Alla inlägg den 14 november 2012

Av SimmaCyklaSpring - 14 november 2012 11:02

 

Här kommer en hälsning från Lisa och Maria som hade turen att få en plats till Borås sextimmars som avgjordes i helgen. Ovan ser ni mitt startnummer som också var det enda fotot jag tog under hela vistelsen. Jag hade fullt sjå att springa och uppleva den trevliga staden Borås.. som vi i och för sig inte såg så där jättemyckat av..

Loppet var nämligen en varvbana a 1,4 kilometer där deltagarna sprang runt runt i sex timmar. Den som sprungit längst när sex timmar gått vann. 

Att springa runt runt kanske låter lite tråkigt men det var det faktiskt inte.... nä det var snarare en trevlig upplevelse. Det spelade ju ingen roll hur snabb man var... man sprang ju inte i från någon annan ändå och alla kom ju i mål samtidigt ! Nej det var faktiskt väldigt trevligt och loppet erbjöd en trevlig stämning , fin service och Boråsväder( fritt för tolkning)

Jag som "vilat" i tio år sedan jag sprang mer än sex timmar sist , tänkte att jag skulle gå ut lugnt och springa i sexminutersfart så länge jag orkade. Jag hade också en fast plan för när jag skulle dricka sportdryck och när jag skulle äta. Jag följde planen exakt förutom två toastopp ( vi åt stark thaimat dagen innan vilket kanske inte var det mest genomtänkta). Jag blev heller aldrig trött och kunde lunka på i samma fart hela tiden. Det gick bra och jag var pigg hela tiden, var aldrig lika trött som i början på löpningen på en ironman så det får väl anses som att jag var pigg hela tiden. 

Lisa luffade också på bra, vi sprang inte i hop men såg varandra ett flertal gånger längs med banan. Trevligt. Nöjda och glada och lite mer ultralöparbitna än sist avslutar vi båda nu säsongen och vilar upp oss i några veckor.

VINTERVILA

Därmed inte sagt att vi inte tränar... jag kommer och hälsar på på Lördag och kutar med er, hoppas vi ses då !

Tjingeling !

/ Maria

ps . jag tror ni kan se mer om loppet om ni söker på borås sextimmars för er som är intresserade av fler bilder etc.







Av SimmaCyklaSpring - 14 november 2012 06:00

Nu på lördag samlas vi i vanlig ordning vid Säters Simhall kl 08.50 så att vi är färdiga att ge oss av kl 09.00  Farten vi håller är ca sex minuter per km, alltså en mil per timme, tycker du det är ok så kom. Jag brukar ha sträckor på allt mellan 10 och 20 km och något sådant blir det nu också. Kanske rent av lite längre också. Vi är flexibla så tveka inte, haka på och förbättra kondisen inför skidsäsongen.


Hoppas vi blir ett rejält gäng. Blir du med så skriv en kommentar.

Vi ses. Tjingeling!

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18
19 20 21
22
23
24 25
26 27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Ovido - Quiz & Flashcards