Alla inlägg den 20 januari 2013

Av SimmaCyklaSpring - 20 januari 2013 15:05

Efter gårdagens skidtur på 15 km som dessutom var säsongens första skidtur så vaknade jag utan att vara förvånad, med rejäl träningsvärk i ljumskarna. Eftersom vädret var bra, inte alltför kallt, passade det bra att ta en cykeltur på min MTB. Nu skulle träningsvärken cyklas bort. Tänkte ta en runda till Nisshyttan, Turbo, Hedemora, eventuellt en fika där innan jag for hemåt via Tjärnan o Klacken. 50 km blir en sådan runda.


Drog iväg kl tio och det var bara fyra minusgrader. När jag kom till Nisshyttan lyste solen mig rakt i ansiktet. Så fantastiskt vackert det var, men tyvärr så hade jag ingen kamera med mig idag. Tog vänster och skulle ta vänster igen efter ett par km men den vägen var inte plogad, aj aj. Bara att fortsätta. Hamnade då i Norn tog då sikte på Nyhyttan. När jag kom dit vågade jag inte ta vägen till höger mot Turbo, den verkade smal och dåligt plogad. Körde till Vikmanshyttan med en fundering om att köra till Hedemora därifrån. När jag kom till Vikmanshyttan uppskatade jag att det skulle bli 60 km om jag skulle ta vägen över Hedemora. Körde istället över Holmboberget till Lerviken o vidare ut till Kasern. In mot stan och mätaren hade passerat 40 km, körde runt Gamla Dalsbyn för att få 45. Men, nej, jag hade ju 50 km i bakhuvudet så det fick bli in mot stan o Sågen och sedan runt hela sjukhusområdet och hem. När jag då var hemma hade jag fått ihop drygt 50 km och jag kände mig riktigt nöjd med dagens tur.


Hade som sagt ingen kamera men jag lägger in ett par klipp från cykeldatorn istället.


 Såhär blev dagens tur.


  Och såhär ser höjdprofilen ut. Totalt 472 höjdmetrar enligt mätaren så nu blir det att koppla av med att kolla på damernas skidstafett på TV.    


Som väderprognosen ser ut för veckan så blir det ingen gemensam löpträning. Verkar vara kring minus 15 grader varje kväll. Det får nog bli inomhusaktiviteter för hela slanten. Men håll som vanligt koll på bloggen så syns vi när det är dags. Tack o hej!

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Ovido - Quiz & Flashcards