Direktlänk till inlägg 14 maj 2014

Storgäng på kvällens pass.

Av SimmaCyklaSpring - 14 maj 2014 21:30

Hela 24 cykelsugna slöt upp till Stevens MTB-pass. Det måste väl vara nytt rekord vad jag förstår. Inte illa på en onsdagkväll i Säter. Inte illa oavsett var det hade varit vill jag påstå. Här ger Steven lite instruktioner inför kvällens pass. Steven ser vi här som nr två från vänster.


Men här kan vi inte stå och snacka så nu drar vi.


Vi kör mot Mårtensgård, då är det inte lättkört någon lång sträcka. Snart bär det rakt ner i Norddalen. Alla som har cyklat den vägen vet att där gäller det att ta i när man skall upp på andra sidan.


Nu har vi passerat Södra Kyrkbyn och är framme vid bron i Stora Skedvi. Där delar vi upp oss i två grupper så de som tycker att det har gått lite väl hårt fram dit väljer att följa med mig. De som tycker att de har ork så de kanske rent av orkar öka farten ytterligare samt hålla den lite längre följer med Steven. Så fick det bli.


Vi som tog den lite kortare varianten blev nio och här är vi på väg uppför backen till Bispberg efter att först ha passerat Bispbergshyttan och Hällbo. Här går det tungt vill jag lova.


Efter Bispberg blev det skönt ett tag för då lutade backarna helt plötsligt åt rätt håll för en liten stund. Här har vi passerat Mårtensgård och Norddalen för andra gången. Då kan behöva pusta ut ett tag. Innan vi skildes åt hade vi kört hela 24 km.


Här ser vi kartbilden vart vi cyklade.


Höjdprofilen visar att det blev en riktigt jobbig runda. Sammanfattningsvis kan vi säga att det gick riktigt bra. Alla kämpade så det stod härliga till och även om orken är väldigt olika när vi är såhär många så var det inga problem. Det var fri fart emellanåt så de starka kunde köra sig trötta. Däremellan väntade vi på varandra så jag tror att alla var nöjda med kvällens pass.


Hade nyss en snabb telefonkontakt med Steven och fick höra att deras tur blev 33 km. Under den vändan råkade de ut för ett kedjebrott som dock klarades av samt en punktering som också fixades på direkten. 


Ja, det var väl allt för denna gång så med det tackar Steven o jag för ikväll. 



 
 
Ingen bild

Lisa

15 maj 2014 10:59

Vilket gäng!! Kul att så många vill va med och cykla!!😊

 
Ingen bild

Maria G

16 maj 2014 22:06

Ja jädrar! Kul att så många kryper ut ur stugorna! Fin bild också när ni cyklar ner i ravinen!

 
Ingen bild

Kalle

17 maj 2014 07:48

Ja visst är det häftigt. Min tanke var att bara åka ner och ta en bild på samlingen för jag var och är inte riktigt pigg sedan förra onsdagen. Blev kall o blöt då, regn o två plusgrader. Men när det var så mycket folk kunde jag bara inte låta bli att följa med en bit. Är inte pigg än så idag får det bli trädgårdsarbete. Få se om det kan bli en liten tur imorgon, om jag har tur.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 21 mars 15:21

Idag tog Lena o jag till att börja med en promenad vid Hundfjället.  Johan, Inez, Lisa och Ally tog några vändor i slalombacken.  Här bär de iväg i stora liften.  Efter ett tag satte jag igång att grilla korv.  Lena håller koll...

Av SimmaCyklaSpring - Onsdag 20 mars 15:28

Idag skulle vi till en stuga på fjället, här är jag och Ally före avfärd.  Inez och Lena har tagit plats på skotertaxin för fjällturen.  Lisa och Johan åkte skidor så vi blev fotade när vi hann ikapp dem.  Nu är vi framme. Sista bit...

Av SimmaCyklaSpring - Tisdag 19 mars 16:27

  Tidigt i morse for jag och Lena mot Sälen. Nu är vi vid Pyramidbageriet i Dala-Järna. Där fyller vi på brödförrådet.  Sen stod det inte på förrän vi var vid fiket i Vansbro.  Mycket gott finns det att välja på där.  Kaffe och sm...

Av SimmaCyklaSpring - Söndag 17 mars 13:40

Nu har jag kört veckans sista träningspass i källaren och kan konstatera att jag fick ihop drygt 30 mil under veckan. Det är kanon med tanke på att jag varit förkyld lite till och från i fyra veckor, men nu verkar det gå bra igen.   Såhär s...

Av SimmaCyklaSpring - Lördag 16 mars 13:08

Efter att ha kunnat träna i 18 veckor åkte jag på en förkylning som spökade i flera veckor. Nu har jag i alla fall cyklat på bra nere i källaren denna vecka vilket känns bra. När det är sådant väder som det är idag är jag riktigt glad att kunna cy...

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards