Alla inlägg den 5 januari 2013

Av SimmaCyklaSpring - 5 januari 2013 13:00

Tänkte ta en fintur på min MTB i lugnt o behagligt tempo. For strax före nio för att kolla om det fanns någon likasinnad nere vid macken. Hann inte mer än dit så dök Peter upp. Vi slog följe mot Gustafs. Vi var överens om att vi skulle ta en fika på Gustafs Café, men innan dess skulle vi ta en liten sväng. Vi passerade både Torsång och Stora Tuna innan vi så småningom hamnade i Gustafs.


  Då visade det sig att fiket var stängt. Vi stannade till för vi behövde ju dricka lite. Då hade vi sån tur att dörren öppnades och ägaren undrade om vi ville ha kaffe. Klart vi ville men ni har ju stängt sa Peter. Ja kom in ni, nog kan ni få en fika för det. Det var just vad vi fick det, vi behövde inte betala ett öre. Vi fick ta vad vi ville i brödväg, det var inte lite att välja på vill jag lova.


  Under överinseende av självaste Marilyn Monroe inmundigar vi en helt underbar fika. Tusen tack, den satt verkligen fint.


Sen var det bara att ge sig på cyklarna igen för sista biten hem.


  Peter trampar på i det ljuvliga vintervädret. Tack Peter för att du tog dig tid att cykla med mig, det blev en kanontur för min del. 50 km med trevlig sällskap och fika på det. Nu blir det att ta det riktigt lugnt resten av dagen. 


Tack o hej så länge.

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards