Direktlänk till inlägg 1 september 2022

Ny månad nya chanser

Av SimmaCyklaSpring - 1 september 2022 20:05

Ja då är vinterns lingonbehov säkrat. Vill gärna ha lite rårörda lingon på morgongröten. Men det är inte jag som varit ute i skogen och snubblat, nä det är alldeles för farligt. Kan ju gå sta och ramla och göra illa sig så man inte kan cykla.


Appropå inte kunna cykla. Det har jag inte kunnat gjort på tio veckor nu. Men nu skall grejerna jag fått låna lämnas tillbaka. Två rullstolar, en för inne- och en för utebruk. Ett gåbord, en stol att ha över toaletten samt en mjukare fisring då jag i början hade svårt att sitta, samt en stol att ha i duschen då jag ej kunde stå. Allt detta har jag lånat och för det var kostnaden 150 kr. Helt otroligt vilken service.


Släpvagnen kostade mer att hyra ett par timmar än vad allt det andra kostade att låna under nästan nio veckor. Hur som, nu bär det i alla fall iväg med grejerna och bra känns det.


Nej vad nu då kan man tänka. Jodå, jag var till sjukgymnasten i eftermiddags och fick ett nytt träningsprogram. Cykling stod visserligen inte med som en punkt men jag blev lovad att det var ingen fara att börja cykla. Skadorna är läkta men musklerna är svaga så det lär väl gå riktigt lugnt ett tag, så det är väl bara att börja då.


Tog ett varv i sakta mak runt ljustern.


Känndes riktigt bra, vad som däremot inte känns bra är när man läser tidningarna. Man kan ju undra om svenska folket har råkat ut för en mindre härdsmälta. SD som inte är berättigade att finnas har hela 20 procent och mer därtill. Vad är det för fel på folk. Vi kan börja med Folkpartiet som för fyra år sedan var ett stödparti åt S, och numer är ett stödparti åt nazisterna. Hur är det möjligt, ja en till som undrar är förre ledaren för Folkpartiet som de hette då, alltså Bengt Westerberg. Han gick härom dagen ut och meddelade att han nu skall rösta på C. Jojo, så kan det gå.

Idag kunde man läsa att nazisterna på riksdagskansliet skulle fira starten av nazitysklands bombning av Polen som på dagen för 82 år sedan startade, och som sedan ledde till början på andra världskriget. Dessa människor kan L, KD och Moderaterna tänka sig att jobba tillsammans med för att få sitta i regering. Det är rent ut sagt för jävligt, har folk sig inget lärt. Nu är det hög tid att tänka till vilket samhälle vi vill ha och att använda skallen till något mer än att sätta en mössa på när det blåser. För blåsa om öronen kommer det att göra på många av oss om dessa kommer till makten.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 11 april 14:07

Efter att ha cyklat inne hela vintern var det till slut dags att byta kedja på racern. Visserligen satte jag ner den i källaren igen för det blir att köra MTB nu till att börja med när jag börjar med utecykling.   Har även köpt ett par watt...

Av SimmaCyklaSpring - Lördag 6 april 15:20

Ja här är det full fart så jag kommer mig knappt för att skriva. Mycket källarcykling har det blivit. Nu är jag redo för ett av vinterns många pass.   Fick "låna" två av barnbarnen ett par dagar, och nätter. Här är det sängdags och sagoläsn...

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 21 mars 15:21

Idag tog Lena o jag till att börja med en promenad vid Hundfjället.  Johan, Inez, Lisa och Ally tog några vändor i slalombacken.  Här bär de iväg i stora liften.  Efter ett tag satte jag igång att grilla korv.  Lena håller koll...

Av SimmaCyklaSpring - Onsdag 20 mars 15:28

Idag skulle vi till en stuga på fjället, här är jag och Ally före avfärd.  Inez och Lena har tagit plats på skotertaxin för fjällturen.  Lisa och Johan åkte skidor så vi blev fotade när vi hann ikapp dem.  Nu är vi framme. Sista bit...

Av SimmaCyklaSpring - Tisdag 19 mars 16:27

  Tidigt i morse for jag och Lena mot Sälen. Nu är vi vid Pyramidbageriet i Dala-Järna. Där fyller vi på brödförrådet.  Sen stod det inte på förrän vi var vid fiket i Vansbro.  Mycket gott finns det att välja på där.  Kaffe och sm...

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Ovido - Quiz & Flashcards