Alla inlägg den 1 maj 2015

Av SimmaCyklaSpring - 1 maj 2015 17:32

När vi i morse kom till Lisas och Johans hus  var det ett par svanar i sjön som gränsar till deras gård.


Vi var ett rejält gäng som hjälpte till med flytten så det stod inte på förrän allt var hämtat i Falun och transporterat till Gustafs. På lastbilen ser vi här Johans syster Linda som för tillfället får agera lastchef, Johan och Lisa bär av allt de orkar.


Själv smet jag undan en stund för det måste ju fotas också. Fin utsikt har de från övervåningen.


När allt var inburet var det dags att fukta strupen. Skål allihop och lycka till Lisa och Johan i nya huset. Här ser vi alla som var med och hjälpte till, inte undra på att det gick fort.


När vi väl var hemma igen ville jag ta en cykeltur. Lena var trött och ville helst slippa. Visst hade hon sluppit men när jag sa att jag tar en tur själv så var hon inte sämre än att hon följde med. Hon vågade inte släppa iväg mig själv, hon säger att jag skulle ha kört alldeles för hårt då. Hon påstår att hon känner mig efter alla år, ja det kanske är så. Glad är jag att hon blev med.


Här är vi mellan Solvarbo och Dammsjön.


Nu har vi passerat Mossbysjön och rundat Gustafs och är på väg över Kvarnbron i Solvarbo i en hiskelig fart.


Efter Kvarnbron är det uppför så här går det tungt. Men nu är det bara sju km hem.

Hej, vi hörs. Om inte förr så senare!

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards