Alla inlägg den 13 augusti 2018

Av SimmaCyklaSpring - 13 augusti 2018 11:44

I dag hittade jag denna bild på happyride.se vilket är skoj. Kostar heller inget att använda, bra service. Var riktigt mör i hela kroppen i går efter lördagens race vilket betyder att jag tog det lugnt vilket jag även gör i dag.


Cykeln blev inte tvättad efter loppet men nu är det i alla fall dags för rengöring. Äpplena börjar mogna och det är friskare i luften. Skönt att värmen har tagit paus och man kan se fram emot lite skönare dagar.


Transparante blanche som denna sort heter, kallas även Glasäpplen, är en tidig sort och börjar enligt mig bli ätbara.


Måste ju provsmaka, gillar äpplen som är lite hårda och syrliga. Om ett par veckor tycker nog de flesta att de är godare.


Oavsett vad man tycker om smaken så är de i alla fall riktigt fina. Nej nu lär jag nog ut och köra ett par varv med gräsklipparen. Så länge jag inte har någon gräsklipparrobot får jag väl vara det själv.

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Ovido - Quiz & Flashcards