Alla inlägg under maj 2015

Av SimmaCyklaSpring - 16 maj 2015 20:36

Ja, jag kan ju inte bara cykla, måste ju ha lite annat att göra. Som ni vet vid det här laget så gillar jag att baka också. Har här satt igång en bulldeg och en matbrödsdeg.

Efter en natt ute på trappen hade volymen tredubblats. Surdeg när den är som bäst.

Efter några timmars jäsning är det dags för gräddning av lite kanelbullar.

Gott gott, snart dags för en varm bulle, det är mumma det.

Nu har limpdegen jäst ytterligare ett dygn och nu har jag några nygräddade fina matbröd så jag klarar mig ett tag igen.

Nu är det dags för en kvällsmacka. Vi hörs!

Av SimmaCyklaSpring - 15 maj 2015 18:59

Ja då var en plats såld men det finns som sagt en kvar. Är någon sugen på att vara med på årets Vätternrunda så har jag en plats som säljes för 1000 kr. Starttid 00.08 Sista dag för byte är måndag.

Av SimmaCyklaSpring - 15 maj 2015 14:22

Här står vi inför det som skulle bli en blåsig runda. Brukar åka denna runda medsols men då det idag blåste nordan fick det bli motsols.

Vi tog motvinden direkt till Romme för att sedan få lite medvind mellan Romme och Smedjebacken.

När vi kom nästan fram till Smedjebacken, närmare bestämt Getbo tog vi mot Säter igen. Blev en fin runda trots blåsten.

Det var allt för idag på cykelfronten, förutom Girot på TV. Vi hörs!

Av SimmaCyklaSpring - 14 maj 2015 12:13

Efter gårdagens lerkörning tänkte jag hålla mig på grusvägar idag. Här är jag på väg in i Nisshyttan. Där är det fint en dag som denna. Härligt solsken på förmiddagen.

Baddags? nej det är för kallt, jag badar ju knappt på sommaren.

Jag cyklar vidare mot Norn.

Nu är jag i Norn och det får bli en liten godispaus. Sen blev det Turbo och Vikmanshyttan och det stod inte på förrän jag var hemma igen.

Hej så länge!

Av SimmaCyklaSpring - 13 maj 2015 17:25

Kom hem från jobbet och kände inte mycket för att cykla. Men det gick snabbt över. Böt om och drog iväg. Hade inga planer precis men det snurra lite i skallen om att jag skulle köra mot Nisshyttan och Björnbo. Men så blev det ju inte. Jag drog raka vägen upp i skogen på riktigt besvärliga stigar. Sedan drog jag upp till Lodstöparbo innan jag här har stannat på stigen som går ner till Dalkarlsnäs. Den är stenig och besvärlig så det är bra träning för mig.

For sedan via Gessån och Lerviken runt Säfstjärn och sedan rakt över vägen vid Kullsvedens airport. Då kom jag in på Åsens sju-km-slinga. Där var det riktigt besvärligt att cykla. Blött och lerigt och brant, men det gick det med. Men nu är cykeln ren och fin igen, och jag med. Vad det gäller ren så såg jag en älg borta i Lerviken. Team Säters Cykel och Motor kör jag för som ni ser. Men för tillfället är det mer cykel än motor. Men jag jobbar på det.

Halloj, vi hörs!

Av SimmaCyklaSpring - 12 maj 2015 05:53

Två startplatser med starttid 00.08 säljes. Då jag ej kunnat träna under våren säljer jag och Lisa våra startplatser för 1000 kr/st. Hör av er om intresse finns. Senaste dag för byte är 18:e maj.

Av SimmaCyklaSpring - 11 maj 2015 18:35

Efter en landsvägstur i lördags och en MTB-tur igår så kunde jag inte hålla mig från en liten tur idag heller. Det känns att det börjar gå åt rätt håll och det är så jäkla skoj. Här står jag innan det är dags att ge sig av. Jag gasa ganska friskt idag så det blev inga bilder tagna under turen. Men det finns ju bilder på denna blogg ändå så det räcker och blir över. Såg när jag loggade in att detta blir den 2607:e bilden. Inte illa va.

Men som sagt, efter tre dagars träning får det imorgon bli en vilodag.

Hej så länge!

Av SimmaCyklaSpring - 10 maj 2015 11:54

Idag var det samling hemma hos Emil redan kl 08.30 Emil brukar bjuda in till gemensam cykling ibland, inte den här årstiden precis för normalt sett är han ju mitt i tävlingssäsong. Men på grund av skada så har ju säsongen sett lite annorlunda ut för Emil i år. Så när Emil igår ringde mig och undra om jag ville med ut på en liten fintur idag så kunde jag ju inte säga nej. Ett riktigt rövargäng hade han fått ihop, vi ser här Jocke, Ove, Emil själv samt Mikael.

Första stoppet blev nere i Säterdalen, Emil har mycket att berätta efter många år i sadeln och det finns väl inte någon stig i trakten som inte Emil har åkt.

Efter att åkt en sväng uppe i Bispberg pustar vi nu ut på Långbergsvägen. Ursäkta bildkvalitén, men jag var så slut så det är konstigt att det blev någon bild över huvudtaget.

Efter att ha åkt en sväng i Djupdalen bar det här av rakt ner i Säterdalen igen. Men här var det brant, även om det är svårt att få det på bild.

Här kastar sig Ove rakt ut för branten. Själv fick jag ta det säkra före det osäkra och till fots ta mig ner.

Nu är vi på säker mark igen och det hela var en fantastiskt fin tur. För mig som inte tränat hårt på fyra månader så kan jag säga att det blev i hemskaste laget när det gäller ansträngningsgrad. Men när det gäller upplevelsegrad så var det den klart häftigaste på lång tid. En riktig höjdartur vill jag lova. Ett stort tack Emil att du hörde av dig och tack till er allihop som hade tålamod att ta lite pausar ibland så min puls fick gå ner.

Skoj skoj hela dan. Vi hörs.