Alla inlägg den 13 juli 2014

Av SimmaCyklaSpring - 13 juli 2014 13:00

Jag for ner till macken för att se om någon skulle ta en tur idag. Jodå, Bosse och Peter var sugna trots att de igår hade kört ett hårt pass på 90 km. De hade inget förslag på tur idag utan lät mig bestämma. Jag föreslog Bispbergshyttan-Husby-Torsång m fika-Hem. Det tyckte de lät bra och då bar det av.


Nu har vi passerat Fäggeby och det var väldans vad det blåser idag.


Även Husby passeras och när vi nu svänger vänster får vi lite medvind för ett tag.


Efter drygt 50 km landar vi i Torsång och då sitter det bra med en fika.


Peter jag o Bosse smaskar i oss lite godis och återhämtar oss så att vi kan ta oss hem om en stund. Vi hade sådan tur att en annan Peter också var där och fikade och han var Snell och tog en bild på oss.


Vi konstatera att vi hade ett snitt på 32,3 till Torsång. Det tyckte jag inte skulle sänkas under sista biten så vi körde på så gott vi kunde hem. När vi stannade vid macken i Säter hade vi åkt 71 km med ett snitt på 32,4. Det var inte illa i detta blåsväder. Ja det kändes faktiskt som på Vätternrundan, där blåste det också hela tiden.


Nu är det bara att hoppas att de inte körde helt slut på mig för jag har ju tänkt att jag skall vara med på Stevens MTB-körning i morgon. Men jag blir väl avhängd i vanlig ordning, men då kan jag ju alltid skylla på dagens pass.


Kanhända hörs vi i morrn. Vem vet!

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7 8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards