Alla inlägg den 23 juni 2014

Av SimmaCyklaSpring - 23 juni 2014 22:00

Nej, när man tränar MTB med Steven då räcker det att man kör i 30 minuter sen har jag ingen aning om var jag är. Men Steven hittar så det är lugnt.


Första passet sedan Vätternrundan med Stevens gäng för min del. Idag var vi åtta som slöt upp och jäklar i mig vilket hårt pass det skulle bli, eller om det är sviterna efter Vätternrundan som sitter i. Nej jag tror inte det utan det här var nog ett riktigt drygt pass för de flesta. Här är vi precis innan avfärd.


Vi drog ner till reningsverket och här har vi kommit upp på åkrarna strax innan vi far upp i Bispberg.


Men sen vete tusan vart vi hamna. Då var det bara att bita i och försöka hänga med så gått det gick. Vi körde då förbi Bispbergshyttan och Forsbo gruva tror jag mig minnas men sen svartnade det. Jag tror det blev flera mil uppför, nåja fyra km i alla fall. Drygt var det då så det räckte. När vi sedan kom ut på denna asfalterade väg var det nog fler än jag som undra var vi var. Tur att det var en fartkamera så då lugna de ner sig lite så jag fick kontakt igen.


Sedan bar det av genom skogen igen efter att ha passerat Nordansjö tror jag. Det blev en välbehövlig vilopaus till slut. Men än är det nog en mil hem så här kan vi inte stå.


Drygt 37 km och två timmar senare avslutar vi passet, men sista backen höll jag på at inte ta mig upp för. Här var Peter snäll och fota så även jag fick vara med på en bild. Skulle jag ha fotat hade det blivit en väldigt oskarp bild, jag lär inte kunnat hålla kameran stilla där kan jag lova. Att vi bara är sex här beror på att två stanna lite tidigare när vi passerade där de bor.


Med hjälp av denna lite ofullständiga kartbild kanske ni kan lista ut var vi varit.


Här ser ni att efter tio km var det uppför i stort sett i fyra km.


För den som orkar och vill blir det en vända igen i vanlig ordning på onsdag. Från Kampvägen kl 18.15

Det får bli allt för i kväll. Tack o hej.

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23 24 25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards