år, ja det kanske är så. Glad är jag att hon blev med.

Här är vi mellan Solvarbo och Dammsjön.

Nu har vi passerat Mossbysjön och rundat Gustafs och är på väg över Kvarnbron i Solvarbo i en hiskelig fart.

Efter Kvarnbron är det uppför så här går det tungt. Men nu är det bara sju km hem.

Hej, vi hörs. Om inte förr så senare!