Alla inlägg den 16 augusti 2018

Av SimmaCyklaSpring - 16 augusti 2018 12:53

I går bestämde Lisa och jag att vi skulle ta en runda på morgonen i dag. Två tre timmar tyckte Lisa skulle bli bra. Samling i Solvarbo klockan åtta, överens. När jag vaknade i morse fick jag för mig att det var lördag, det är ju på helgerna man brukar köra två tre timmar. Nu när jag blivit pensionär är jag lite dagvill och kan köra långt vilken dag som helst i veckan. Nåväl, morgonpigg som jag är drog jag iväg lite tidigare än planerat så jag hann nästan ända hem till Lisa innan vi möttes. Startbilden är tagen så nu vänder vi om. Jag hade mina planer på en kuperad runda i dag.


Nu har vi tagit ett par hundra höjdmetrar och tar en vilopaus i höjd med Abborrsjön som ligger mellan Laggarboberget och Snöberget, just det, i närheten av Romme Alpin.


Nu fortsätter vi med lite utförskörning så vi kommer ut på vägen mellan Smedjebacken och Romme.


Nu är det inget vila på ett tag.


Bara att bita ihop.


I detta läge undrar man vad man håller på med.


Än är det långt kvar till toppen, Lisa är dock glad att ha orkat hit så det är väl bara att fortsätta uppåt.


Nu är vi på toppen av Solklinten (380 m ö h) och då är det läge igen för en vilopaus. Trots att det är högt så är det ändå inte högsta toppen. När jag föreslog för Lisa att vi skulle upp på den högre toppen trodde hon jag skojade.


Men jag for dit och hon hakade på så nu är vi på toppen av Snöberget (396 m ö h). Härifrån tog vi oss på grusslingan som går under liften. Det var rullgrus så det gällde att ha tungan rätt i mun. Det gick dock bra och vi rundade Fagerbacken på vår färd hem till Gustafs igen.


När vi kom till Gustafs var Lena där med sin racer vilket gjorde att jag fick sällskap även sista milen hem. Alla tiders runda blev det här. Tjoho så länge.


Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Ovido - Quiz & Flashcards