Alla inlägg den 20 september 2020

Av SimmaCyklaSpring - 20 september 2020 17:55

Efter att ha vilat en vecka var jag på cykeln igen i onsdags för veckans första pass. Till sällskap hade jag Patrik, Bo och "Bolle". Vi for till fiket i Gustafs och käkade våfflor. Vi hann med 76 km på cyklarna också.


Nu är det torsdag och jag tar en MTB-tur och är nu i Grängshammar.


Passerar sågen och är efter 43 km hemma igen.


Fredag och dags för en tur med Lisa. Nu har vi precis passerat "Hases Täppa" och jag får in en 4" galvspik i däcket. In på ett ställe och ut på ett annat, två hål i både däck och slang. Satte på en ny slang och satte igång att pumpa. Det visade sig att det var punka även på nya slangen. Tur att det inte var längre bort än att jag kunde gå hem för att byta cykel.


Sådär, tur att jag har en MTB till så vi kunde fortsätta vårt pass utan att byta slang en gång till.


Lördag och nu är vi i Säterdalen och kollar in när Johan passerar på sin väg från Kvarnbron i Solvarbo till målet 16 km senare på Bispbergs Klack.


Fint på förmiddagen i Säterdalen.


Rejäla banor att åka i finns det där.


Här kommer Ally i full fart.


På eftermiddagen fick det bli en lugn MTB-tur för min del. Nu närmar jag mig Gessån.


Söndag, och efter att ha beskurit ett äppelträd tar jag en MTB-tur till Vikmanshyttan via Stora Norn. Nu passerar jag Gruvsjön.


Nu blir det en lugn kväll, till börja med att kolla in sista etappen av Tour de France. Nu har de bara fem mil kvar så här kan jag inte sitta och skriva längre. På återseende.

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Ovido - Quiz & Flashcards