Direktlänk till inlägg 5 november 2012

Stor uppslutning på måndagsintervaller!

Av SimmaCyklaSpring - 5 november 2012 20:15

När jag för första gången bjöd upp till intervallträning på en måndag blev det ett riktigt stort gäng som slöt upp. På programmet stod fyra st 1.500 m-intervaller med start var tionde minut. Ingen blev förskräckt över det utan alla ställde snällt upp för fotografering.


På knä, Sandra, Rebecka, Johanna, Malin och Jessica. Stående ser vi, Thomas, Pär, Johan, Peter, Maria H, Ann, Lena som gjorde comeback, trevligt trevligt, samt Ingemar, Lisa och Emma. Vilket gäng, nu kör vi!


Vi tog en liten lugn runda som uppvärmning med några små övningar innan det var dags för det stora allvaret. Nejdå, så hemskt är det inte. Vi startade första femtonhundringen nedanför simhallens parkering, målet var nere vid första badplatsen. Efter olika lång vilopaus var det snart dags för start igen, vi startade ju var tionde minut. Målet för andra "etappen" var vid sista gatlyset på raksträckan bortanför badkiosken. Sen var det samma vända hemåt. Skoj med såhär många på en intervallträning, då hittar alla någon lämplig "sparringpartner" som man kan kämpa mot, och ta i det där lilla extra som man inte gör på egen hand. Det är dom här passen som är så bra att ha i bena nästa sommar när man är med på något motionslopp. För även om vi är motionärer så tittar vi ju på klockan när vi är ute och kutar. Det var allt från Ljusterns strand denna kväll.


Vill ni och orkar så ses vi på onsdag. I annat fall ses vi väl någon annan gång. Tjingeling så länge!


 
 
Ingen bild

Rebecka

5 november 2012 20:21

Tack så mycket för idag.

 
Ingen bild

Johan

5 november 2012 20:53

Jäklar vad kul det var idag :) alla kämpade riktigt bra.

 
Ingen bild

Jessica

5 november 2012 21:12

Ja idag var det riktigt jobbigt :) men kul! Bra kämpat alla

 
Ingen bild

Peter

6 november 2012 07:20

Oj vad jobbigt det var, jättekul med sällskap som alla kämpade bra, också roligt att man kan hitta ngn som man kan "försöka matcha".. (tack Emma)..

 
Ingen bild

Maria H

6 november 2012 09:08

Såååå jobbigt. Upplevde det inte så kul medan det höll på men skönt efter. Tack, det hade jag aldrig gjort själv. Bra kämpat allesamman!

 
Ingen bild

Pär

6 november 2012 19:58

Håller med övriga, jobbigt men bra att ha någon att försöka följa. Själv var jag säker på att jag hängt av Peter på sista sträckan, men han hade en slutspurt som jag inte kunde matcha. Nästa gång kanske...
Sån här träning är ovärdelig för min egen del, hade inte plågat mig på detta sätt om jag varit ensam.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 11 april 14:07

Efter att ha cyklat inne hela vintern var det till slut dags att byta kedja på racern. Visserligen satte jag ner den i källaren igen för det blir att köra MTB nu till att börja med när jag börjar med utecykling.   Har även köpt ett par watt...

Av SimmaCyklaSpring - Lördag 6 april 15:20

Ja här är det full fart så jag kommer mig knappt för att skriva. Mycket källarcykling har det blivit. Nu är jag redo för ett av vinterns många pass.   Fick "låna" två av barnbarnen ett par dagar, och nätter. Här är det sängdags och sagoläsn...

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 21 mars 15:21

Idag tog Lena o jag till att börja med en promenad vid Hundfjället.  Johan, Inez, Lisa och Ally tog några vändor i slalombacken.  Här bär de iväg i stora liften.  Efter ett tag satte jag igång att grilla korv.  Lena håller koll...

Av SimmaCyklaSpring - Onsdag 20 mars 15:28

Idag skulle vi till en stuga på fjället, här är jag och Ally före avfärd.  Inez och Lena har tagit plats på skotertaxin för fjällturen.  Lisa och Johan åkte skidor så vi blev fotade när vi hann ikapp dem.  Nu är vi framme. Sista bit...

Av SimmaCyklaSpring - Tisdag 19 mars 16:27

  Tidigt i morse for jag och Lena mot Sälen. Nu är vi vid Pyramidbageriet i Dala-Järna. Där fyller vi på brödförrådet.  Sen stod det inte på förrän vi var vid fiket i Vansbro.  Mycket gott finns det att välja på där.  Kaffe och sm...

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18
19 20 21
22
23
24 25
26 27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Ovido - Quiz & Flashcards