Alla inlägg den 15 oktober 2022

Av SimmaCyklaSpring - 15 oktober 2022 15:08

Ja det kan behövas nu när vi går mot kärvare tider. Vad den nya regeringen (om Kristersson nu röstas fram som statsminister nästa vecka) hittar på är inte svårt att förstå. Då gäller det att vända på slantarna både en och två gånger innan man spenderar dem. Tack och lov tycker jag det är skoj att baka så för mig är det inget problem. Har nog inte köpt mjukt matbröd på tio/femton år. Här är det surdegsbröd för hela slanten. Satte ju en rejäl deg igår och vaknade som vanligt tidigt idag så redan till frukost var en hel del bröd gräddat.


Nygräddat bröd till gröten som är gjord på kallpressade rågflingor och dinkelflingor (från Warbro Kvarn) med rårörda lingon till är rena lyxfrukosten. Det står man sig bra på. Gott och nyttigt är det också. Sen var det bara att grädda på.


När det hela var färdiggräddat hade det blivit fyra stora bröd och 32 små. Nu klarar vi oss et tag igen och jag hoppas bli lite piggare till måndag för då väntar cykeln på att få luftas lite igen.


Fint blev inkråmet denna gång. Det blir lite olika gång från gång men idag tycker jag att jag lyckades riktigt bra. Jag skriver ner hur jag gör ända tills jag får ett bra resultat. När jag väl har fått det börjar jag direkt att frångå det för att testa något nytt. 


Sedan blev det en tur till Pärlan i Gustafs där de säljer begagnade saker. Finns faktiskt riktiga fynd att göra där. Det är tur att detta ställe finns nu när vi röstat fram de vi nu röstat fram. Tillströmningen till denna typ av ställen lär öka framöver när fler börjar märka att pengarna tryter innan det är dags för nästa lön.

För övrigt såg jag i det så kallade Tidöavtalet att (om man som Ann Wibble en gång föreslog att alla borde spara ihop en årslön på banken) att skatten om man nu av en händelse har aktier för 300 000 kr, och placerat dessa på ett konto som heter ISK. Då skall man slippa betala den årliga skatt som nu är 1 125 kr. M har hela valrörelsen tjatat om att det måste löna sig att arbeta, ja finns det någon som inte tycker det. Men i verkligeheten menar de att det skall löna sig att vara rik. Så jag hoppas att alla som nu sparar in 1 125 kr på sina aktier blir lika nöjda som alla som röstat på SD. Man kan ju undra om en del verkligen förstått vad de röstat på. Fan trot. 

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards