Alla inlägg under augusti 2017

Av SimmaCyklaSpring - 9 augusti 2017 19:32

Ja här står jag och skall ge mig iväg på sista passet inför Cykelvasan som går på lördag.


Jag cyklade ut till Djupdalen och körde tre varv på 3,6 km. De tar ca elva minuter per varv och mellan dessa vila jag ca fyra minuter. Jag tycker det kändes riktigt bra.


När jag kom hem visade klockan att det är dags att vila 38 timmar. Det ser jag som ett tecken på att jag tog i riktigt ordentligt. Nu är det bara att ladda inför lördagen och hoppas på att det går bra. Men det skall det väl göra.

Av SimmaCyklaSpring - 7 augusti 2017 19:42

Det har blivit lite klent med träning de sista veckorna inför Cykelvasan och nu är vi inne i sista veckan. Bäst jag ger mig iväg på ett pass.


Efter en kort skogsvända är jag nu nere på åkern i Uggelbo där jag tänker riva av några snabbisar. Närmare bestämt fem stycken om hela 30 sekunder. Det blir mellan de vita ensilagetravarna som syns i bild.


Efter det tog jag i stort sett samma väg hem igen. Ett sådant pass kanske gör varken till eller ifrån men det är skoj att gasa lite ibland och inte bara masa på som jag brukar.


Av SimmaCyklaSpring - 6 augusti 2017 14:40

Har inte känt mig hundra pigg några dagar vilket gjort att det inte blivit något cyklande. Men när Lena i dag ville ut på en tur kunde jag inte annat än följa med.


Vi kom inte längre än till Gustafs, elva km, innan det börja dugga. Vi svänger ner till Lisa och Johan föreslog jag.  När vi kom dit efter ytterligare 200 meter öste det ner.


Vi fick en liten fika och efter det vänta vi en stund innan vi beslöt oss för att fara hem igen. 20 minuter i regn är väl inte hela världen. Sagt och gjort. Vi drog.


Jag har cyklat bra mycket i år och minns då inte att jag cyklat i regn så det var ju på tiden.


Det regna på ganska bra.


Men lika glad ändå var Lena. Det blev inte mer än 23 km men vad gör det.


Av SimmaCyklaSpring - 3 augusti 2017 18:14

Fast först måste det ju gå uppför. Erik och jag på väg i liften uppför backen i Järvsö. Cyklarna hänger på sidan av liftkorgen.


Nu skall vi ge oss iväg utför.


Efter några åk var det matpaus och nu skall vi ge oss iväg upp igen.


Här kommer Erik farande. En dag i Järvsöbacken kan rekomenderas, skoj skoj.

Av SimmaCyklaSpring - 1 augusti 2017 18:59

Jag och Erik på kortsemester i Hälsingland. Nu drar vi en liten runda från campingen i Ljusdal.

Förbi Hybo for vi och har nu Järvsö i sikte.

Erik ligger på rulle ett tag.

Vi tog en fika i Järvsö där både Beatles och Lill-Babs varit. men nu var det vi som var där.

Kaffe och kanelbulle satt fint.

Efter fikat tänkte vi ta en liten omväg till Ljusdal.

Men när vägen helt plötsligt såg ut på detta vis var det inte lika skoj längre. Vi stoppade en bilist och undra om han visste hur långt det var grus. Han gissa på att det var kring tre kilometer och att det bara var en vecka sedan de tog bort asfalten. Vi beslöt oss för att fortsätta. Skulle bli onödigt långt att fara tillbaka till Järvsö.

Vi trodde att det inte kund bli sämre men det kunde det. Nu hade vi kört grus i fyra kilometer och tack och lov kom vi på asfalt om ett par hundra meter. Till Färila och Ljusdal var det sedan rena racerbanan. Av bara farten klämde vi en mil på 17.36

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Ovido - Quiz & Flashcards