Direktlänk till inlägg 21 maj 2014

När Gyllenkroken blommar, då är de gött å leva..

Av SimmaCyklaSpring - 21 maj 2014 21:45

Ja visst är det fint när äppelträden börjar blomma, den här bilden tog jag strax innan det var dags för kvällens pass. Astrakan Gyllenkrok står nu i full blom och det är bara att njuta.

Steven har kallat till träning och det vill jag inte missa. Lena har cykelkläderna på men drar iväg på racern samtidigt som jag drar ner till Kampvägen på min MTB.

Ojojoj, förra gången blev det rekord med 24 cyklister, idag blev vi hela 27. Vad skall detta sluta med kan man undra. Men en fattas, hm, generalen själv, Steven har gått sta och blivit förkyld så han måste vila idag.

Någon föreslår att vi kan ta samma tur som för två veckor sedan och så får det bli. Torkel anmäler sig frivilligt som ledare för en lite lugnare grupp. Bra Torkel. Sen drog vi.

Vi kör alla tillsammans, här med Per i täten upp genom Ovangårdarna och uppför Bergbacken där vi samlar ihop oss och vilar en stund. Sedan svänger vi av mot Aspnäs och stannar inte till förrän vi är i Björnbo. Där delar vi upp oss i två grupper och far vidare mot Tägtlandet.

Här har "snabbgruppen" stannat till strax före Nisshyttevägen, vi var 17 och de som tog det lite lugnare var 10. Vi drar dock vidare innan den gruppen kommer.

När vi kommer fram till Kyrkstigen gör vi ett stopp och en grupp om fem med Henrik i spets tar den vägen. Vi övriga ses här på väg mot Lerviken. Vid vägskälet mot Vikmanshyttan gör vi nästa stopp och där tar Per hand om sex  stycken tror jag som kör en liten snoa åt det hållet.

Vi övriga svänger av mot Dalkarsnäs och tar sedan vägen genom skogen och kommer ut vid vattentornet på Åsen. Här tar vi dock en vilopaus i skogen. Det blev ett lite missöde i vår grupp i en utförsbacke på en stig så råka Mattias gå i backen. Hoppas dock att det räcker med lite värk i några dagar så det inte är några allvarliga skador.

På vägen hem tog jag o Mattias vägen ner mot sjön och i Dalanders hörna träffade vi detta gäng. Torkel, Anders och Ingemar stod där. Torkel har här upprättat sambandscentral för två stycken hade blivit borttappade. Han får dock telefonkontakt med Patrik som kan ge ett lugnande besked att även de är på hemväg nu. De missade avfarten uppe vi Tägtlandet och fick på så vis några extra km i benen. Det får de se som bonus på kvällens pass.

När jag sedan kommit hem, tvättat cykeln och sedan lagt mig själv i badkaret ringer Henrik och meddelar att gänget som tog Kyrkstigen också kommit hem helskinnade. Det var dock lite lerigt så det blev några stopp i någon lerpöl här o var. Det är sådant man får ta när man kör MTB. 27 km blev det för detta gäng och det blev det även för oss som åkte andra vägen. De som for mot Vikmanshyttan lär väl ha fått tre fyra mil kan jag tro, om de inte är ute och cyklar än förståss.

Med detta nöjer jag mig för idag. Tack o hej så länge.  Men håll koll på bloggen, man vet aldrig vad som dyker upp!

PS. Det är något knas med dataöverföringen så någon kartbild lyckas jag inte få in idag. Men det får duga ändå. DS.

Skam den som ger sig. När jag nu på moronen efter testar så funkar det att överföra datan. Lägger väl in ett par bilder till då. Vi körde väl för hårt igår så GPS:en behövde kanske svalna lite.

Sådär så höjdprogilen ut.