Direktlänk till inlägg 20 augusti 2017

Träningen återupptagen

Av SimmaCyklaSpring - 20 augusti 2017 17:26

Har varken tränat eller ens tvättat cykeln efter Cykelvasan. När det då i dag var dags för ett lugnt pass tänkte jag lufta min stelbente "gamle svarten" som inte rört på sig på ett tag.


For iväg till Aspnäs och Björnbo och är nu vid Täktlandet. Men det här med att ta det lugnt, det sprack direkt.


Nu har jag kört 15 km och passerar Gruvsjön efter 40 minuter.


Det är fint vid Gruvsjön. Nu är det lättkört de sista 15 km så nu kommer snittfarten att öka.


Efter 1.12.30 var jag hemma och det är faktiskt det snabbaste jag åkt denna runda på. På pulsmätaren kom det upp att det nu är viloläge i 67 timmar. Det är väl bäst att följa det rådet så man inte blir övertränad. Får väl bli ett pass på onsdag då. Finns ju annat att göra nu när man är nybliven morfar. Skoj skoj. Nu hade jag dessutom två cyklar att tvätta och det stod inte på förrän det var gjort.


 
 
Ingen bild

Steven

21 augusti 2017 05:48

Det är bra att du sköter om cyklarna. Och grattis till att du blivit morfar.

 
Ingen bild

Kalle S.

21 augusti 2017 05:53

Jag brukar ju hålla dem rena men efter Cykelvasan var det tungt. Ja nu är man morfar och det känns toppen.

 
Ingen bild

Elin i Fors

26 augusti 2017 21:45

Hej Kalle.
Du verkar ha koll på Säter med omnejd. Sökte karta eller tips på mtb leder både via Säters hemsida och CK Naten hemsida men gick bet. Har du ngt tips på runda om ca 2-3 mil för glad motionär som inte gillar allt för stökiga spår? //Elin

 
Ingen bild

Kalle S.

28 augusti 2017 19:58

Ja du, Elin i Fors. Lättåkta fina stigar finns det gott om i skogen kring Dammsjön mot Gustafs. Själv åker jag lite överallt och bryr mig inte om det är lite bökigt. Kolla gärna på min turer på Strava här i vänstra kanten på bloggen. Där är det rätt så tydligt var jag brukar cykla.

 
Ingen bild

Elin i Fors

29 augusti 2017 10:01

Tack Kalle. Strava har jag tänkt att börja använda och fick nu en bra anledning att komma igång :-). Och tack för trevlig blogg.

 
Ingen bild

Kalle S

29 augusti 2017 15:02

Tack själv Elin. Jag har själv nyss börjat använda Strava, riktigt skoj kan jag säga. Mycket bra tips får man genom att se var andra åkt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 11 april 14:07

Efter att ha cyklat inne hela vintern var det till slut dags att byta kedja på racern. Visserligen satte jag ner den i källaren igen för det blir att köra MTB nu till att börja med när jag börjar med utecykling.   Har även köpt ett par watt...

Av SimmaCyklaSpring - Lördag 6 april 15:20

Ja här är det full fart så jag kommer mig knappt för att skriva. Mycket källarcykling har det blivit. Nu är jag redo för ett av vinterns många pass.   Fick "låna" två av barnbarnen ett par dagar, och nätter. Här är det sängdags och sagoläsn...

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 21 mars 15:21

Idag tog Lena o jag till att börja med en promenad vid Hundfjället.  Johan, Inez, Lisa och Ally tog några vändor i slalombacken.  Här bär de iväg i stora liften.  Efter ett tag satte jag igång att grilla korv.  Lena håller koll...

Av SimmaCyklaSpring - Onsdag 20 mars 15:28

Idag skulle vi till en stuga på fjället, här är jag och Ally före avfärd.  Inez och Lena har tagit plats på skotertaxin för fjällturen.  Lisa och Johan åkte skidor så vi blev fotade när vi hann ikapp dem.  Nu är vi framme. Sista bit...

Av SimmaCyklaSpring - Tisdag 19 mars 16:27

  Tidigt i morse for jag och Lena mot Sälen. Nu är vi vid Pyramidbageriet i Dala-Järna. Där fyller vi på brödförrådet.  Sen stod det inte på förrän vi var vid fiket i Vansbro.  Mycket gott finns det att välja på där.  Kaffe och sm...

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Ovido - Quiz & Flashcards