Alla inlägg den 10 maj 2015

Av SimmaCyklaSpring - 10 maj 2015 11:54

Idag var det samling hemma hos Emil redan kl 08.30 Emil brukar bjuda in till gemensam cykling ibland, inte den här årstiden precis för normalt sett är han ju mitt i tävlingssäsong. Men på grund av skada så har ju säsongen sett lite annorlunda ut för Emil i år. Så när Emil igår ringde mig och undra om jag ville med ut på en liten fintur idag så kunde jag ju inte säga nej. Ett riktigt rövargäng hade han fått ihop, vi ser här Jocke, Ove, Emil själv samt Mikael.


Första stoppet blev nere i Säterdalen, Emil har mycket att berätta efter många år i sadeln och det finns väl inte någon stig i trakten som inte Emil har åkt.


Efter att åkt en sväng uppe i Bispberg pustar vi nu ut på Långbergsvägen. Ursäkta bildkvalitén, men jag var så slut så det är konstigt att det blev någon bild över huvudtaget.


Efter att ha åkt en sväng i Djupdalen bar det här av rakt ner i Säterdalen igen. Men här var det brant, även om det är svårt att få det på bild.


Här kastar sig Ove rakt ut för branten. Själv fick jag ta det säkra före det osäkra och till fots ta mig ner.


Nu är vi på säker mark igen och det hela var en fantastiskt fin tur. För mig som inte tränat hårt på fyra månader så kan jag säga att det blev i hemskaste laget när det gäller ansträngningsgrad. Men när det gäller upplevelsegrad så var det den klart häftigaste på lång tid. En riktig höjdartur vill jag lova. Ett stort tack Emil att du hörde av dig och tack till er allihop som hade tålamod att ta lite pausar ibland så min puls fick gå ner.

Skoj skoj hela dan. Vi hörs.

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Ovido - Quiz & Flashcards