Alla inlägg den 11 september 2022

Av SimmaCyklaSpring - 11 september 2022 17:17


Idag blev det en tur igen efter en tids uppehåll. Turen gjordes i för mig helt okända trakter. Är nämligen nere i Västergötland på besök. I fina omgivningar cyklade jag i sakta mak omkring och funderade över dagens val. Det är mycket som står på spel i detta val.  Jag brukar tycka att det låter lika inför varje val när det sägs, ”att i år är valet viktigare än någonsin”. Men i år är jag beredd att hålla med om detta.

 


Nu står verkligen mycket på spel. Skall vi ha ett samhälle med socialdemokratiska värderingar, eller skall vi ha ett samhälle där nazistiska ideal skall vara med och styra utvecklingen rakt åt helvete rent ut sagt. Ursäkta ordvalet. Själv tycker jag att vi lever i ett bra samhälle som är fritt och inkluderande och demokratiskt. Självklart finns det mycket som inte är fulländat utan går att förbättra, så är det. Det är just därför jag röstar på Socialdemokraterna. Om tillräckligt många gjorde det skulle det bli ännu bättre att leva och bo i Sverige. 

 

Jag kan dock inte låta bli att förvånas över att många som tycker att mycket är dåligt tänker rösta på något av partierna på de blåbruna sidan. Det enda som är helt klart om de får bilda regering är att det kommer att bli mycket mycket mer som blir ännu sämre. Det verkar dock inte  bekymra de mest missnöjda. Det viktigaste verkar vara att det blir en förändring. Att det blir en förändring till det sämre verkar de inte bry sig om innan det är försent. För vad blir bättre av att pensionärerna får sämre pension?. Eller vad blir bättre av att de arbetslösa får sämre A-kassa?. Kanske någon kan förklara vad som skulle bli bättre av att de sjuka får sämre sjukersättning. När sedan skatterna sänks innebär det att alla egenavgifter höjs vilket är en katastrof för alla som redan lever på marginalen. 

Så visst är dagens val väldigt viktigt. Det är nu vi stakar ut framtiden.

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Ovido - Quiz & Flashcards