Alla inlägg den 13 mars 2013

Av SimmaCyklaSpring - 13 mars 2013 20:00

Nog är det väl dags att vinterkylan får ge med sig nu, vi är ju ändå i mitten av mars. Idag fick termometern bestämma hur många intervaller vi skulle köra. När jag gick hemifrån var det tio grader kallt, alltså fick det bli hela tio intervaller. Jag hade bett Mattias A ta hand om samlingen och uppvärmningen då jag fortfarande har lite skavsår i axeln. Själv tog jag en promenad ner till Löparegatan där jag skulle träffa löpargänget. När vi träffades var dom uppvärmda och klara och det var bara för mig att ta en bild på detta härliga gäng.


  På knä ser vi Thomas, Mattias A som tog hand om samlingen och uppvärmningen, tack tack, Sandra som farit från Borlänge, Märit från Vikmanshyttan och Jessica från Naglarby som återvände till oss efter att kört Vasaloppet. Stående ser vi Mattias G, Ann, Ingemar, Johan som farit från Falun tillsammans med Lisa fast dom här på bilden har Peter mellan sig. Härligt gäng som inte drar sig för att köra några mil för att springa tillsammans.


Ja, vad hade jag nu hittat på då. Jo för det första är det väldigt svårt att hitta en lämplig plats att köra intervaller på, det är ju is nästan överallt. Men på trottoaren efter Smedjebacksvägen är det isfritt. Alltså startade vi vid gamla "konsum myran" och körde dit näsan pekade, och det gjorde den åt Smedjebackshållet. Nu sprang vi visserligen inte ända dit utan vi nöjde oss med att springa i full fart till nästa korsning vilket är 280 meter. Sedan var det jogg runt kvarteret tills vi åter var vid startpunkten. Tio sådana vändor blev det med start på var fjärde minut.


Efter det var alla nöjda för dagen men dom skulle ju varva ner vilket dom gjorde på vägen tillbaka till simhallen. Själv tog jag en promenad hem. Nu önskar vi alla lycka till, till Mattias A som skall till Rom i helgen och springa Marathon.


Övriga som kan o vill träffas på lördag som vanligt. Tack o hej för ikväll.

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Ovido - Quiz & Flashcards