Alla inlägg den 29 juni 2014

Av SimmaCyklaSpring - 29 juni 2014 18:15

Vad som finns härunder är nog inte svårt att lista ut. Nej, eftersom jag redan i går ställde fram alla ingredienser så att de skulle vara rumsvarma när det var dags så var det väl bara att hoppa upp när jag vaknade. Och vakna, det brukar jag göra ganska tidigt. Redan före sju satte jag igång.


När jag nu fått denna fina bok är jag ju sugen att testa något nytt recept. Det fick bli kanelbullar på Sébastiens vis.


Kanelfyllningen har stått i matkällaren och gottat till sig några timmar under tiden som jag gjorde en deg. Degen har nu också jäst i några timmar så nu är det dags för nästa steg.


Härlig och lättkavlad deg blev det.


Sådär, nu är kanelfyllningen påbredd.


Nu skall den skäras i bitar och snurras ihop till bullar. Ett riktigt kladdgöra när det är en massa fyllning i.


Fick väl till det hyfsat tycker jag.


Nu skall de jäsa några timmar på lämpligt ställe innan det är dags för gräddning.


Ett lämligt ställe är ugnen. Sådär nu kan man göra lite annat i några timmar.


Nu står det inte på förrän de skall gräddas.


Ojojoj, riktigt tjusigt om jag får säga det själv, och det får jag väl.


Mmm, riktigt bra blev det. Nu är det bara att göra en större laddning nästa gång. De här blev så goda så dessa kan jag rekomendera.


Började sju i morse och blev klar elva timmar senare. Kan tyckas långt tid för lite bullar, men det var det värt, jag lovar.


Tjingeling!

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23 24 25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Ovido - Quiz & Flashcards